Log in

View Full Version : Olie Geur

jetta91
15-05-2007, 23:21
het ene is nog niet opgelost of het volgende dient zich weer aan :tongue:

ik heb vanmiddag mn jetta weer opgehaald bij de garage allemaal heel leuk en aardig geen problemen of wat dan ook allemala netjes....

maar ik reed vanavond door Emmen heen samen met een maat die ik naar huis bracht, hij rookt mag niet in mn auto :tongue: dus hij mooi zn raampje open :D
maar toen kwam dr een geur naar binnen wat verdacht veel op olie leek,
ik ook mn raam open doen maar ik rook niks alleen aan de rechterkant dus,
als ik de verwarming vol open heb staan ruik ik echt ook weer niks,
en als ik mn snufferd onder de kap steek ruik ik het maar een heeeeeeel klein beetje

ik heb dus geen idee wat dit kan zijn...

iemand suggestie's of een idee van wat dit kan zijn??

er ligt wel wat olie op mn blok maar niet overdreven veel en dat heeft dr altijd al gelegen gewoon het zweten van het motorblok zeg maar...

Marcski
16-05-2007, 07:40
waarschijnlijk je kleppeldekselpakking die niet goed aansluit / lek is waardoor er olie lekt op je uitlaatspruitstuk

Jetta MaNiA
16-05-2007, 07:46
Even je motorruimte inspuiten met motorreiniger bij de wasstraat. Laten intrekken.
Dynamo en je verdeelkap afdekken met een plastic zakje.

Hogedruk erover met het motorreinigingsprogramma. Dan kan je goed zien waar het eventueel vandaan komt.

Niet met een gloeiend hete motor doen, koude motor, zachtjes naar de wasstraat rijden.

jetta91
16-05-2007, 11:21
okeej heel erg bedankt ga vandaag even naar de wasstraat en dan zal ik het even in de gaten houden,

maar het kan geen kwaad om er nog mee te rijden?? ik moet straks namelijk nog naar groningen toe vanaf emmen

Edward
16-05-2007, 11:26
carterontluchting los of lek = olie damp in je auto

dekilo
16-05-2007, 11:42
als je bij ons in de wasstraat je motor ruimte gaat schoonspuiten geven ze je een schop onder je hol.

Jetta MaNiA
16-05-2007, 13:31
als je bij ons in de wasstraat je motor ruimte gaat schoonspuiten geven ze je een schop onder je hol.

Er staat bij ons op de 2 machines: Motorreinigingsprogramma :)
Dan roepen ze het toch echt op zichzelf af :D

Bij ons geven ze je wel een trap onder je hol als je met je trekker naar de wasstraat gaat. Is me laatst ook eens overkomen :D :rock:

JurjenV
16-05-2007, 14:50
:D :D Bij Moll?

Jetta MaNiA
16-05-2007, 16:52
:D :D Bij Moll?

Haha, hoe wil je daar een trekker onder kwijt :tongue:
Bij de Q8 bij de snelweg. Machtig! Ze werden helemaal zenuwachtig :D

jetta91
17-05-2007, 00:16
carterontluchting los of lek = olie damp in je auto

okeej en hoe controleer ik dit :tongue:
mijn verstand van auto's is namelijk niet zo geweldig :confused:

Alberto
17-05-2007, 07:07
iemand vragen die het wel heefd

golf mkII 16v
17-05-2007, 07:54
Ga er maar van uit det het de klepdekselpaking is
Deze is fabriekaf van kurk en wordt nog wel eens hard en gaat dan lekken
Kun je vervangen door een rubbere [is iets duurder als de kurk] maar zeker geen last meer van lekken

Edward
17-05-2007, 09:05
okeej en hoe controleer ik dit :tongue:
mijn verstand van auto's is namelijk niet zo geweldig :confused:

het zijn rubberen slangen dus als er 1 stuk is zal je misschien een scheur zien of een beetje olie. Carterslangen eraf halen en controleren op kwaliteit.
Wat vaak gebeurt (heb ik bij mijn oude 16V gezien) is dat de slangenklemmen te vast worden gedraaid waardoor je het rubber onder de klem stuk draait, dat kan bijvoorbeeld een begin zijn.

jetta91
17-05-2007, 16:45
de voorkant van mn blok is wel ''nat'' maar de achterkant niet,
het lekt dus ook niet op mn spruitstuk die is helemaal droog,

maar de carter ontluchting die slangen komen die uit bij mn luchtfilter ofzo?
heb daar ook even naar gekeken maar die zitten allemaal vast en zijn droog

jetta91
17-05-2007, 17:19
iemand vragen die het wel heefd

:rolleyes: heb jij d'r verstand van :tongue:

Edward
18-05-2007, 08:19
de voorkant van mn blok is wel ''nat'' maar de achterkant niet,
het lekt dus ook niet op mn spruitstuk die is helemaal droog,

maar de carter ontluchting die slangen komen die uit bij mn luchtfilter ofzo?
heb daar ook even naar gekeken maar die zitten allemaal vast en zijn droog

wat voor motor heb je? dan kijk ik ff in de bijbel...

ah, een 1.6 coupe. Wacht....

hhhmmm, zit er op je kleppendeksel een potje met rubberen slang naar je luchtfilter? dat zou het in principe je ontluchting moeten zijn....maar daar heb je vast zelf al naar gekeken? Ik dacht dat je een 16V erin had zitten, dan zit d eontluchting aan de voorkant van je onderblok

jetta91
18-05-2007, 12:08
wat voor motor heb je? dan kijk ik ff in de bijbel...

