PDA

View Full Version : Hoe injectoren eruit, GTI 16V PL


RicoGTI16V
09-05-2007, 16:11
Hey mensen,

Vandaag ff aan de auto gewerkt, maar nu wilde ik de rubbers van de injectoren vervangen, maar ik krijg die dingen er niet uit. Ze zitten dus echt muurvast. Ik kan ze wel naar links en rechts bewegen. De rede waarom ik die rubbers wil vervangen is, dat ze sissen, dus waarschijnlijk valse lucht trekken daar.

Nu had Sebas (mellowyellow20VT) nog een KR spruitstuk liggen met injectoren erin, dus daar ens wat mee geprobeerd. Daar waren ze ook al niet uit te krijgen, anders dan met een hamer.

Iemand een kunstje om die dingen eruit te krijgen, zonder het inlaatspruitstuk eraf te hoeven halen??

JP-VW
09-05-2007, 16:17
Ik heb ze bij mij eruit getrokken met een waterpomptang... wou perfect

RicoGTI16V
09-05-2007, 16:18
Ik heb ze bij mij eruit getrokken met een waterpomptang... wou perfect

heb je dan de injectoren zelf vastgepakt, of die pijpjes wat eraan zitten??

golf mkII 16v
09-05-2007, 16:22
injectoren zelf
pijpjes zijn de leidingen die nijp je dan dubbel

JP-VW
09-05-2007, 16:24
Ik heb ze zo laag mogelijk vast gepakt en toen de waterpomptang tegen het inlaatspruitstuk aangehouden. soort van hefboom techniek... kon ze toen makkelijk los drukken.

RicoGTI16V
09-05-2007, 16:25
injectoren zelf
pijpjes zijn de leidingen die nijp je dan dubbel

Ja, dat d8 ik al, Maar kom je daarbij als je t inlaatspruitstuk erop laat zitten?

Dan moet je ze dus vastpakken bij die "bout" wat bovenop de injector zit neem ik aan?

Domi
09-05-2007, 16:25
Ik deed het meestal met een schroefendraaier. Die onder een bepaalde hoek zetten zodat je en soort van wigje hebt. Dus dat je de schroevendraaier omlaag drukt en dat dan de injector eruit floept.
Schroefendraaier onder de rand van de "bout"zetten.

JP-VW
09-05-2007, 16:26
ik kon mijn inlaatspruitstuk gewoon laten zitten. en bij die ''bout'' vastpakken ja

RicoGTI16V
09-05-2007, 16:30
Nou, daar heb ik wat aan. Manieren genoeg zie ik zo. Als ik weer tijd heb, eens proberen.

Die dingen horen toch vrij vast te zitten he. En niet te sissen als de auto loopt neem ik aan. Kan het zijn dat ze valse lucht trekken?

vwleusden
09-05-2007, 16:53
Bovenstaande manieren werken perfect, ik deed het ook gewoon met een tang.

Als je ze er dan toch uit hebt, injectorzitting ook gelijk vervangen anders doe je half werk ;)

RicoGTI16V
09-05-2007, 16:56
Bovenstaande manieren werken perfect, ik deed het ook gewoon met een tang.

Als je ze er dan toch uit hebt, injectorzitting ook gelijk vervangen anders doe je half werk ;)

Ik heb de rubbertjes die onderaan zitten, die kleine dunne, en ik heb iets grotere dikkere rubbers. Die zaten op de explosiefoto van ETKA bovenaan.

Zijn dat de zittingen? :D

vwleusden
09-05-2007, 17:01
De zittingen draai je met een inbus in de kop, uit mijn hoofd... bruin van kleur

golf mkII 16v
09-05-2007, 18:41
De zittingen draai je met een inbus in de kop, uit mijn hoofd... bruin van kleur
Heb je verschllende uitvoeringen van
Als je er om gaat neem dan de oude mee

Domi
09-05-2007, 19:15
Heb je verschllende uitvoeringen van
Als je er om gaat neem dan de oude mee

Klopt.

Houder voor verstuiver:
035-133-554 €1.55 ex
035-133-555A €3.50ex

1 van deze 2 is het ;)

RicoGTI16V
10-05-2007, 15:22
Ah ja,dat zijn dan die oranje dingen waar ze in zitten. Dan moet ik die ook nog maar gaan halen. Die zitten dus in het inlaatspruitstuk gedraaid met een inbus??

Domi
10-05-2007, 15:33
Jeps.

Vrij grote inbus gaat erin. Ik meende 10mm

RicoGTI16V
10-05-2007, 20:08
Ja, dat zou goed kunnen ja, die injectoren zijn ook ongeveer die maat, en die moeten er ook doorheen he. Bedankt voor de info. Volgende keer maar ens kijken.....

Moet zeggen, gisteren de gasklep ens heel goed schoongemaakt, nieuwe pakking er tussen, en t loopt al een heel stuk beter. Maar ja, we blijven hobbyen :D

vwleusden
10-05-2007, 20:11
Let wel op, die zittingen zijn vaak erg poreus en die rommel wil je niet in je verbrandingskamer hebben ;)

RicoGTI16V
11-05-2007, 19:06
Thnx for the info. Zal voorzichtig aan doen.

Misschien dan toch een idee, om ff het inlaatspruitstuk eraf te halen? Dan werkt t misschien wat makkelijker :)