Log in

View Full Version : Vraagbaak/carburateur (de)monteren

Billy
25-05-2007, 23:23
Heeft er toevallig iemand een vraagbaak over of te koop van een golf 1.6 uit 1991? of weet iemand of die ergens te koop zijn?

En weet iemand of het (de)monteren van een carburateur moeilijk is en heeft er iemand tips? want waarscheinlijk heb ik daar enrgens een vacuum lek en draait mijn motor heel veel toeren ook als ik stil sta.ik ben echt benieuwd of het zelf te doen is want bij de garage vind ik het veel te duur.

berendd
26-05-2007, 17:38
luchtfilter eraf en dan zie je bovenop de carb 3 dezelfde bouten zitten, die steken door de carb de inlaat in.

Billy
26-05-2007, 19:03
die wist ik al want ik heb hem er eerder een keer af gehaald maar er zit ergens een vacuum lek en die moet ik zien te vinden en was ik van plan om elke pakking die ik tegen kom te vervangen maar dan moet ik denk ik ook de pakking van het spruitstuk hebben en zou dat gaan lukken??

golf mkII 16v
27-05-2007, 12:38
is meestal de voetpakking
tussen carb en spruitstuk

Billy
28-05-2007, 00:57
die heb ik al vervangen kosten mij 80 euro dat membraam.maar de garage beweert dat er nog een lekkage zit ergens maar dat gaat me ruim 200 euro kosten als hun het doen vandaar dat ik het zelf wil gaan proberen.Ik wil alleen wel een tekening hebben van de carburateur en alle details erbij.

golf mkII 16v
28-05-2007, 06:00
Blijf de chokeklep niet hangen?
Motorcode PN carburateur 2EE?????

Billy
28-05-2007, 22:40
Blijf de chokeklep niet hangen?
Motorcode PN carburateur 2EE?????

geen idee, ik ben nog niet helemaal thuis in die kreten die jij nu gebruikt dus een kleine uitleg zou helpen. Daarom zoek ik ook een vraagbaak ofzo waarin het uitgelegd wordt enzo want wat dat betreft ben ik lichtelijk een leek.:dunno:ik ga hem volgende week uit elkaar halen de carburateur en helemaal schoonmaken en alle pakkingen vervangen. dus dan hoop ik voor die tijd een hoop info te hebben.

golf mkII 16v
30-05-2007, 17:54
Motorcode staat in de koffer op een stikker of op het motorblok
En dat van de carburateur staat daarop,als je het luchtfilter eraf haalt
Kan wel een paar plaatjes doorsturen maar als ik [of een ander]niet weet waarvan schiet dat ook niet op

Billy
30-05-2007, 19:52
daar zit wel wat in wat je nu zegt. ik heb even gekeken en de motorcode is inderdaad PN en het carburateur nummer of code is volgens mij 051129015A.
Dat is het enige nummer wat ik kon vinden wat er op de carburateur stond toen ik het filter eraf had.Klopt het trouwens ook dat dit nummer ook op het spruitstuk staat? ik hoop dat jullie hier iets mee kunne. Ik heb trouwens al een vraagbaak gevonden :) maar nu nog een werkplaatshandboek.......!!!