PDA

View Full Version : Waarde Kever 1300 Cabrio '70??

Soumensch
09-05-2007, 14:30
Ik heb een vraagje..

Waar mijn Golf1 in de loods staat, staat al een tijdje een Kever Cabrio uit 1970. Hij is een keer gerestaureerd maar dit is absoluut niet netjes gedaan.. her en der vind je de originele kleur terug.. hij is niet strak als je goed kijkt langs de zijkanten, de linkerdeur mag ook wel opnieuw gedaan worden ivm roest, er moet een nieuwe uitlaat onder en er moet iets aan de remmen gedaan worden. Verder heeft hij dus niet de originele kleur en als je op het kenteken kijkt begint het chassisnummer met 13 in de plaats van 15(wat hoord bij een kever cabrio) Hij staat dus op een gewone bodem. verder is hij goed, niet rot, de kap is goed en de motor ook. Ik kan hem voor 3500euro kopen.. maar wat is zoiets waard? ik wil mijn Golf gaan verkopen en in de kever een jaar gaan cruizen(andere velgen en bumpers en achterlichten) en dan helemaal uit elkaar halen en restaureren. Is dit verstandig of kan ik beter verder kijken??

http://i73.photobucket.com/albums/i224/corsaCsport/HPIM2984.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i224/corsaCsport/HPIM2986.jpg

http://i73.photobucket.com/albums/i224/corsaCsport/HPIM2989.jpg

Deze Golf ga ik dus verkopen
http://i73.photobucket.com/albums/i224/corsaCsport/IMGP2065.jpg

volksfahrer.nl
09-05-2007, 20:34
3500 is niet duur voor een cabrio tegenwoordig.
Probleem is alleen het chassisnummer!
Je zou de rdw 'ns moeten bellen wat je hiermee kan.

Zorg wel dat je er 100% zeker van bent dat je geen
roest en rottigheid over het hoofd ziet.

Soumensch
09-05-2007, 20:51
3500 is niet duur voor een cabrio tegenwoordig.
Probleem is alleen het chassisnummer!
Je zou de rdw 'ns moeten bellen wat je hiermee kan.

Zorg wel dat je er 100% zeker van bent dat je geen
roest en rottigheid over het hoofd ziet.

Ja dat zal ik eens doen.. want als je op RDW.nl kijkt komt er ook niet van een cabrio te staan.. erg vaag.

Vandaag kreeg ik een nieuwe prijs door.. 3200euro met APK. Mijn schoonvader heeft ook gelijk maar even de wielen zilver gespoten. :tongue:

Der Typ Siebzehn
09-05-2007, 21:47
ik wil mijn Golf gaan verkopen

:eek: :rant:

Stijn
09-05-2007, 21:50
Klinkt wel een beetje houtje-touwtje allemaal, zoals Keverpech ook al zegt... Misschien destijds bij die resto simpelweg een andere chassis onder gekomen ipv het originele opknappen? Wie zal het zeggen....

Soumensch
10-05-2007, 17:02
Vandaag het RDW gebeld...

Bij hun is ook niets te zien of het nu een cabrio of een sedan is.. erg vaag. Ik vroeg, geeft dat niet dan.. 'nee' zei die man.. ik zag wel een APK-keuringsrapport en daar stond wel cabrio op. Toch raar want een cabrio chassisnummer begit met 15 en dit nummer met 1112..enz. Er zitten ook niet van die dorpelverstevigings balken onder de auto.. deze zijn wel los te kopen dus dat scheeld.

Morgen bel ik het RDW nog wel een keer en geef ik het chassisnummer even door.. misschien zien ze dan meer.

Gijs
10-05-2007, 17:30
Is het geen gewone kever geweest en omgebouwd naar een cabrio? Dat gebeurt ook wel eens, en is geen drol waard. Ik er alleen voor gaan als je er een 100% goed gevoel over hebt.
Beetje zonde van het golfje vind ik het wel, maargoed het is jou keuze :)

Soumensch
10-05-2007, 18:59
Is het geen gewone kever geweest en omgebouwd naar een cabrio? Dat gebeurt ook wel eens, en is geen drol waard. Ik er alleen voor gaan als je er een 100% goed gevoel over hebt.
Beetje zonde van het golfje vind ik het wel, maargoed het is jou keuze :)

De bovenbouw is we echt van een cabrio.. het is geen zelfbouw cabrio.. maarja is vind het maar niets dat er dus een chassis van een gewone kever onder zit.
(aangepast door hajee: chassisnummertransacties gelieve niet op dit forum te melden, illegale praktijken en dus hier niet toegestaan! volgende keer wordt je topic gesloten!)

