View Full Version : vervangen versnellingsbak golf GTD (help)
Hey,
Ik heb een golf 2 1600 TD met intercooler.
Mijn oude versnellingsbak (weet niet welk type) is kapot, aandrijfas losgeschoten en scheur in de bak.
Nu heb ik 2e hands een 020 4T bak op de kop getikt, en ook nieuwe koppelingsplaten + drukgroep erbij gekocht.
Maar ik zie hier in mijn vraagbaakje dat bij de 020 bakken de koppelingsplaten, drukgroep en vliegwiel op een andere manier gemonteeerd worden dan normaal.
Mijn vraag is nu: is het vliegwiel wel hetzelfde? of heb ik nu kans dat zaterdag het allemaal niet in mekaar wil omdat het niet iets anders is?
Groeten,
Arjen
Nee, is allemaal hetzelfde. Als jij een koppeling hebt gekocht voor een 1.6diesel dan komt het helemaal goed.
golf mkII 16v
06-06-2007, 21:39
Bij een 1300 zit het met lippen en een druklager
Bij een 1600/1800 zit de druktafel achter de plaat
en het druklager in de versnellingsbak
dat is het verschil met [normaal]
drukgroep zit op de krukas en daaromheen het vliegwiel
Golf_1_gts
06-06-2007, 21:50
3 x is scheepsrecht :D
golf mkII 16v
06-06-2007, 21:57
3 x is scheepsrecht :D
computer was te traag en maar op de muis klikken :mad: :D
is al verwijderd :thumbup:
Maar ik zie hier in mijn vraagbaakje dat bij de 020 bakken de koppelingsplaten, drukgroep en vliegwiel op een andere manier gemonteeerd worden dan normaal.
Mijn vraag is nu: is het vliegwiel wel hetzelfde? of heb ik nu kans dat zaterdag het allemaal niet in mekaar wil omdat het niet iets anders is?
Groeten,
Arjen
Heb je de vraagbaak niet ondersteboven? :tongue:
Maar even zonder gekheid; gaat gewoon passen zoals Stijn de-diesel-goerou al zegt ;)
020 is de code voor het type versnellingsbak. 4T is voor het model versnellingsbak. Je kunt dus een 020 4T hebben, of 020 4S en ga zo nog maar even door.
020 is voor big-block motoren (1500/1600(D)/1800cc)
084 is voor small-block motoreren (1100/1300cc)
Je zal deze link al wel kennen, maar hier heb ik veel info vandaan :) http://www.doppelwobber.de/
Nee, is allemaal hetzelfde. Als jij een koppeling hebt gekocht voor een 1.6diesel dan komt het helemaal goed.
bedankt voor de info/reacties
en ik heb een koppelingset gekocht die bij de automaterialenzaak eruit kwam voor een 1.6 turbodiesel.
dus dat gaat dan helemaal goedkomen zaterdag :)
kan ik weer met een gerust hart gaan slapen vannacht :cool:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.