TD15
16-05-2007, 16:57
Hoi,
ik had even een probleempje. Ik heb de distributieriem vervangen van mijn Golf 2 GTI. Ik heb vervolgens alles netjes op tijd gezet:
* krukaspulleystreep gelijk met het puntje van het tussentandwiel
* nokkenaspulleystreep gelijk met de bovenkant van de kop (aan de voorkant)
Hierna heb ik alles weer gemonteerd en zag ik dat de nokkenaspulley iets verdraaid was (verlaat).
Ik heb de krukaspulley gedraaid tot hij gelijk stond met de punt op de plastic KAP (deze staat gelijk met het puntje op het tussentandwiel). Mijn vraag tussendoor: de tussenas is alleen voor de oliepomp en dient verder toch geen nut (behalve de hulp van op tijd zetten als de plastic kap eraf is)? Nu stonden de krukas en het nokkenas dus weer goed met elkaar. De pulley van de krukas staat ook met zijn streep en het BDP in de versnellingsbak.
De ontsteking nagekeken en hij gaf op BDP netjes een vonk aan cilinder no. 1. Deze heeft dan de kleppen ook netjes dicht.
Nu ging ik hem starten, maar nix :confused: . Dacht eerst mijn startonderbreker (want hij stonk erg naar benzine). Bougie's eruit: helemaal nat.
Het is dus net of hij geen vonk krijgt, maar hier ben ik niet aan geweest...
Hij is nu dus verzopen geweest, dus nu kan het zijn dat de bougie's ook kapot zijn (alle 4 lijkt me ook weer beetje sterk).
Maar misschien dat ik iets totaal over het hoofd zie?
Ik haalde me ook al dingen in het hoofd van lekkende kleppen. Maar als ik hem met de hand ronddraai, voel ik dat ik duidelijk 4x compressie heb. Dus dat kan dan toch ook niet?
Vonk heb ik nog niet getest, omdat hij voor het demonteren ook goed liep... Daarnaast ben ik alleen dus zou ik dat weer eerst zeker willen weten, voor ik rare capriolen uit ga halen.
Alvast bedankt!
ik had even een probleempje. Ik heb de distributieriem vervangen van mijn Golf 2 GTI. Ik heb vervolgens alles netjes op tijd gezet:
* krukaspulleystreep gelijk met het puntje van het tussentandwiel
* nokkenaspulleystreep gelijk met de bovenkant van de kop (aan de voorkant)
Hierna heb ik alles weer gemonteerd en zag ik dat de nokkenaspulley iets verdraaid was (verlaat).
Ik heb de krukaspulley gedraaid tot hij gelijk stond met de punt op de plastic KAP (deze staat gelijk met het puntje op het tussentandwiel). Mijn vraag tussendoor: de tussenas is alleen voor de oliepomp en dient verder toch geen nut (behalve de hulp van op tijd zetten als de plastic kap eraf is)? Nu stonden de krukas en het nokkenas dus weer goed met elkaar. De pulley van de krukas staat ook met zijn streep en het BDP in de versnellingsbak.
De ontsteking nagekeken en hij gaf op BDP netjes een vonk aan cilinder no. 1. Deze heeft dan de kleppen ook netjes dicht.
Nu ging ik hem starten, maar nix :confused: . Dacht eerst mijn startonderbreker (want hij stonk erg naar benzine). Bougie's eruit: helemaal nat.
Het is dus net of hij geen vonk krijgt, maar hier ben ik niet aan geweest...
Hij is nu dus verzopen geweest, dus nu kan het zijn dat de bougie's ook kapot zijn (alle 4 lijkt me ook weer beetje sterk).
Maar misschien dat ik iets totaal over het hoofd zie?
Ik haalde me ook al dingen in het hoofd van lekkende kleppen. Maar als ik hem met de hand ronddraai, voel ik dat ik duidelijk 4x compressie heb. Dus dat kan dan toch ook niet?
Vonk heb ik nog niet getest, omdat hij voor het demonteren ook goed liep... Daarnaast ben ik alleen dus zou ik dat weer eerst zeker willen weten, voor ik rare capriolen uit ga halen.
Alvast bedankt!