Log in

View Full Version : 9e Original Golf I-Treffen te Wolfsburg

Der Typ Siebzehn
13-05-2007, 12:32
Aan alle bezitters en fans van de Golf 1 en zijn directe afstammelingen (Jetta 1, Golf 1 Cabrio, Caddy 1):
over precies twee maanden, van vrijdag 13 juli t/m zondag 15 juli wordt in het Allerpark te Wolfsburg voor de negende keer inmiddels alweer, het "Original Golf 1 treffen" gehouden, georganiseerd door de "Original Golf 1 IG".

Zelden zijn er zoveel originele (maar ook wel getunede) "Einser" (van standaardmodel t/m GTI en alles wat daar tussenin is) te zien als daar, en het kunnen er alleen maar meer worden als bezoekers van het Volksforum die ook in het bezit zijn van een Golf 1 (of een van die afstammelingen), met hun auto daarheen gaan..........zonder kan natuurlijk ook, kortom iedereen die de Golf 1(en afstammelingen) een warm hart toedraagt is daar welkom!

Wil men particulier daar iets kopen of verkopen (er is daar een z.g. "Teilemarkt"), b.v. een Golf 1 frontgrill, stoelen, hoedeplank of whatever tot een complete Golf 1 toe, kan daar ook, aan verkoop door partiticulieren worden daar overigens geen kosten aan verbonden.

Er zijn prijsuitreikingen voor b.v. de mooiste chroombumper Golf, mooiste GTI, mooiste Cabrio enz, en voor de rest is er ook genoeg te doen. Het eten (typisch duits) en drinken daar worden tegen schappelijke prijzen verkocht, en smaakt goed!

Voor te overnachten wordt de mogelijkheid geboden om een tentje op te bouwen op het terrein van het Allerpark, maar men kan natuurlijk ook een kamer boeken in een pension/hotel in Wolfsburg of omgeving.

Voor meer info zie hier. (http://www.golf1-ig.de/ig/meeting/index.php?lang=en)

supersprint
13-05-2007, 19:39
een must voor einser fans!

Gijs
13-05-2007, 22:38
Heb geen Golf, dus kom niet :redface:
Wil nog wel een keer naar het Wolfsburg museum, maar dat is wel erg ver voor ff op en neer..

Sjoes 85
14-05-2007, 06:28
Wil nog wel een keer naar het Wolfsburg museum, maar dat is wel erg ver voor ff op en neer..

Jetta mag ook!

Maar ik ga uiteraard. Ga op de donderdag al: nog f Wolfsburg in, naar Autostadt (aanrader!), en op vrijdagmorgen naar t classic parts center:D

Der Typ Siebzehn
14-05-2007, 15:45

Zoals Dennis schrijft, ook mensen met een Jetta 1 (die auto´s horen er ook bij, is toch de kofferbakversie van de Golf 1 !!!) zijn welkom, evenals dus Golf 1 Cabrio´s en MK1 Caddy´s, overigens is iedereen daar welkom die fan is van zulke auto´s! Men hoeft zelf´s niet eens een Einser (Golf, Jetta, Cabrio, Caddy) in z´n bezit te hebben!

:rolleyes: Je moet er wat voor over hebben, Wolfsburg, dat is toch dé VW plaats bij uitstek, en als daar dan ook nog eens een VW treffen van 3 dagen (dus niet ff) wordt gehouden...

-MK1GTI-
14-05-2007, 19:52
Ik kan niet komen omdat ik helaas op vakantie ben...

Het lijkt me wel eens prachtig om tussen ontelbaar veel Golf 1'tjes rond te lopen :)

silbergti
14-05-2007, 21:09

Het lijkt me wel eens prachtig om tussen ontelbaar veel Golf 1'tjes rond te lopen :)
Precies! Ik zal me eens aan al die schoonheden vergapen! Lijkt me erg interessant om al die originele exemplaren te aanschouwen.... :thumbup:

Siem
14-05-2007, 21:12
Lijkt mij hartstikke leuk om heen te gaan.
Weet alleen niet of ik dat weekend vrij ben :(

Der Typ Siebzehn
14-05-2007, 22:14

Dat is jammer, hopenlijk volgend jaar dan!

En niet alleen de Golf 1´tjes, maar ook de Jetta´s Cabrio´s en Caddy´s MK1´s!

Lijkt me erg interessant om al die originele exemplaren te aanschouwen.... :thumbup:

Hey Peter, dus jij komt, klasse! Er zijn trouwens niet alleen maar volledig originele exemplaren te zien, getunede Einser worden ook toegelaten!

Lijkt mij hartstikke leuk om heen te gaan.
Weet alleen niet of ik dat weekend vrij ben :(

Ik hoop maar van wel, hoe meer Nederlanders en Belgen, anders gezegd volksforummers met hun auto´s, hoe beter, dan kunnen die Duitsers ook eens zien dat er in deze twee kleine landjes genoeg Einser fans zijn met een goede smaak! :thumbup:

supersprint
20-05-2007, 12:44
Dit is geen tupperware meeting!! daar moet je voor bij automaxx zijn.

