View Full Version : Raar draadje!
Hallo , ik heb weer wat leuks :screwy:
Bij het testen of alles weer werkt van mn MK I projekkie kwam ik er achter dat mn tank meter het niet deed .
Na wat zoeken in de kabelboom en kijken in het werkplaats handboek kwam ik er achter dat ik de massa draad niet had aangesloten .
In het boek staat dat die bruin moet zijn en aan massa behoort te zitten , maar de draad bij mij is niet echt bruin maar een beetje bordeau achtig van kleur :redface:
Deze kleur is die ook bij de tank aansluiting dus hij is niet verkleurt ofzo.
Nou dacht ik eerst laat ik hem onder het dashbord gewoon op de massastrip aan sluiten maar het stekkertje is zwart geisoleerd en is smaller als een normale massa amp stekker :confused: :confused:
Hoort ie misschien dan niet ergens anders op aangesloten te worden!!
Ik hoop dat jullie me weer zoals altijd een goed antwoord kunnen geven hierop :D :D
Alvast hartelijk bedankt :thumbup:
Greetzzzz Nico
Idd :woowoo: ??
Maar als je een massa stekker zoekt kan je hem toch gewoon even door meten met de carrosserie.
Hallo Tommy, ik ga je niet beledigen maar wil je mijn verhaal nog eens goed lezen , dan is je antwoord overbodig :)
Verder niemand :( :( ik weet dat dit een saaie vraag is en zo moeilijk is de vraag hoop ik niet :D :D
Iemand kan mij toch wel blij maken :rolleyes: :rolleyes:
Ik heb zo geen oplossing voor je, maar heb wel een link naar elektrische bedaradings schema's van verschillende typen golf's voor je. ben bag dat je hier ook niets aan hebt maar je weet nooit http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?t=13807
Succeses Edwin
Kijk vogens mijn werkplaats handboek hoort ie gewoon op de massa te worden aangesloten, maar dan zou het draad volgens de beschrijving bruin moeten zijn en het amp stekkertje zou dan niet geisoleerd zijn , zoals alle andere massa draden onder het dashbord
Maar hij is niet echt bruin en er zit een rara geisoleerde stekker aan
Ik heb hem al aan massa gehad maar dan slaat ie maar een klein beetje uit , das dus niet goed , ook past ie er niet op omdat hij anders van vorm is !!
Ik denk zelf dat ie ergens op het instrumenten paneel moet worden aangesloten maar ik hou verder geen draad ergens over ! Raarrrrrrrrrrrrrrr
Nou dan maar kijken of ik iemand kan vinden waar ik ff onder het dashbord kanspieken
dan zie ik het snel genoeg!!
Deze draad moet ook niet ergens aan je zekeringkast worden aangesloten, via zekering kast lopen n.l. ook de "tussen" verbindingen van de kabelboom. Via de tekening nummers zou je dat moeten kunnen zien.
Edwin
Edwin kan je mij vertellen waar ik heb gezegd dat ik hem aan m,n zekeringenkast heb aangesloten :tongue: :tongue:
Naast de beugel waar de zekeringen kast hangt zit rechts daarvan een soort massa rondje waar je alle massa draden op kwijt kan.
Maar wat ik al vertelde , daar past ie niet op , de stekker is nl anders :cool:
Maar wel bedankt voor het meedenken
Chr-ome Weber
09-06-2007, 18:54
nou bij mij op het schema zit ie ook gewoon op de massa. En die andere draad is een violet/zwart :confused:
vwleusden
09-06-2007, 18:56
www.xs4all.nl/~valo
Ga hem maar eens raadplegen.
Veerzes, Ik heb mij niet zo goed uitgedrukt in mijn vorige Reply neem mij niet kwalijk wat ik bedoelde is "Moet deze draad niet ergens aan je zekeringkast worden aangesloten?? Ik heb idd nergens gelezen dat je dat hebt gedaan, maar heb nu tijd gehad om op mijn orginele tekening golf C,CL,GL en cabriolet GL vanaf Aug 1981 te kijken/zoeken daar staat n.l op "Deel 1: G geber fur kraftstofvorratsanzieger ( im stromfad no 29) kabelkleur paars/zwart aan zekeringkast klem no:F12 maar ook G1 Kraftstofvorratsanzieger (im strompfad no: 18) Kabelkleur paars/zwart aan zekeringkast klem no: E 12" deze kabelkleur kan inmiddels bordeau kleurig zijn van zowel G als van G1 is de anderekant aangesloten (met een bruine draad) aan de massa.
Het kan natuurlijk zo zijn dat jou aansluitingen anders zijn omdat jou golf een ander bouwjaar heeft, daar heb ik nog niet naar gekeken.
Edwin
Okay Edwin nou begrijp ik je wat beter :D :D
Mijn golf is van 83 en wat jij zegt zit wat in waarschijnlijk zit er op de zekeringen kast ook nog aansluitingen .
De paars/zwarte zit met de connector van de kabelboom die naar achter loopt aangesloten op de zekeringen kast .
En die bordeau achtige die volgens tekening bruin behoort te zijn komt los uit de draadboom met een zwart geisoleerd amp stekkertje.
Kwam er ook achter dat hij nooit op die massa strip kan want daar is die te kort voor , strax maar ff kijken of die ergens op de zekeringen kast past.
Dank je voor de tip :thumbup: :thumbup:
Hoi Nico,
Weet je al meer?
Nee nog niet , heb nog ff geen tijd gevonden om te kijken maar strax ga ik ff kijken. :D :D
Gevonden :D :D :D
Bij de zekeringen kast hangt een zwevend massa blok waar die hoort :cool:
Er zaten meerdere geisoleerde massa kabels in en die hadden de zelfde stekker.
Na wat omruilen van massa draden werdt duidelijk dat hij hier in hoorde .
DUS :eek: :eek: Probleem opgelost!!!!!
Dank jullie voor het meedenken. :thumbup:
Chr-ome Weber
12-06-2007, 21:13
dus toch massa :D :D
Geweldig, inderdaad toch massa. Fijn dat het weer werkt.
Groetjes Edwin
Geweldig, inderdaad dus toch massa. Fijn dat het weer werkt.
Groetjes Edwin
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.