PDA

View Full Version : daily driver

crazy richard
08-05-2007, 15:44
hoi ik wil er over een maand of 3-4 een daily driver bij gaan kopen.
dit word ook een golf ik zat te denken aan een golf 2 of een golf 3
wat is wijs om te doen , een 2 of een 3 kwa betrouwbaarheid / techniek
lijkt mij niet veel verschil toch??
hoeft geen snelle wagen te zijn is gewoon voor werkverkeer.
reden is dat op mijn werk hele dagen stofwolken zijn en als je ziet wat dat met autolak doet en waar het allemaal in gaat zitten
de golf 1 is echt om te rijden maar hij is nu zo strak dat ik er echt zuinig op ben ook pekel wil ik gaan vermijden

dus logisch is dan een golfje erbij.. is zo en zo wel leuk als het dan weer een golf is al is een polo ook wel lachen

dus waar let ik op bij toch de oudere golfjes 2 en 3 ??

alle tips zijn welkom :cool:

groeten richard

Gijs
08-05-2007, 15:47
Zou voor een 2 gaan. Degelijk en hufterproef en je koopt ze voor een knaak. Ook liggen de slopen er vol mee, dus aan onderdelen geen gebrek.

evilnyntje
08-05-2007, 15:48
Zou voor een 2 gaan. Degelijk en hufterproef en je koopt ze voor een knaak. Ook liggen de slopen er vol mee, dus aan onderdelen geen gebrek.

:iamwithst

crazy richard
08-05-2007, 15:49
:D hey weer hulp van je :D

lastig ben ik he :tongue:

zat er wel aan te denken omdat er ook zat rijden en weer iets moderner is
maar het model van de 2 vind ik ook wel tof :thumbup:
moet ook niet te veel kosten en vind technisch belangrijker als uiterlijk
liever mat van kleur en goed als glimmend en slecht blok enz.

Gijs
08-05-2007, 15:55
:D hey weer hulp van je :D

lastig ben ik he :tongue:
Neuh, anders had ik rechtsboven wel op het kruisje geklikt :tongue:

Der Typ Siebzehn
08-05-2007, 16:18
ga maar voor een Golf 2, een 3 is minder...

Edrik
08-05-2007, 16:26
Ik zou ook voor een mk2 gaan. Minstens net zo betrouwbaar, en stukken goedkoper dat een mk3 in gebruik.

Mister Cool
08-05-2007, 21:44
Ik zou ook zeker voor een 2 gaan. Voor daily use is een 1.6 verder ook wel zat... Fijne soepele motor, met kracht genoeg, en nog zuinig ook! Reed zelf een 91'er jetta met 1.6, gemiddeld 1 op 15/16. Met gemak :)

Gijs
08-05-2007, 22:37
Ik zou ook zeker voor een 2 gaan. Voor daily use is een 1.6 verder ook wel zat... Fijne soepele motor, met kracht genoeg, en nog zuinig ook! Reed zelf een 91'er jetta met 1.6, gemiddeld 1 op 15/16. Met gemak :)
Dat snap ik niet. Ik rij 1:10 met de passat (1,6 - 4-bak :redface: ). Had jij veel snelweg km'ers?

Sjoes 85
09-05-2007, 06:20
Nog een voordeel van de mk2 tov de mk3 is dat hij een betere roestbehandeling heeft gehad. Er zijn mensen die hebben een mk1 met minder roest dan een mk3...;)

Achteraf gezien bleek ook dat de mk2 de beste roestbehandeling heeft gehad tov mk1 en mk3, dus het is wat dat betreft ook gewoon een goede auto.

crazy richard
09-05-2007, 08:32
zat info :) :D
vind de 2 leuker kwa uiterlijk zo en zo toch meer oldskool look..
en daar kun je ook wel wat leuks aan doen zonder dat je er veel geld in pompt .
gewoon simpel en strak
dacht dat een 3 beter was :redface:

vwleusden
09-05-2007, 09:05
Golf 3 is wel heel wat meer auto, vind ze echt lelijk maar het rijd wel lekker comfortabel.

