Log in

View Full Version : Tellerstand terugdraaien

Mister Cool
08-05-2007, 22:06
Ik heb dus vandaag iets heel leuks binnengekregen voor mijn MKII eco-td! Een gtd tellerunit, dus met toerenteller. Nu wil ik deze binnenkort gaan inbouwen, maar daarvoor wil ik wel de kilometerstand op dezelfde als de oude klok hebben. De huidige staat op 450.000, maar de mijne maar rond de 212.000. Wat is de snelste of simpelste manier om de stand terug te krijgen, en hoe doe je dat dan? Alvast bedankt!

Stijn
08-05-2007, 22:12
Even openschroeven en de tellerunit eruit nemen. Als je het tellerrolletje goed bekijkt kun je eenvoudig ontdekken hoe je de vergrendeling kunt opheffen.

Heb het in het verleden vaker gedaan maar weet het niet meer tot in detail! Sorry.
Teller goed aangekomen dus?

sjampoo
08-05-2007, 22:25
Unit open schroeven, eigen tacho plaatsen, klaar.

Kilometerteller/snelheidsmeter is een los onderdeel, en apart te vervangen t.o.v. de toerenteller.

Alleen als je huidige teller unit nu geen dagteller heeft, en de nieuwe wel, dan loont het de moeite om de andere teller daadwerkelijk te openen en terug te draaien.

Stijn
08-05-2007, 22:36
lol, hulde aan sjampoo (duh, dat ik daar niet opgekomen was).

Mister Cool
09-05-2007, 18:00
Even openschroeven en de tellerunit eruit nemen. Als je het tellerrolletje goed bekijkt kun je eenvoudig ontdekken hoe je de vergrendeling kunt opheffen.

Heb het in het verleden vaker gedaan maar weet het niet meer tot in detail! Sorry.
Teller goed aangekomen dus?

Ja goed aangekomen hoor! Prima voor mekaar.

Sjampoo bedankt voor de tip, kijk er in de vakantie even naar denk ik.

RubenD
09-05-2007, 18:06
Stijn, je begint wel heel erg af te takelen ;)