Gijs
10-05-2007, 19:32
Ja, dat is mogelijk ja. Maar een chassis van een Cabrio is duur en moeilijk te vinden. Daarom is er destijds waarschijnlijk ook gekozen voor een gewone kever bodem :)

Vind 3500,-- toch nog een redelijk bedrag, ligt eraan hoe de rest van de auto is zoals de kap, stoelen, banden noem maar op :)

Soumensch
10-05-2007, 19:38
Ja, dat is mogelijk ja. Maar een chassis van een Cabrio is duur en moeilijk te vinden. Daarom is er destijds waarschijnlijk ook gekozen voor een gewone kever bodem :)

Vind 3500,-- toch nog een redelijk bedrag, ligt eraan hoe de rest van de auto is zoals de kap, stoelen, banden noem maar op :)

Prijs is 3200 met APK.. de kap is goed.. alleen moet ik even de binnenkap schoonmaken. De banden zijn ook goed en de rest van de auto ook.. hij is alleen niet strak gemaakt.. ik ga morgen wel eens goede foto's maken.. dan kan iedereen wat makkelijker oordelen. Ik zoek namelijk iets gaafs tot de 3500euro waar ik nog een tijdje mee kan rijden en daarna wil ik het opknappen. en cabrio's zijn altijd wel waarde vast

Gijs
10-05-2007, 19:49
Waardevast zijn cabby's wel. We wachten de foto's af :)

Soumensch
11-05-2007, 12:52
Net het RDW weer gebeld.. even het chassisnummer doorgegeven.. er komt bij hun nog niets te voor schijn over de inrichting.. het kon dus volgens hun een sedan of cabrio zijn maar dat maakte niets uit vertelde deze meneer.

Ik heb gister het keuringsrapport gezien.. daar staat het chassisnummer op en dat het een cabriolet was.

Ik vind het allemaal zo raar.. je mag dus doen met je kever wat je wil..

:confused: :confused:

Golf_1_gts
11-05-2007, 13:05
Misschien destijds bij die resto simpelweg een andere chassis onder gekomen ipv het originele opknappen? Wie zal het zeggen....

Zou ik ook doen als het originele misschien gaar was :)

Soumensch
11-05-2007, 14:29
Zou ik ook doen als het originele misschien gaar was :)

Dat beinvloed de waarde van de auto toch gelijk??..

Trouwens een cabrio bodem is die gelijk aan de gewone bodem?? de carroserie is toch alleen verstevigd?

Jurgen Santana
11-05-2007, 14:35
of kan ik beter verder kijken??

Ook even verder kijken kan nooit kwaad, dan weet je wat er zoal te koop is.

(B)ruud
11-05-2007, 14:59
idd...niet meteen voor de eerste de 'beste' gaan...
Ik zou gewoon nog even rondkijken... Ikzelf zou er niet voor gaan!!
En kijkt met un kenner ;)

Pedaalemmer
11-05-2007, 15:09
Wat moet het golfje opbrengen?

Soumensch
11-05-2007, 15:30
Ik kijk ook wel verder.. sixties ragtop kevers vind ik namelijk ook erg gaaf.. (T2's en kubels worden me eigenlijk gewoon te duur).. maar cabrio's vind ik toch wel het gaafst.. maar voor de prijs van deze cabrio vind ik er denk ik niet nog zo een..

Over mijn Golf.. 4500euro

(B)ruud
11-05-2007, 17:23
neej dat klopt...maar dat zal wel zo zun reden hebben?? :rolleyes: ...maybe??
Maar iets gaafs voor 3500 euro's en dan een ragtop sixties??...is misschien iets te veel van het goeie??

Soumensch
11-05-2007, 20:33
neej dat klopt...maar dat zal wel zo zun reden hebben?? :rolleyes: ...maybe??
Maar iets gaafs voor 3500 euro's en dan een ragtop sixties??...is misschien iets te veel van het goeie??

3500 oeps 4500euro bedoel ik :tongue: maar dan nog..