Der Typ Siebzehn
20-05-2007, 18:46
Dit is geen tupperware meeting!!

:rolleyes: dat kun je wel zeggen.

daar moet je voor bij automaxx zijn.

thnx. voor de tip! ;)

stefanbladel
29-05-2007, 16:53
dan ben ik in turkije:(

Der Typ Siebzehn
29-05-2007, 17:00
dan ben ik in turkije:(

ai, dat is jammer, ben er zeker van dat die mooie Jetta van jou in Wolfsburg veel bekijks zou hebben! Mja...

Toegegeven, midden Juli is misschien wel een ongunstig tijdstip om een meeting te organiseren, veel mensen zijn in die periode wegens vakantie dus op reis.

RubenD
30-05-2007, 22:56
Maargoed, Autostadt kun je in 2-3 uur gedaan hebben. Dus 3 dagen is niet echt nodig.

Bij het Classis Parts Center wat hebben ze daar, enkel van Mk1 en ouder of ook Mk2 al?

Der Typ Siebzehn
31-05-2007, 16:09
Bij het Classis Parts Center wat hebben ze daar, enkel van Mk1 en ouder of ook Mk2 al?

Geen idee, ik heb hier: http://www.vw-classicparts.de/ eens even gekeken, maar word er niet veel wijzer van.

maniacmark
11-06-2007, 19:46
helaas op vakantie, maar zie de foto's graag later op t forum staan om nog ff sfeer te proeven

Der Typ Siebzehn
11-06-2007, 22:44
helaas op vakantie,

jammer, maar ik wens je een goede reis en een prettige vakantie!

maar zie de foto's graag later op t forum staan om nog ff sfeer te proeven

Komt in orde! ;)

Oliver®
11-06-2007, 23:44
Lijkt me niets aan,

Al die ouwe dingen ;)

Der Typ Siebzehn
13-06-2007, 21:55
Vandaag over precies een maand (13 Juli) begint dus dit 3 daags mk1 (Golf, Jetta, Cabrio en Caddy) treffen te WOB.

DeNB3rt
13-06-2007, 23:22
Vertrek
Oudenburg, Vlaams Gewest (België)

Aankomst
Wolfsburg, Nedersaksen (Duitsland)

Afstanden : 643.00 km :woowoo: ;)

Der Typ Siebzehn
14-06-2007, 16:18
Vertrek
Oudenburg, Vlaams Gewest (België)

Aankomst
Wolfsburg, Nedersaksen (Duitsland)

Afstanden : 643.00 km :woowoo: ;)

:rolleyes: moet te doen zijn voor een Golf diesel :cool: :)

Timmeke
15-06-2007, 18:28
Damn ik wil hier graag naar toe.Maar is volgend jaar gewoon weer neem ik aan??

Der Typ Siebzehn
16-06-2007, 11:26
Damn ik wil hier graag naar toe.Maar is volgend jaar gewoon weer neem ik aan??

volgend jaar wordt die meeting in Wolfsburg (tussentijds was het een paar keer in het nabijgelegen Braunschweig) voor de 10e keer, zonder onderbreking, georganiseerd door de Golf 1 IG. Met zekerheid kan ik dat nu nog niet zeggen, maar het moet al gek gaan zou er dan niet weer `n meeting daar worden gehouden.

Wouter
17-06-2007, 21:05
Ik ben er bij :D:D:D

Der Typ Siebzehn
17-06-2007, 21:12
Dat is klasse van je, bravo! :thumbup:

veedubprins
21-06-2007, 10:32
Er zit wat in de planning...... :thumbup: :D

Wouter
21-06-2007, 16:08
kome er elk jaar veel nederlanders??

Der Typ Siebzehn
21-06-2007, 16:31
Er zit wat in de planning...... :thumbup: :D

Mooi! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

kome er elk jaar veel nederlanders??

Er komen elk jaar wel `n aantal nederlanders ja, maar de meerderheid zijn natuurlijk duitsers, maar dat zijn ook vriendelijke mensen, de sfeer is er zeer beschaafd en erg vriendelijk!

Der Typ Siebzehn
22-06-2007, 15:19
Up, nog 3 weken tot aan dit mk1 (Golf, Jetta, Cabrio en Caddy) treffen te gaan.

Wouter
26-06-2007, 16:30
wie komt er nog meer :D

Der Typ Siebzehn
26-06-2007, 16:33
wie komt er nog meer :D

:rolleyes: Dat wil ik ook wel eens graag weten! :)

Der Typ Siebzehn
29-06-2007, 12:51
Vandaag over 2 weken (13 Juli) begint dit mk1 (Golf, Jetta, Cabrio en Caddy) event te Wolfsburg, bij deze dus weer een up! :cool:

Sjoes 85
05-07-2007, 19:50
ikke kom ook:P

check de poll!!