Der Typ Siebzehn
09-05-2007, 16:56
dacht dat een 3 beter was :redface:

al `ns gehoord van het Lopez effect? Lopez (bijnaam de "wurger" van Rüsselsheim) was `n voormalig manager bij Opel, verantwoordelijk voor de inkoop bij toeleveranciers, hij probeerde de kosten zoveel mogelijk naar beneden te drukken, toeleveranciers moesten tegen de laagste bedragen hun onderdelen aan Opel leveren, anders werd gedreigd dat ze (Opel) naar andere toeleveranciers zouden gaan om hun onderdelen te halen, gevolgen: catastrofaal slecht afgewerkte en al na korte tijd roestende corsa´s, E kadettje´s en ook de eerste bouwjaren van de Astra F. Medio jaren `90, begin 1993 om precies te zijn, werd Lopez door de toenmalige topmanager van VW, Ferdinand Piech, overgehaald om de overstap naar VW te maken, opdracht ook daar: de kosten van de inkoop bij de toeleveranciers zoveel mogelijk naar beneden proberen te drukken, gevolgen...

edit: wat niet wil zeggen dat je je moet blindstaren op een Golf II, daarbij gaat het gerucht, is het ook afhankelijk waar zo´n wagen van de band liep, b.v. Brussel (minder) of Wolfsburg (over het algemeen goed).

crazy richard
09-05-2007, 17:22
:thumbup: je leert nog eens wat hier :thumbup:

Gijs
09-05-2007, 17:32
Dus de VW's van na 93 zijn stukken minder? Ben ik blij dat ik een tijdje geleden geen Vento GT heb gekocht uit 96 :tongue:
Mijn huidige passat wilde ik toen verkopen voor die GT, maar mijn Passat had/heeft minder roest toen ik ging kijken dan die GT. :eek:

Sjoes 85
09-05-2007, 18:59
Wat Typ17 wil zeggen, is dat als je teveel naar de kosten kijkt je kwaliteit niet gegarandeerd blijft. Maar bij Opel hadden ze dat roest-probleem ook al voor de tijd dat Lopez kwam :tongue:
Maar t zegt wel wat over de oorzaak dat de Golf 3 sneller roest dan anderen. Kan er zeker mee te maken hebben. Maar t zal niet één op één direct met elkaar te maken hebben denk ik.

Der Typ Siebzehn
09-05-2007, 19:54
ik wil nog even zeggen dat een Golf III/Vento bij lange na niet zo slecht is als een Kadett E of Astra F, maar over het algemeen minder goed dan een Golf II.

Maar een Golf III vind ik persoonlijk veel mooier dan een Golf II, en bovendien is een Golf III stukken comfortabeler dan `n Golf II, gewoon meer auto.

Gijs
09-05-2007, 22:21
Qua model vind ik de III de minste van de Golf reeks. Het is idd meer auto dan een II, maar dat is op zich logisch :)

PJVL_G60
10-05-2007, 14:46
MK2 :rock:

tarzan
11-05-2007, 17:04
heb een -3- 1.8 uit 96 rolling stones uitvoering
prima auto
interesse?

crazy richard
11-05-2007, 18:52
heb een -3- 1.8 uit 96 rolling stones uitvoering
prima auto
interesse?

interesse altijd :D
maar ben eerst nog bezig met de 1
nieuwe wielen en alles compleet maken zoals ik het wil
dus ik denk dat het financieel nu niet interessant is voor mij.
voor de prijs van de wielen koop ik al een golfje namelijk :D
of hij moet zo goedkoop zijn dat ik zeg :eek:

dan eind van de zomer ga ik kijken voor een golf erbij :thumbup:

toch bedankt :)
grts richard

Der Typ Siebzehn
11-05-2007, 22:16
1800cc 90 PK Golf III kan ik kwa rijden aanbevelen, rijdt lekker, voldoende koppel 145NM@2500 t/pm, een 2L 115PK 8V (2E of ADY) is niet veel beter qua prestaties.