PDA

View Full Version : eerste probleem corrado


marx-7
30-05-2007, 14:39
Ik heb de C sinds afgelopen vijdag. Tot gisteren reed hij super, geen klachten!

Gistermorgen (had verlof wegens pinkpop) hond achterin gekieperd en wilde richting Sittard naar mijn ouders toerijden (ongeveer 5 km). De C startte prima maar na een kliometer of 2 viel de motor uit. Toerenteller sloeg in 1 keer naar 0. Gestopt en weer geprobeerd te starten, dat lukte welgeteld 2 seconden en weer uit. Omdat ik op een behoorlijke k*tplaats stond hebben een paar mensen me gelukkig geholpen de auto iets verder te duwen zodat hij veilig op een ventweg stond. Nog geprobeerd te starten (startmotor draait gewoon rond) deed hij dus niks meer.

Hond uit de auto en onderwijl naar huis lopend (nadat ik het hele limburgse scheldwoordenboek had gebruikt) een vriend gebeld en hem het probleem uitgelegd. Hij vertelde me dat het wel eens het benzinepomprelais kon wezen, die wilden wel vaker kapot gaan. Thuis aangekomen de hond gedropt, de
RX-7 uit de garage gehaald (ook geen straf :D ) en terug gereden naar de Corrado. Even in de weer geweest met de relaitjes, starten en lopen :screwy:
Ik denk probleem opgelost......niet dus.
RX-7 terug gebracht, hond weer opgehaald, terug gelopen naar de C, gestart en naar mijn ouders gereden zonder problemen. s'Middags bij het naar huis rijden viel hij weer 2 X uit. Effe voorzichtig rammelen met de zekeringen/relais kast en hij startte weer :mad:

Thuis aangekomen eens onder de kap gekeken en toen viel me dit op:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=YMMOTQGW

Op het thermostaathuis zitten 2 sensors waarvan bij de blauwe een draadje op half 7 hing. Met wat frummelen viel de motor ook stil dus ik dacht dat zal het wel zijn. Het zag er ook uit alsof er al eens aan gekloot was :eek:
Vanmiddag een andere sensor met goede stekker gescoord, dit gemonteerd en startten maar......niets dus :angry:
Nogmaals gecontroleerd, maar hier kun je dus niets aan verkeerd doen. Andere sensor nog geprobeerd maar helaas. Ik heb toen maar weer eens voorzichtig met de zekeringenkast gewiebeld, gestart en hij liep weer....

Op het Corradoforum werd nog de Hallgever (in de ontsteking) ge-opperd maar ik denk toch dat ik het ergens achter de zekeringenkast moet zoeken?
Volgens mij kan ik er toch wel vanuit gaan dat de sensors en hallgever in orde zijn......

Iemand zoiets al eens gehad? Ik word gek als ik straks de hele kabelboom moet gaan vervangen :screwy:

Erik
30-05-2007, 14:49
loscontact van een kabel in de zekeringskast ?
zou ze allemaal eens nakijken, beetje trekken eraan en anders wat contactspray op de contactjes doen.

vw dennis
30-05-2007, 14:50
Slaat de toerenteller uit tijdens het starten?

marx-7
30-05-2007, 14:52
Slaat de toerenteller uit tijdens het starten?

Ja hoor, die doet het gewoon....totdat de motor uitvalt, maar dan blijft wel alles gewoon op "contact" staan, ik kan dan ook gewoon starten maar hij slaat niet aan. Pas nadat ik eens aan het zekeringenkastje heb gerammeld start hij weer.

Ik heb trouwens alle zekeringen ook maar nagekeken, maar deze waren nog allemaal heel.

arnus71
30-05-2007, 15:02
Klinkt alsof je shabby bedrading hebt in de buurt van je zekeringkast. Ik zou je accupol loshalen en eens je zekeringkast goed nalopen op losse contacten en rare bedrading. Mogelijk is er het een en ander aan geprutst! :eek:

marx-7
30-05-2007, 15:05
Dan gaan we dat maar eens als eerste doen, heb weinig zin in een uitgefikte corrado....

dekilo
30-05-2007, 15:51
misschien een of ander relais gaar?

vwleusden
30-05-2007, 16:07
relais 31 uit mijn hoofd, is het digifant relais. Als deze defect is zal de startmotor ronddraaien maar verder zal er niets gebeuren.

marx-7
30-05-2007, 18:10
relais 31 uit mijn hoofd, is het digifant relais. Als deze defect is zal de startmotor ronddraaien maar verder zal er niets gebeuren.

Accu heb ik los gegooid, maar starten doet ie zeker wel nadat ik met de kast gewiebeld heb. Morgen schroef ik de kast eens los, misschien (hopenlijk) alleen een losse connector of wat oxidatie. Wat me wel opviel is dat er dus geen klepje meer om de kast zit en als je het koppelingspedaal intrapt (waar ook nog van die sportdingen opzitten) kom je met je klomp aardig dicht bij de bedrading in de buurt. Die sportpedalen vliegen er binnenkort vanaf, heb de originele rubbers besteld want met mijn maat 45 trap ik alles tegelijk in :screwy:

Blijft een vreemd verschijnsel.

