PDA

View Full Version : Help! Remlichten T4 blijven branden


Benji
06-06-2007, 21:40
Mijn vader en ik hebben een probleem met de bedrijfsbus. Vanochtend hebben we de radio iets te lang aangehad, met als gevolg een platte accu. hierop wou de bus nog net starten, maar de remlichten bleven branden! Daarna hebben we een andere accu geplaats, maar het probleem blijft nog steeds.
Wanneer de auto NIET op contact staat, werken de lichten naar behoren, maar wanneer hij op contact wordt gezet gaan ze weer branden. Dus ook tijdens het rijden.
Het ligt hem dus niet aan de schakelaar, en ook niet aan de zekering.
Wat zou het kunnen zijn? Bij de dealer konden ze het ons niet vertellen.

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Jurgen Santana
06-06-2007, 22:29
Ik denk toch aan de schakelaar. Ligt er ook een beetje aan wat voor T4 je pa heeft. Tussen eentje van 91 en eentje van bijv. 2004 kan een heel verschil zitten...

Benji
07-06-2007, 07:13
Het gaat om een 1.9TD uit '98. We gaan er vandaag mee naar de dealer om hem uit te laten lezen. Wie nog wat weet laat het maar horen ;)

Benji
07-06-2007, 16:56
Het probleem is opgelost.
De monteur van Van der Brug is er een dik uur mee bezig geweest, en het blijkt dus kortsluiting te zijn. We hebben een bus met dichte achterdeuren, dus zonder ruitenwisser. Nu ligt er wel een kabeltje heen, en zit de zekering er ook voor in. Maar de kabel van de ruitenwissermotor ligt naast de kabel van de achterlichten. Nu is dus die zekering eruit, en werkt hij weer naar behoren!

Dus topic mag dicht!