PDA

View Full Version : kleine herstel werkzaamheden.

dekilo
21-05-2007, 13:43
Bij mijn golf GTI mk1 1983 hangt de bestuurders deur een beetje naar beneden.
Ook zit aan het binnen paneel de handgreep om de deur te sluiten los.
Ik heb er nog niet naar gekeken maar ik neem aan dat dit een bekend euvel is en mensen het antwoord weten om het op te lossen.

MVG,

Vincent.

Erik
21-05-2007, 13:49
Schadeherstel-bedrijf heeft daar van die breekijzers voor, waardoor je deur weer recht komt te hangen.
Je kan dan de deur weer omhoog buigen, maar meestal moet je hem ook licht torderen voor een juiste passing.
Wordt volgende week ook bij die van mij gedaan. :)

Persoonlijk denk ik ook dat je het met een krikje en een blok hout kan doen. Is niet heel moeilijk en als je het voorzichtig doet (dus niet te veel opkrikken in 1x) kan het best goed gaan.

Henk_Pigo
21-05-2007, 13:55
Het kan ook zijn dat het scharnierpennetje van je deur uitgesleten is. Dat kan je gauw genoeg proberen door je deur een beetje op en neer te bewegen als hij open staat.

Die handgrepen zitten in een slotplaatje 'gedraaid'. Als je de deurgreep losmaakt zie je aan het einde van de handgreep een stukje ijzer met een vertanding. Deze steek je in het slotplaatje en vervolgens draai je de deurgreep 90 graden en kan je m weer vastschroeven.

dekilo
21-05-2007, 14:05
aha thanks.
ik denk idd dat de scharnierpennetjes zijn uitgesleten aangezien ik de deur heen en weer kan bewegen.
Als ik de deurgreep aanraak zie ik die vertanding die je bedoelt!

Sjoes 85
21-05-2007, 16:58
Die hangreep kun je er met enig beleid ook gewoon uittrekken. Maar wel handig dat ik nu weet dat dat gedraaid kan worden en eruit kan:D
beetje zuinig zijn op het interieur kan geen kwaad he.
Mijn portieren hangen ook een beetje. ik dacht altijd dat je die een beetje kon afstellen. Pinnetje uitgesleten dus. Ik zal het ze uitleggen bij de garage:D
na die toertocht in Belgie zondag aanstaande moet er toch het één en ander gaan gebeuren (schokbrekers... :rolleyes: )

dekilo
21-05-2007, 17:51
ik ga kijken of ik dat zelf kan vervangen/repareren!
Niet dat ik zuinig ben maar wil het allemaal zelf leren!

Sjoes 85
22-05-2007, 21:14
ik ga kijken of ik dat zelf kan vervangen/repareren!
Niet dat ik zuinig ben maar wil het allemaal zelf leren!

ja terechte opmerking. wil ik ook, maar als ik het nog nooit gedaan heb probeer ik het liever niet. en als het dan mis gaat is het ook weer zo een ellende. ik moet op een wrak kunnen oefenen eigenlijk.
en voor die dingetjes heb ik nu toch geen tijd, dus dat mogen ze bij de garage uitzoeken.

Rinus66
22-05-2007, 21:29
De bovenkant van je handgreep valt achter je deurpaneel in een klemmetje, deze wordt nog wel eens ruim. Kost een paar kwartjes bij de dealer.

Sjoes 85
22-05-2007, 21:34
De bovenkant van je handgreep valt achter je deurpaneel in een klemmetje, deze wordt nog wel eens ruim. Kost een paar kwartjes bij de dealer.

Goeie tip! zaterdag ff checken:)

Rinus66
22-05-2007, 21:37
Goeie tip! zaterdag ff checken:)

Als je de greep er zo uittrekt is ie dus stuk of verdwenen. Even om denken dat je en het klemmetje krijgt en een kunststof houdertje dat je eerst in je portier drukt!