Log in

View Full Version : Nog steeds geen vonk

GolfMk2gti
12-05-2007, 16:57
Oke Beste mensen,zit met een probleem Heb dus een 16v blok in me golf 2 gti gebouwd waar eerst een 8v in zat..

Ik heb dus alle kabels aangesloten van de motorboom inclusief de boom binnenin van het contactslot enz...

Probleem is Heb geen vonk en me brandstof pomp wilt niet werken..

Wat ik al Gecheckt hebt..
Contactblokje is al is verwisseld,
Brandstofpomp werkt wel als je hem doorverbind..

Ik heb Spanning op me bobine,Spanning op me Stroomverdeler,Spanning op de computer,Spanning op de onstekingsmodule.Massa is aangesloten..

Maar nog steeds geen vonk.Weet iemand wat het kan zijn...

Golf_1_gts
12-05-2007, 17:09
Ik had eerst hetzelfde bij mijn 8v blok...alles leek te kloppen maar geen vonk.

Daarna ff een ontsteking gepakt met contactpuntjes en deze op de bobine aangesloten en dan met de hand rondgedraait en meteen had ik vonk...

Misschien een tip om ook ff te proberen...

GolfMk2gti
12-05-2007, 17:37
Die vat ik effe niet eerlijk gezegt ...Wat bedoel je met onsteking met contacpuntjes ?

Golf_1_gts
12-05-2007, 17:43
Nu heb je elektronische ontsteking met hall - sensor....hall sensor misschien stuk. Moet ik gaan uitleggen wat contactpuntjes zijn??

GolfMk2gti
12-05-2007, 17:56
jah eigelijk wel kan me effe niet zo voor de geest halen

Golf_1_gts
12-05-2007, 18:15
Auto misschien dan maar beter naar een garage brengen?

GolfMk2gti
12-05-2007, 18:32
hoezo,Als je het niet wil vertellen reageer dan gewoon niet Want schiet hier niks mee op

vwleusden
12-05-2007, 20:58
Pak een andere ontsteking, sluit hem aan en doe je auto op contact en draai zelf aan het tandwiel... heb je dan wel vonk dan is je ontsteking defect.

GolfMk2gti
13-05-2007, 10:38
Zo net effe getest of de onsteking inderdaad dood was heb zelf geen andere onsteking dus heb via de bobine gecheckt of die vonkte en die vonkte gewoon dus denk dat gewoon de onsteking kapot is .Hall gever lag ook helemaal los dus ga opzoek naar een andere en dan hopen dat ie wil starten...

vw dennis
13-05-2007, 10:46
En dan nog het euvel van de brandstof pomp oplossen... Schakeld het relais wel door?

GolfMk2gti
13-05-2007, 11:20
Jah relais schakelt wel door dat hoor je ,Maar meen gehoord te hebben dat de onsteking ook te maken heeft met de brandstof pomp dat ie daarop beveiligt is dus als de onsteking het niet wil doen doet de pomp het ook niet dus kan nog wel is kloppen ...

GolfMk2gti
13-05-2007, 14:28
Net weer effe met me pa bezig geweest aan de golf eerst effe bobine kabel gecheckt Als ie dus contact aan zet kwam er een vonkje vanaf dus dat lijkt me goed toen bougie gekeken of die vonkte en er kwam een klein vonkje vanaf.Kan het zijn dat er gewoon nog een extra massa kabel aan moet.Er hangt er nog wel eentje los aan me blok zelf en heb er dan 1tje op de bakophanging gedaan.Zou die gewoon nog een massa nodig hebben want hij vonkt wel gewoon maar heel lichtjes en af en toe .

GolfMk2gti
13-05-2007, 15:48
edit hier boven effe gewijzigt

GolfMk2gti
13-05-2007, 17:32
niemand die iets weet waarom die brandstof pomp en niet goed wilt vonken ????