PDA

View Full Version : Eerste ritje met de carbs erop


Golf_1_gts
17-05-2007, 15:30
Vandaag eventjes een rondje in de straat gereden met mijn nieuwe blokje in mijn gts-je.
1800 gti (dx uit de golf1).

Paar probleempjes tegengekomen.

1) Carburateurtjes blijven vaak hoog in de de touren lopen (+/- 2000 touren), nadat ik gas gegeven heb. Dan blijven ze eventjes 2000 touren lopen en pas na een tijdje zakt het tourental weer na 900 rpm zoiets. Waar ligt dit aan?Krijg het er zelf namelijk niet echt uit. Zijn trouwens 40 mm DCOE weber carburateurs.

2) Een injector vloog me langs de oren af :D. Ik had ze er netjes in laten zitten :rolleyes: . Mijn bedoeling was eigenlijk om de bussen eruit te draaien en deze af te doppen. Maar die dingen zitten natuurlijk erg vast (motor warm/koud) dus was onbegonnen werk. Dacht niet dat die injectoren zoveel tegendruk te verwerken kregen? Wat zou ik hieraan kunnen doen? Nieuwe rubbertjes kopen voor de injectoren. Of draad tappen in de bussen?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=15479&highlight=afdoppen. Dit topic btw al doorgelezen.

3) Remmen werkte nogal "weinig vertragend". Heb voren niewe blokken (in vw II klauwen) en schijven (geventileerd) en achter gewoon gti/cabrio trommels.
Heb er wel de hoofdremcilinder/bekrachtiger van de 1100 in zitten. :rolleyes:

Laat de oplossingen maar komen... :hug:

Berserker
17-05-2007, 16:15
Rij hierheen, sleep ik je wel weer naar huis.... :D

Golf_1_gts
17-05-2007, 17:09
Bijkomende info punt 2: Gaskleppen sluiten allemaal goed.

retro daniel
17-05-2007, 18:02
even een vraagje tussen door. wat voor ontsteking heb je erop en wat voor brandstof pomp
alvast bedankt

Golf_1_gts
17-05-2007, 20:23
even een vraagje tussen door. wat voor ontsteking heb je erop en wat voor brandstof pomp
alvast bedankt

Membraanpomp en contactpuntontsteking ;).

/edit: als je deze gekocht hebt?http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=359897

Dan zit het wel goed met je pomp...onsteking maakt in principe niet zoveel uit. Ik hou gewoon nog van oldskool contactpunten.

Chr-ome Weber
18-05-2007, 07:51
En hoe voelt dat nu je eerste ritje :D Zal wel lekker klinken he die carbs. :thumbup: Zie ik je eindelijk misschien binnenkort eens rijden :D

Golf_1_gts
18-05-2007, 16:48
Voelde goed....carburateurs lopen nu wel goed. Mooi synchroon geen geplof meer. Geluid is wel lekker :D...rijden nog veel lekkerder...:)

Injectoren zitten er wonderbaarlijk genoeg nog in :D.

Alleen remprobleempje nog oplossen.

Lijkt alsof ie voren "doorschuift" op de schijven. Heb genoeg remdruk op het pedaal en ze zijn ook correct ontlucht. Lijkt alleen alsof ie de druk niet overbrengt op de voorremmen.

G-eert-40
18-05-2007, 17:49
misschien moeten de remblokken even inwerken. dus even rustig inremmen. had ik laatst ook met vervangen van schijven en blokken. omdat het nog nieuw is.

steven16v
18-05-2007, 18:01
Ik zal eens een andere hoofdremcilinder proberen. Misschien dat dat helpt.

Golf_1_gts
18-05-2007, 18:04
Ja, maar stel: ik ga een hoofdremcilinder plaatsen van een 1800 gti.....evt met rembekrachtiger erbij...Moet ik dan ook de remkrachtverdeler op de achteras plaatsen?

Morgen eens proberen om hem op de remmenbank te krijgen.

Chr-ome Weber
18-05-2007, 18:05
Ik zal eens een andere hoofdremcilinder proberen. Misschien dat dat helpt.

Daar zat ik ook al aan te denken. Ook omdat je voren golf 2 remmen hebt zou ik ook een hoofdremcilinder pakken van een golf 2 :)

tja dat krijg je als je sneller typt als mij

Golf_1_gts
18-05-2007, 18:06
Daar zat ik ook al aan te denken. Ook omdat je voren golf 2 remmen hebt zou ik ook een hoofdremcilinder pakken van een golf 2 :)

VW II zit op polo...golf 1 gti etc etc etc...heeft niks specifiek met golf 2 te maken ;)

Verder is de remdruk (vloeistofdruk) gelijk gebleven en zin de cilinders in de klauwen evengroot...dus daar wrdt ook niet meer vloeistofingepompt.

Chr-ome Weber
18-05-2007, 18:08
weer eens te snel gelezen dacht dat je remmen van golf 2 had :redface: :redface:

Golf_1_gts
18-05-2007, 18:09
misschien moeten de remblokken even inwerken. dus even rustig inremmen. had ik laatst ook met vervangen van schijven en blokken. omdat het nog nieuw is.

Klopt... :)

Moroder
19-05-2007, 20:02
Me broer heeft ook VWII klauwen met een bekrachtiger van een 1100/1300. En ikzelf een bekrachtiger van een Jetta 1500. En idd, ik vindt de auto van me broer zeer sponsig en indirect remmen. Zit dus wel daadwerkelijk in de hoofrempomp/bekrachtiger.
Of een Gti hoofdrempomp pakken, of 1 van een Jetta/Golf 1.

