PDA

View Full Version : golf gti 16v Pl vonkt niet meer

DennisM
31-05-2007, 20:13
Hallo allemaal.
mijn golfje vonkt niet meer. Ik heb de bobine+hall-gever al vervangen zonder resultaat. Als ik de bobine kabel uit de verdelerkap trek en ik houd hem op het spruitstuk en start de auto dan krijg ik geen vonk.
Wel als ik de auto op contact zet zie ik eventjes een vonk overspringen, maar dat was het ook meteen. En de massakabel van kleppendeksel naar bobinehouder werd gloeiend heet.
Nu heb ik al geprobeerd om constant 12v op de bobine te zetten maar ook dit zonder resultaat.
Hopelijk kan iemand me helpen.

groeten dennis

golf mkII 16v
31-05-2007, 20:23
Massa aan carroserie/motorblok niet helemaal fris meer

DennisM
31-05-2007, 20:30
de punten van de massakabel van de accu, naar chassis en versnellingsbak heb ik al opgeschuurd. vind het maar raar dat ie 1x vonkt als je hem op contact zet en daarna niet meer, en dat die korte massakabel gloeiend heet werd.

vwleusden
31-05-2007, 20:57
losse ontsteking pakken en even aansluiten. Auto op contact en dan het asje ronddraaien en kijken of je vonk krijgt.

Golf_1_gts
31-05-2007, 21:24
losse ontsteking pakken en even aansluiten. Auto op contact en dan het asje ronddraaien en kijken of je vonk krijgt.

Ja...!

Heb ik altijd met een btw elektronische ontsteking...op contact zetten en dan springt er een mini vonkje vanaf....zelfontlading van de bobine ofzo?

DennisM
01-06-2007, 15:12
sorry wat bedoel je met een losse ontsteking? Gewoon een andere zoals er al op zit, of een ander model??

vwleusden
01-06-2007, 19:55
maakt niet uit, als de stekker van de hall-sensor mar past.

DennisM
01-06-2007, 23:03
ok.Dan ga ik dat morgenvroeg eens proberen. Hoe kan ik de ontstekingsmodule testen of doormeten??