Log in

View Full Version : Verzekeren kever (oldtimer) als eerste auto?

martijnvanderh
28-05-2007, 00:52
Mensen!

Na een aantal jaar een leuke polo coupe te hebben gereden, wil ik nu een kever gaan kopen. Ik heb de polo altijd op naam van ouders laten staan, gezien de geringe kosten daarvan!

Mijn vraag is de volgende:

Kan ik deze kever (uit laten we zeggen 1975) op een bepaalde manier verzekeren als oldtimer zonder kilometer beperking? ik lees overal dat het met kilometerbeperking is. Ik wil de kever als daily gaan rijden. Tevens is het dus mijn eerste auto die ik zelf verzeker (ik ben 23). Ook is het de enige auto die ik dan op mijn naam heb staan.

Is het mogelijk om de kever op een af andere manier zo te verzekeren?

volksaddiction
28-05-2007, 05:15
www.verzekeruzelf.nl

Betrouwbaat en goedkoop, en alle mogelijkheden die jij noemt zijn daar geen probleem zo ver ik weet!

martijnvanderh
28-05-2007, 15:18
Ik stuit gelijk op max aantal kilometers per jaar van 7500.
Ik moet toch bij 'oldtimer' zijn?

volksaddiction
28-05-2007, 19:08
Ik stuit gelijk op max aantal kilometers per jaar van 7500.
Ik moet toch bij 'oldtimer' zijn?
jep......wist niet dat ze dat aangepast hebben.
Kan je dat niet verhogen ofzo dan ??
Ik rij er ook meer als 10.000 per jaar mee........

Gijs
28-05-2007, 19:20
Dan zul je een "gewone" verzekering af moeten sluiten volgens mij. Een oldtimer verzekering kun je alleen maar afsluiten als "tweede" verzekering (als je dus een daily hebt met daarnaast een Kever)

martijnvanderh
28-05-2007, 19:25
Dus ik kan een kever (met 'oude' platen) verzekeren als normale dagelijkse auto?
Ben ik dan nog wel relatief goedkoop uit?

berendd
28-05-2007, 20:50
t kan...

echter als je om half 7 's ochtend in de file een ongelukje hebt omdat het ijzelt... zal niemand geloven dat het je oldtimertje is voor de mooie zomerweekenden..

gewoon verzekeren kost meer maar kan je gezeik schelen...

t kan wel gewoon en 7500km per jaar is toch geen probleem? alsof een teller van een kever zo goed werkt en niet open te maken is.

martijnvanderh
29-05-2007, 16:44
Mag ik hem, als ik hem als oldtimer verzeker, en 'maar' 7500 mag rijden, hem nog wel gewoon als daily gebruiken van de verzekering?

VERZOEK: HOE HEBBEN EIGENEER VAN KEVER ALS DAILY HEM VERZEKERD? EN HOEVEEL SCHEELT HET IN PRIJS (CONCRETE VOORBEELDEN) ALS IK HEM NIET ALS OLDTIMER VERZEKER?

rekordc
29-05-2007, 17:06
Via orion direct bijvoorbeeld kun je hem als oldtimer verzekeren, ook als het je eerste (en enigste) auto is. Als je je gewoon bij een willekeurige verzekerings maatschappij aanmeld, en bij bouwjaar gewoon het bouwjaar opgeeft dan is hij als 'normale' auto verzekerd.

Martin

Gijs
29-05-2007, 18:51
Als daily kost het geen drol. Nieuwwaarde van een Kever is nogal laag. Aan de hand daarvan wordt de premie bepaald :) Gewoon normaal verzekeren.

Bij www.zlm.nl kun je je verzekeren als je onder de rivieren woont (zo lopen hun geen risico's van de Randstad). Anders Unive ofzo :)

Jerome
29-05-2007, 19:14
Via orion direct bijvoorbeeld kun je hem als oldtimer verzekeren, ook als het je eerste (en enigste) auto is.
Bij orion direct kun je idd een oldtimer verzekeren ook zonder dat je een andere auto hebt. Wel moet je ouder zijn dan 23 en je mag max 7500 km/jaar rijden.
Dus voor de topicstarter kan het nog (net) niet gezien zijn leeftijd.

Pedaalemmer
29-05-2007, 19:27
ik had mijn golfje als semi-oldtimer: kosten 65 euro per jaar en max 7500km bij polisdirect

martijnvanderh
29-05-2007, 21:22
Dus voor de topicstarter kan het nog (net) niet gezien zijn leeftijd.

Ik mag hem gezien mijn leeftijd toch wel als daily (NIET oldtimer) verzekeren?

Jerome
30-05-2007, 13:46
Ik mag hem gezien mijn leeftijd toch wel als daily (NIET oldtimer) verzekeren?
dat wel uiteraard. Maar dan heb je dus niet de (goedkope) oldtimer verzekering....ik dacht dat het daar juist om ging. Anders mijn excuses voor de veroorzaakte verwarring ;)

Melvin
30-05-2007, 20:59
Volgens meerdere zou polisdirect dit doen, maar ik heb ze toendertijd gebeld en toen kon het allemaal weer niet :S...

crazy richard
31-05-2007, 07:47
ik wilde ook een oldtimer verzekering aangezien ik dat een paar jaar geleden met een oldtimer kever die ik toen had ook had , maar iderdaad je moet tegenwoordig een auto erbij hebben.
en..kost nu met gewone verzekering ook geen drol
enigste nadeel , wa zonder ruitschade :(
ik ga hem nog laten taxeren en dan verzekeren naar getaxeerde waarde denk ik

DutchRebel
26-09-2007, 20:26
bij gio kun je je oldtimer als 2e auto verzekeren, zoals hier al beschreven werd.

maar ook als een bonus malus systeem, maar dan speciaal voor oldtimers.
dus eigenlijk een gewone verzekering voor dagelijks gebruik met een max van 20.000 km. maar wel met een behoorlijke korting, waarschijnlijk omdat oldtimers over t algemeen leifhebbers autos zijn, en er dus aanders mee wordt omgesprongen denk ik.

dit zit dus een beetje tussen een oldtimer verzekering en een normale verzekering in.

in t kort, wel de zekerheid maar ook een behoorlijke korting.

bij centraalbeheer koste mijn golf 1 gti 600 per jaar, en bij gio 219..