Heb zoiets dergelijks al eens met de RX-7 gehad, maar die deed toen helemaal niks meer en het bleek een geoxideerde kabel te zijn....2 dagen naar lopen zoeken :mad:

Ben niet iemand die snel opgeeft of iets niet furft aan te pakken dus dat scheelt :D

marx-7
31-05-2007, 14:19
Ben weer een stapje verder. Ik ben gelukkig altijd vroeg thuis van het werk en ben onmiddelijk op onderzoek uitgegaan. Eerst nog even de temp. zender voorzien van een nieuw rubbertje want daar verloor hij wat KVS. Daarna de plank onder het stuurhuis uitgeschroefd en het zekeringenpaneel losgehaald.

Onmiddelijk viel er een draadje met stekkertje naar beneden wat volgens mij geen functie had. Het was ergens bij geknoopt en het lijkt iets te zijn van een startonderbreker of alarm wat er ooit in gezeten heeft. Alle contacten en stekkers nagekeken maar zag verder niks raars. Accu weer aangesloten, gestart en hij liep onmiddelijk. Daarna eens met de kast en de relais gerammeld maar hij bleef fijn lopen. Dit verschillende keren geprobeerd maar het leverde geen afslaande motor op.

Nu vermoed ik dat dat bloot liggende stekkertje ergens wel/niet contact maakte en misschien een niet meer aangesloten startonderbreker activeerde....of is dit te ver gezocht?

Ik heb het stekkertje afgeplakt en alles terug gebouwd. Testrit van een min. of 20 gemaakt en het ging prima, geen uitval meer. Toen ik hem kocht zat er geen accu meer in, dus ecu gereset. Nu heeft hij weer een nacht van de accu gestaan dus de ecu zal wel weer gereset zijn. Mocht het gedonder toch weer beginnen dan weet ik in elk geval waar te zoeken :(

Kan iemand me vertellen op welk relais (nr) normaal gesproken een startonderbreker op wordt aangesloten?

marx-7
03-06-2007, 15:33
Vergeet de laatste zinnen van mijn vorig verhaal :mad:

Gisteren alle benodigde spullen gehaald om de C een grote beurt te geven. Verliep allemaal vlekkeloos en tevens de STK een goede schoonmaakbeurt gegeven. Goede olie er in gekieperd en ik startte de C. Deed hij direct. Een tijdje laten lopen en na 'n minuut of 5 plots uit....vanzelf. Niet dat ie minder ging lopen maar in 1 keer "pats" uit :mad: Benzinetoevoer wordt in 1 keer afgesloten.
Precies hetzelfde wat ie een paar dagen geleden ook al deed.

Een goede vriend was aanwezig en deze heeft gelukkig al vaker met dit bijltje gehakt en de conclusie is dat het ergens tussen de benzinepomp en het zekeringenkastje/relais zit.

We weten nu in elk geval waar te zoeken :rolleyes:

vwleusden
03-06-2007, 15:53
ik zeg toch relais 31 nazien, open halen en contacten goed nazien.

marx-7
03-06-2007, 20:23
ik zeg toch relais 31 nazien, open halen en contacten goed nazien.

Niet gelijk kwaad worden :D :D

Dit gaat ook gebeuren. Is het trouwens normaal dat dit relais ontzettend warm wordt?

Ben er trouwens over aan het denken om de benzinepomp ook maar gelik te vervangen....die laat zich best horen (als ie het doet :rolleyes: ).

vwleusden
03-06-2007, 20:27
ben niet kwaad ofzo ;)

Volgens mij hoort zo'n relais niet extreem warm te worden, je moet hem gewoon beet kunnen pakken. Niet dat je voorpootjes vastbakken aan het relais ofzo :)

RATFINK
03-06-2007, 20:39
eerste probleem corrado

Wen er alvast maar aan, zal niet het laatste probleem zijn ;)

Jurgen Santana
03-06-2007, 20:42
Ben er trouwens over aan het denken om de benzinepomp ook maar gelik te vervangen....die laat zich best horen (als ie het doet :rolleyes: ).

Die van mij hoor je ook goed, vervangen door een nieuwe bij de dealer vandaan. Heeft me 200 Euro gekost en het geluid bleef :redface:

Ik moest er mee naar Zuid-Franrijk en dat doe je liever niet met een auto waarvan je de benzinepomp niet vertrouwd.

Ik zit erover te denken om die rubbertjes waarmee het pomphuis opgehangen is te vervangen. Als deze hard zijn geworden geven ze de trillingen/geluid die de pomp maakt beter door aan de carroserie.

marx-7
04-06-2007, 15:03
eerste probleem corrado

Wen er alvast maar aan, zal niet het laatste probleem zijn ;)

Ach kom, is het zo erg??