Eijsden - Allerpark in Wolfsburg: 478,7 km :D:D:D

goed te doen toch? vorig jaar ook gepiept in ongeveer 6 uurtjes, inclusief 2 stops EN file! i love driebaansweg :D

(er wordt ook een prijs uitgereikt voor degene die het verst afwoont van de meetingplaats)

Wouter
05-07-2007, 22:02
Waar wordt allemaal een prijs voor uitgerijkt:D

Der Typ Siebzehn
05-07-2007, 22:09
Waar wordt allemaal een prijs voor uitgerijkt:D

Poeh, dat zijn een paar categorien o.a. mooiste stalenbumper Golf, mooiste plasticbumper Golf, mooiste GTI, mooiste cabrio, vuilste Golf (dat ook :D ) en zoals Sjoes al zegt meest afgelegde kilometers, hij valt zeker niet in die laatste categorie :tongue: (ik trouwens ook niet) en nog een paar prijzen die ik zo niet zou weten.

Der Typ Siebzehn
06-07-2007, 14:27
Volgende week vrijdag, vanaf 16.00u is het eindelijk weer zover, Allerpark in WOB, the place to be! :rock: Dus nog eens: naar boven!!!

Timmeke
10-07-2007, 20:30
Kan iemand me daar een chroom tankdop meenemen toevallig? :d haha wss niet maar ik kan maar proberen he :-)...

Wouter
11-07-2007, 21:16
Als je dat nou wat eerder had gezegt had ik er zondag 1 meegenomen bij m.i.v.w. maar waarschijnlijk kan je die daar ook vast kopen?

Der Typ Siebzehn
11-07-2007, 23:05
Kan iemand me daar een chroom tankdop meenemen toevallig? :d haha wss niet maar ik kan maar proberen he :-)...

Zelf erheen gaan en daar kijken voor zo´n tankdop is nog altijd het allerbeste :)

Als je dat nou wat eerder had gezegt had ik er zondag 1 meegenomen bij m.i.v.w. maar waarschijnlijk kan je die daar ook vast kopen?

Er is daar ook een onderdelenmarkt, maar of daar ook net zo´n chroom tankdop tussen zit kan ik niet met zekerheid zeggen.

Timmeke
12-07-2007, 15:34
@Type17: Geloof me als ik kon stond ik er als eerste om dit mee te maken maar kan helaas dit jaar niet.

@Wouter:Hehe bedankt kerel maar verkochten ze die op mivw ook dan?Ik bedoel het originele type he?

Wouter
12-07-2007, 18:10
Weet ik niet, zag er een aantal liggen niet echt naar gekeken.

Beetje zin in morgen ? :D

Timmeke
12-07-2007, 19:36
hoezo beetje zin in morgen? :-)

Wouter
12-07-2007, 20:18
Hoelaat gaan jullie pleituh?

veedubprins
12-07-2007, 20:30
Had deze ook in de planning met een paar kameraden, maja wordt m niet. Ze konden niet allemaal meer een heel weekend mee.....helaas
Zondag dan maar naar Lingen.

Timmeke
12-07-2007, 22:42
@Wouter: ik weet totaal niet waar je het over hebt.Wat is er morgen dan?Denk dat je iemand anders voor hebt hoor...

Der Typ Siebzehn
13-07-2007, 09:18
Had deze ook in de planning met een paar kameraden, maja wordt m niet. Ze konden niet allemaal meer een heel weekend mee.....helaas

Jammer! Hopenlijk tot volgend jaar!

Zondag dan maar naar Lingen.

Have fun in Lingen!

Voor wie dit weekend naar het Allerpark te Wolfsburg gaat, c ya!

evilnyntje
13-07-2007, 09:21
Ga je ook foto's in het album zetten?

Der Typ Siebzehn
13-07-2007, 09:28
Ga je ook foto's in het album zetten?

Zeker!

evilnyntje
13-07-2007, 09:29
Zeker!

Als het er veel zijn dan is het misschien handig een appart foto album te maken, zal ik een verzoek indienen?

Der Typ Siebzehn
13-07-2007, 09:35
Als het er veel zijn dan is het misschien handig een appart foto album te maken, zal ik een verzoek indienen?

Kun je doen, maar ik wou hierover al een thread starten onder "Meetings verslagen".

evilnyntje
13-07-2007, 09:40
Kun je doen, maar ik wou hierover al een thread starten onder "Meetings verslagen".

Dat moet je zeker doen, als je de foto's in ons foto album plaatst dan zou ik daar een appart kopje voor aan kunnen laten maken. Bv, net zoals mania 2006.

Der Typ Siebzehn
13-07-2007, 09:45
Dat moet je zeker doen, als je de foto's in ons foto album plaatst dan zou ik daar een appart kopje voor aan kunnen laten maken. Bv, net zoals mania 2006.

Ik zal mijn foto´s hier in het volksforum album plaatsen, maar er zullen er nog meer zijn die foto´s maken, hoe hun ze hier plaatsen blijft afwachten.