En over dat afdoppen,

er zijn auto's (lada bijv.) met eeen conische carterstop. M22x1,5. Injectors kun je eruit wippen of trekken. De bussen kun je eruit draaien met een grote inbus.
Pak je de carterstoppen, doe je wat rooie loctite op, en draai je ze goed vast. Ze zullen zichzelf afsluiten door het conische draad.

Blue Rallye
19-05-2007, 22:08
Je kunt de conische/rechte stoppen met imbus in M22x1.5 gewoon in de handel verkrijgen. Recht kun je ook prima gebruiken, goed in de loctite zetten, sluit prima af!

Golf_1_gts
20-05-2007, 16:32
Me broer heeft ook VWII klauwen met een bekrachtiger van een 1100/1300. En ikzelf een bekrachtiger van een Jetta 1500. En idd, ik vindt de auto van me broer zeer sponsig en indirect remmen. Zit dus wel daadwerkelijk in de hoofrempomp/bekrachtiger.
Of een Gti hoofdrempomp pakken, of 1 van een Jetta/Golf 1.

En over dat afdoppen,

er zijn auto's (lada bijv.) met eeen conische carterstop. M22x1,5. Injectors kun je eruit wippen of trekken. De bussen kun je eruit draaien met een grote inbus.
Pak je de carterstoppen, doe je wat rooie loctite op, en draai je ze goed vast. Ze zullen zichzelf afsluiten door het conische draad.

Die bussen krijg ik er dus niet uit (zie eerste post), was dacht ik imbus 12...
Draaide al vrij gauw de bus stuk :redface: .
Daarom wou ik maar de injectorzittingen opvullen...draad erin tappen is een optie maar dan vallen alle spaanders in de inlaat...


Ik heb nog een hoofdremcilinder + bekrachtiger liggen van een golf 2 1600...gaat dat passen...?

Moroder
22-05-2007, 16:38
Die bussen krijg ik er dus niet uit (zie eerste post), was dacht ik imbus 12...
Draaide al vrij gauw de bus stuk :redface: .
Daarom wou ik maar de injectorzittingen opvullen...draad erin tappen is een optie maar dan vallen alle spaanders in de inlaat...


Ik heb nog een hoofdremcilinder + bekrachtiger liggen van een golf 2 1600...gaat dat passen...?

Pak een lange m8 bout, draai daar twee moeren op aant eind. En draai deze tegen elkaar in vast. De bout stop je in de injectorhouder en kun je losdraaien met een sleutel 13.

Geen idee of het van een Golf 2 past. Volgens mij zitten de remleidingen op een andere plek. Iig wel bij een Scirocco.

Golf_1_gts
22-05-2007, 16:55
Hmmm denk niet dat ik ze met eeen m8 bout er wel uitkrijg. m8 bout heeft alleen grip op zijn kop...een imbus sleutel over de gehele lengte...


Makkelijkste is anders een hoofdremcilinder te pakken van min. een golf 1 1500...Hoef ik dan geen remverdeler te plaatsen bij de achteras...?

carbreaker de autosloper
22-05-2007, 19:06
je hebt minder vacuum met dubbele webers...dus worden je remmen minder bekracht....

Golf_1_gts
22-05-2007, 19:23
Oftewel...gewoon harder stampen....:D?

serge pot
28-05-2007, 11:34
nee vacuum van 1 cylinder wegpakken

patrick16v
08-06-2007, 14:39
Hmmm denk niet dat ik ze met eeen m8 bout er wel uitkrijg. m8 bout heeft alleen grip op zijn kop...een imbus sleutel over de gehele lengte...


Makkelijkste is anders een hoofdremcilinder te pakken van min. een golf 1 1500...Hoef ik dan geen remverdeler te plaatsen bij de achteras...?

ik heb dit 2 weken geleden bij mij 16v gedaan, de injector houders zaten super vast, maar ik heb ze er uitgekregen met een m8 bout,
succes

Golf_1_gts
21-07-2007, 16:42
Nu een tijdje rondgereden met de golf.

Wat puntjes die ik verbeterd wil hebben.

1) Verbruik is enorm (beetje logisch) maar haal maar amper 200 km met een volle tank. CO staat inmiddels weer op 2,5 %, had hem relatief makkelijk naar 1,5% gekregen voor de apk :)
2) Mist nog een hoop kracht in het lage tourengebied. Vooral veel gepruttel momenteel :D
3) Houdt beetje in rond 4500 touren, maar schiet daarna weer als en gek vooruit. Dat hoeft eigenlijk niet zo :D


Remmen is trouwens weer helemaal in orde...had wat tijd geduld en wennen nodig.

Edit: nog wat dingen
4) Houdt best wel erg in bij het bochtenwerk. Ook in hogere en lagere touren.

Aanvullende info:
145 hoofdsproeiers
180 luchtsproeiers
Oo origineel 1800 gti dx blok

M v D
12-08-2007, 17:40
4) Houdt best wel erg in bij het bochtenwerk. Ook in hogere en lagere touren.

Vlotterniveau misschien te laag(even geen benzine) of te hoog(verzuipen)?

Tapestaartje
12-08-2007, 20:24
...of gewoon carbs van een motor erop zetten...

;)

Golf_1_gts
12-08-2007, 20:44
Vlotterniveau misschien te laag(even geen benzine) of te hoog(verzuipen)?


Denk eerder te hoog....ook vanwege vrij hoge verbruik :D . Moet ik eens wat meer mee gaan experimenteren.