Ook een Corrado moet toch redelijk probleemloos te rijden zijn?
Indien dit zo is ben ik er zo klaar mee, dan kiep ik hem er weer uit hoe mooi ik hem ook vind.....probleem is dat ik nogal een liefhebber ben van aparte auto's/techniek, dus wie weet waar ik dan mee thuis kom :screwy: :D
Je wil niet weten hoe vaak me al gezegd is waar ik aan begonnen was toen ik met de RX-7 thuis kwam....en deze rijdt nu al zolang als ik hem heb (bijna 5 jaar) practisch probleemloos....je moet even weten hoe er mee om te gaan.

Maar voorlopig ga ik toch echt proberen de C technisch goed te krijgen :thumbup:

@VWleusden....btw, weet je dat heel zeker dat hat relaisnr. 31 is en niet 30?
ik werd namelijk ergens anders op mijn vingers getikt :D
Maakt overigens niet zo heel veel uit, dan haal ik beide relais uit de sloper.

Domi
04-06-2007, 15:32
Ik zou toch een andere ontsteking er in te zetten. Dit verhaal komt me erg bekent voor.
Met een andere ontsteking was het bij mij over. Was trouwens een 2.0i 8V GTI golf 3 blok in een golf 1.

RATFINK
04-06-2007, 20:49
Ach kom, is het zo erg??
.....je moet even weten hoe er mee om te gaan.


Ach mijn vader had op op z'n 65e niet echt meer zin om elke keer bij het starten een kruisje te slaan en geloof me die is vanaf zijn 15e al automonteur :D

BBS-roy
05-06-2007, 15:07
eerste probleem corrado

Wen er alvast maar aan, zal niet het laatste probleem zijn ;)

HAhahaha,dacht ik ook meteen.
ook een C gehad zoals jullie zeggen,wat een k*t auto was dat zeg :eek:

marx-7
05-06-2007, 18:24
Jullie zijn er goed al mijn hoop gigantisch in de grond te boren :chair:


We zullen zien :D

BBS-roy
05-06-2007, 18:34
Maar ook wel een leuke tijd (kort) mee gehad

marx-7
09-06-2007, 20:15
Back in Business ;)

Vanmiddag uit een sloop C een zooitje relais en ontsteking meegenomen. Allereerst maar eens aan de gemakkelijke dingen begonnen en relais nrs 30 en 31 vervangen. 1 tik aan de sleutel en het gevaarte liep weer :screwy:

Eens kijken of ik er nu meer dan de 200 kilometer die ik er mee had gereden totnogtoe op de teller krijg :D

Erik
09-06-2007, 20:26
succes :thumbup:

Erwin G60
09-06-2007, 20:36
eerste probleem corrado

Wen er alvast maar aan, zal niet het laatste probleem zijn ;)

Dan zal mijn Corrado wel een uitzondering zijn maar ik heb er bijna nooit iets mee alleen de gebruikelijke onderhouds dingen en de mijne heeft ook al 240000km gedraaid!

marx-7
10-06-2007, 09:50
Daarom zeg ik ook altijd dat je pech kunt hebben met iedere auto. Een collega van me rijdt in een splinternieuwe leasebak. Wat die al allemaal niet heeft moeten vervangen....
Ook met de Rx-7 rij ik al bijna 5 jaar redelijk probleemloos op wat kleine dingetjes na, dus ik ben er van overtuigd dat het met de Corrado ook moet kunnen. Dat het wat meer investeren kost om al het achterstallige onderhoud in te halen dat wist ik toen ik er aan begon.

Pech kun je altijd hebben :rolleyes:

marx-7
18-06-2007, 15:03
Na in totaal 2,5 week bij me voor de deur te hebben gestaan dit weekend eindelijk eens kunnen genieten van dit hok :D

Afgelopen vrijdag nog wat "dingetjes" aangepakt en hij doet het prima gelukkig. Heb wel het idee dat mijn verbruiksmeter ietwat aan de zuinige kant is, ik kreeg namelijk een verbruik van 4,7 liter per 100 km....dat is zuiniger dan een TDI :screwy:
Dat zal wel niet helemaal kloppen.....
Had hem afgetankt en kwam op 1 op 10, dat lijkt me normaler. Ben trouwens een rustige rijder :thumbup:

Volgende projectjes zijn de remschijven/blokken voor en achter vernieuwen, abs sensoren schoon maken en het schakelmechanisme vervangen....leuke vakantieklus!

VKM
25-06-2007, 20:08
Over 1 ding kunnen (ex)corrado eigenaren het eens zijn
de waardes die de mfa weergeven over het brandstofverbruik . . .

hoe zeg je dat tactvol . . . .

er klopt nooit ene reet van :D