ah, een 1.6 coupe. Wacht....

hhhmmm, zit er op je kleppendeksel een potje met rubberen slang naar je luchtfilter? dat zou het in principe je ontluchting moeten zijn....maar daar heb je vast zelf al naar gekeken? Ik dacht dat je een 16V erin had zitten, dan zit d eontluchting aan de voorkant van je onderblok

het bovengenoemde potje heb ik zo niet kunnen vinden, verder zitten alle slangen vast en lekker ook niet zijn nog allemaal netjes droog :(
ik heb mn luchtfilter er wel even afgehaald en uitgeklopt daar zat wel wat olie in vooral aan de linkerkant ( ten aanzien van mij als ik in de auto zit rechterkant dus dat zou misschien de geur een beetje kunnen verklaren )
tevens ruikt mn luchtfilter ook aardig naar benzine :confused:
niet heel erg overheersend maar je ruikt het wel
tevens duurde het starten iets langer dan normaal,
normaal loopt ie al voordat ik de sleutel heb omgedraaid zo snel start ie
maar nu duurde het even :(

Alberto
18-05-2007, 12:46
:rolleyes: heb jij d'r verstand van :tongue:
dat zeg ik niet ... :rolleyes: maar als je iemand vraag die het wel heefd
en je let ff goed op ....kan zo iemand de fout wel op sporen
zo dat jij hem gemakkelijk zelf kan maken .... :rolleyes: :woowoo:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/Afbeelding034.jpg
heb jij deze motor ? waar de rode cirkel om heen staat das de karter ontluchter

Jetta MaNiA
18-05-2007, 13:10
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/8/3/Afbeelding034.jpg

1600 powah!!

Benzine lucht is niet zo'n ramp, heeft de mijne altijd gehad. Intussen 65000 km verder. Waar het aan ligt durf ik ook niet te zeggen. Dat carterontluchtingsslangetje is wel zinnig om bij twijfel te vervangen. Kost een paar euro en slijt nooit weer.

jetta91
18-05-2007, 13:21
ja dat blok heb ik inderdaad,
maar die karter ontluchter zit gewoon goed vast en is ook droog,
heb hem bij mn luchtfilter even losgemaakt en afgekoppeld maar zie dr ook niks raars in,
heeeeeel klein beetje olie maar dat is ook maar minimaal,
en verder zit er ook geen troep in

benzine verbruik is naar mijn idee ook aardig omhoog gegaan viel me ineens op, normaal rij ik ongeveer 600 km op 1 tank nu iets van 350 tot 400 :confused: en ben ook niet echt feller gaan rijden

Jetta MaNiA
18-05-2007, 14:00
ja dat blok heb ik inderdaad,
maar die karter ontluchter zit gewoon goed vast en is ook droog,
heb hem bij mn luchtfilter even losgemaakt en afgekoppeld maar zie dr ook niks raars in,
heeeeeel klein beetje olie maar dat is ook maar minimaal,
en verder zit er ook geen troep in

benzine verbruik is naar mijn idee ook aardig omhoog gegaan viel me ineens op, normaal rij ik ongeveer 600 km op 1 tank nu iets van 350 tot 400 :confused: en ben ook niet echt feller gaan rijden

350 400 op 1 tank! :eek:
Jeumig, dat doet een G60 niet eens!

Heb ik eerder gelezen op het forum waar dat aan kan liggen, even zoekfunctie gebruiken?

Domi
18-05-2007, 16:41
350 400 op 1 tank! :eek:
Jeumig, dat doet een G60 niet eens!

Met mijn g60 reed ik ca 450 tot 500km op 1tank. Was alleen andere sjip en poulie. rest standaart.

jetta91
20-05-2007, 01:13
okee mensen hartstikke bedankt voor de reacties en de duidelijke omschrijvingen,
het probleem is opgelost de oom van mn vriendin heeft er even naar gekeken,
die is zelf bezig met een golf 1, het probleem was niet mijn karterdruk wat iedereen waaronder ook ik dacht,
maar mijn kleppendeksel zat er los op :S
en dan ook echt los dit verklaarde de olie lekkage en de olie geur in mn auto, ook mn hoge brandstof verbruik want mn luchtfilter zat verstopt van de week even een nieuwe luchtfilter halen en dan moet alles weer werken zoals het hoort,
hebben het blok nog even schoon gespoten bij de carwash ze waren er niet blij mee maar goed was snel klaar nu even goed in de gaten houden of er nog een klein beetje uitlekt anders moet alsnog mn kleppendeksel pakking vervangen worden

Marcski
20-05-2007, 07:22
dat zei ik toch, zie post 2..... :confused:

golf mkII 16v
20-05-2007, 08:36
dat zei ik toch, zie post 2..... :confused:
ik ook! :thumbup:

jetta91
20-05-2007, 11:28
ik ook! :thumbup:

:redface: het idee van het blok schoonspuiten en kleppendeksel nakijken kwam ook bij jullie vandaan ;)
maar omdat ik er zelf weinig verstand van heb heb ik er voor de zekerheid og even naar laten kijken naar iemand die er wel verstand van heeft vooral omdat k ook iets had gelezen op het forum over aandraai momenten
en daar wist ik ook niks van dus dat was de reden dat ik daar heen ben gegaan jongens ogmaals bedankt :D :thumbup: