Log in

View Full Version : Spag. Spruitstuk los van het blok!

SplitBien
08-06-2004, 09:41
Help! Mijn pakking is tussen mijn blok en spaghetti uitlaat geblazen maar de bouten zijn fiks vast geroest........
Aangezien bob en ik het zelf willen doen hebben we jullie hulp nodig......

*iemand een tip voor errug vast gerotte bouten?? Warm stoken en wd40 zijn we mee bezig......

*wat nou als er een bout afbreekt?? :eek:

*en hoever moet het spaghetti spruitstuk van je blok af om de nieuwe pakking er tussen te proppen???? :confused:

En niet zeggen dat ik er gumgum tussen moet smeren want die troep gebruik ik liever niet, de nieuwe pakking zal en moet er tussen en alles moet naadloos sluiten.....

Niels - AirMighty.com
08-06-2004, 09:48
*wat nou als er een bout afbreekt?? :eek:

Dan kun je er een bout op lassen?!? Ik heb geen flauw idee Bien... sorry ken je 'nog' niet helpen :redface: ...komt ooit wel goed :biggrin:

sjampoo
08-06-2004, 09:52
Ik gebruik altijd een Marcel..

Reuze handig bij vast gerotte bouten! (vooral uitlaatspruitstuk<->downpipe bouten)..
-Eerst heet stoken (warm schiet niet op) met de snijbrander
-Dan eruit draaien of afbreken

indien afgebroken:
-stuk pijp eraan lassen
-eruit draaien of afbreken

indien afgebroken:
-uitboren en opnieuw tappen.

Maar goed: tapeindje zit dus IN de kop neem ik aan? De kop is van alu, en bout van 'ijzer', het spruitstuk van rvs?

Dan zal warmstoken de beste oplossing zijn. Al die verschillende soorten metalen hebben allemaal andere uitzet/krim karakteristieken.

Zijn de bouten/moeren rond? Hamer en beitel!
Zijn de moeren rond? Moerensplijter!

( onderaan deze pagina: http://www.es-international.nl/TOOLS/auto%20en%20garage%20gereedschap/NL_vering_besturing.htm )

SplitBien
08-06-2004, 09:55
Ik wil liever voorkomen dat het afbreekt, dat gelas zie ik niet zitten.......
We hebben niet eens een las apparaat en de golf staat in een garage.

Tapeindje zit IN de kop idd, alles is nu nog intakt maar ik vraag me af voor hoelang....

En wtf is een marcel????

Stijn
08-06-2004, 09:57
Idd, wat Sjampoo zegt. Stoken met die handel, als WD40 niet werkt.

Mijn ervaring is dat de spruitstukmoertjes vrijwel altijd goed los te krijgen zijn. Let wel op, standaard VW uitlaatspruitstukmoertjes zijn dop 12!!! Veel mensen beginnen met dop 13 en hebben dan binnen 1 minuut 8 moertjes glad gedraaid.

Het spruitstuk moet helemaal van de tapeinden af want de pakking(en) val(t)(len) met twee gaten over de tapeinden heen.

sjampoo
08-06-2004, 10:00
Een Marcel..

http://www.polo86c.nl/~86c/treffen/lunteren2003/026_lun.jpg

Oftewel: Ik kan het zelf ook niet :-)

Maar goed: probleem:

In de kop zit een (aantal) tapeindje(s), en over die tapeindjes zit een uitlaatspruitstuk. Op de tapeindjes zijn moeren gedraaid om de zooi bij elkaar te houden.

Nu willen er 1 of meerder moeren niet los?

Meestal draai je de moer met tapeind en al eruit
Bij sommige blijft t tapeindje zitten, en draai je de moer gewoon los

Bij 1 (of meerder) zit er nul beweging in..

Niet voorniets dat er KOPEREN moertjes bestaan waarmee spruitstukken worden vast gezet..

In iedergeval laten schrikken (luchtsleutel?), stoken, WD40, groot moment erop (ringsleutel verlengen met lange pijp), en bidden.

Raakt de moer 'rond' dan met een hamer en scherpe beitel de moer proberen rond te tikken.. En als niets meer helpt: de moeren splijter erop!

sjampoo
08-06-2004, 10:02
Idd, wat Sjampoo zegt. Stoken met die handel, als WD40 niet werkt.

Mijn ervaring is dat de spruitstukmoertjes vrijwel altijd goed los te krijgen zijn. Let wel op, standaard VW uitlaatspruitstukmoertjes zijn dop 12!!! Veel mensen beginnen met dop 13 en hebben dan binnen 1 minuut 8 moertjes glad gedraaid.

Het spruitstuk moet helemaal van de tapeinden af want de pakking(en) val(t)(len) met twee gaten over de tapeinden heen.

12? Heb ook al eens 11 gebruikt!! (om over een 'ragge, verroeste' 12 moer te slaan) werkt perfect!

Vervangen voor KOPEREN moertjes is dus GEEN GEK IDEE :-)

SplitBien
08-06-2004, 10:06
Okee, ikke snap!!
Dop 12, flink heet stoken en losdraaien die handel!!!!
Koperen moertjes klinkt inderdaad niet gek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BEDANKT!! Ennuh, die marcel, is die te huur?? ;)

Fred
08-06-2004, 10:17
Okee, ikke snap!!
Dop 12, flink heet stoken en losdraaien die handel!!!!
Koperen moertjes klinkt inderdaad niet gek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BEDANKT!! Ennuh, die marcel, is die te huur?? ;)

En wat nog veel belangrijker is: Smeer de tapeindjes voordat je de moertjes er weer op draait in met kopervet, of nikkel spray, dan gaan ze niet vastrotten, en gaan ze volgende keer vrij makkelijk los....

SplitBien
08-06-2004, 10:20
Kijk, een gouden tip! Thnx!

Pedaalemmer
08-06-2004, 10:25
Sab...nog een tip...misschien overbodig maar goed...zorg dat er geen spanning op de moeren & bouten hangt...dus ondersteun het spruitstuk als heel de uitlaat ernog onderhangt zodat er geen spanning ophangt...want anders gaat het gegarandeerd kapot :eek:

Zestienkleppen
08-06-2004, 10:26
Niet voorniets dat er KOPEREN moertjes bestaan waarmee spruitstukken worden vast gezet..

Nu even een vraagje...koper is toch zachter dan metaal? Is de kans dat je deze "rond" draait niet groter?

Verder kreeg ik het spruitstuk eraf door 2 dagen lang er af en toe een beetje WD-40 op te spuiten, ik weet niet hoe vast zo'n ding normaal zit, maar toen ging ie er zonder moeite in 1 minuut af.

Suc6

Fred
08-06-2004, 10:36
Nu even een vraagje...koper is toch zachter dan metaal? Is de kans dat je deze "rond" draait niet groter?

Verder kreeg ik het spruitstuk eraf door 2 dagen lang er af en toe een beetje WD-40 op te spuiten, ik weet niet hoe vast zo'n ding normaal zit, maar toen ging ie er zonder moeite in 1 minuut af.

Suc6

Koper is inderdaad zachter, maar het zijn ook geen koperen moertjes, maar messing....nou is dat ook vrij zacht, maar koper/messing rot niet vast op een stalen/ijzeren tapeind, dus gaan ze makkelijker los..

En hoe vast booutjes zitten, tja daar is geen touw aan vast te knopen, sommige draai je na 2 jaar vast zitten zo los, terwijl andere bouten die misschien pas een paar maanden vastzitten met geen mogelijkheid los te krijgen zijn...Zeker uitlaatspruitstukbouten geven vaak problemen, omdat je er niet altijd even makkelijk bij kan, zeker als je geen brug hebt..

Ronddraaien van boutjes kun je al een hoop voorkomen door 6 kant doppen te gebruiken ipv van de dubbel 6 kant doppen die veelal in doppensets zitten

Johan Fire and Ice
08-06-2004, 10:38
die marcel is idd te huur
heeft pas bij mij me dorpel gelast en het werk wat hij aflevert
ziet er heel netjes uit

ik moet alleen het achterste stuk nog ff bij werken met plamuur
en dat is alles

SplitBien
08-06-2004, 10:38
@Henk; Klinkt logisch, maar ik had er nog niet aan gedacht.......

@Zestienkleppen; thnx, bob is al een heel eind hoorde ik net, hij is vandaag vrij en is vast begonnen!!

Johan Fire and Ice
08-06-2004, 10:41
that's the spirit
gelijk er maar aan beginnen op je vrije dag

SplitBien
08-06-2004, 10:42
Status: 2 moeren met tapeinden zijn eruit :D, 1 tapeind is afgebroken, :( en 2 moeren zijn los........

Pedaalemmer
08-06-2004, 10:47
nou ik duim voor je sab..:D

sjampoo
08-06-2004, 10:47
Tapeindje draai je (hopelijk) zo los als de spagetti er eenmaal af is.

Een los uitlaatspruitstuk (dat je dus op de werkbank kunt leggen) is vaak nogsteeds kut: Of het nou in de auto zit of niet: vast is vast.

Koper/messing heeft inderdaad de prettige eigenschap niet vast te rotten.

SplitBien
08-06-2004, 10:55
Ik hoop ook dat het tapeindje er zo uit te draaien is!! Zo niet dan heb ik pech........
Bob gaat zo vast ff een nieuwe pakking halen en wat tapeindjes, dus het zal wel goed komen, misschien niet vandaag maar volgende week is ook goed.
Bespaart me veel geld op deze manier, bij wilbert van lith zou ik weer een paar honderd euro moeten neerleggen!!

G.I._BOB
08-06-2004, 11:31
Ik heb het gelezen en bedankt voor de tips, pakkingen heb ik al gehaald alleen hadden ze geen tap eindes en moeren..
Weet iemand of de vw dealer ze toevallig heeft????????????

SplitBien
08-06-2004, 11:37
Heb ackerman net gebeld, en ze hebben de tapeindjes liggen maar hij weet niet of het de goeie zijn, moet je er ff 1 meenemen......

G.I._BOB
08-06-2004, 12:14
Is goed ga ik zo ff kijken dan..
Satus nog 3 te gaan!!!!!!!

SplitBien
08-06-2004, 12:24
't schiet op!! Gaat het dan toch nog goed komen met dat klote hok????
Als hij hierna nog 1 keer stuk gaat dan breng ik hem naar de sloop!! (zeg ut wel zo stoer maar ik doe het niet hoor...)

Johan Fire and Ice
08-06-2004, 12:27
wou al zeggen
dan doop ik me achtertuin ff om tot sloop
dan mag je hem daarnaartoe brengen
:biggrin: :biggrin: :biggrin:

sjampoo
08-06-2004, 12:28
Sloperij sjampamert bied zich aan.

Met vrijwaring en 50 euri verwijderingsbijdrage restitutie :-)

SplitBien
08-06-2004, 12:32
haha nee 4500 euro wil ik ervoor hebben anders draai ik verlies......
Kan ik hem niet voor dat belachelijke bedrag verkopen dan hou ik hem!! :biggrin:

G.I._BOB
08-06-2004, 14:32
status: spachetti pijp los pakkingen er af en ik ga nu beginnen om 1 tapeinde er uit te halen!!!!!!

Pedaalemmer
08-06-2004, 14:35
foootooows!!! :p

Pedaalemmer
08-06-2004, 14:48
haha 260 yeah right :biggrin:

g60..beetje opgefokt..max 230..anders flikkdie g-lader uitelkaar :biggrin: :biggrin: :biggrin:

MaceNL
08-06-2004, 14:53
Precies op de teller ;)

I rest my case.

Pedaalemmer
08-06-2004, 15:06
hahah...teller don`t say anything...en zeker niet bij golfjes 2..

maar goed...als ie zo hard gaat als jij zegt moet je hem op de testbank zetten...dan heb je het echte bewijs

Bussie komt zo
08-06-2004, 15:11
hahahaha 230 is voor mietjes!!
230 hahahaha je moest eens weten hoe vaak dat bij mij op de teller staat!!

Spreek je eigen nou niet tegen :biggrin:

260 is met 1 been in je kist in zo'n auto en dat willen we hier niet op het forum :( zo'n auto kan de snelheid helemaal niet aan en zo. en nu kan ik je nog wel een verhaal vertellen van hoeveel Kg er bij die snelheid nog op het wiel staat dus wat je nog nodig hebt om take off te gaan maar dat zal ik je besparen.
een porsche heeft niet voor niks een dikke spoiler.

Pedaalemmer
08-06-2004, 15:29
tsja...misschien is ie wel te doorgefokt...

maar goed...kben benieuwd wat ie uit zal spoken op de testbank :rolleyes:

SplitBien
08-06-2004, 15:32

Hij was ooit TE door gefokt... De vorige eigenaar haalde met een ander blok de 270 pk met hem, dat blok ontplofde letterlijk toen hij 140 op de snelweg reed......
Dus een ander blok aangerukt en op laten fokken naar de 225pk en daar rij ik nu mee rond.... :biggrin:

Tjaap
08-06-2004, 15:36

jah, fucking golden retriever met heup problemen is het :p

Pedaalemmer
08-06-2004, 15:40
jah, fucking golden retriever met heup problemen is het :p

hahah idd tjaap....dat heb je ff mooi gezegd

ploon
08-06-2004, 15:49
260! geen wonder dat ie uit elkaar ligt ;-)

SplitBien
08-06-2004, 16:10
260! geen wonder dat ie uit elkaar ligt ;-)

:rolleyes: :biggrin: :tongue: :wink: :cool: :eek:

Hij moet toch tegen een stootje kunnen? haha!!!!

Stijn
08-06-2004, 23:25
260....met wat voor toerental? Dit soort threads zijn als paralympics - zelfs als je wint ben je nog een retard....

Christiaan
09-06-2004, 08:02
260....met wat voor toerental? Dit soort threads zijn als paralympics - zelfs als je wint ben je nog een retard....

:p :p :p

Black Devil
09-06-2004, 08:33
Goh Sabine wat ben je strijdlustig haha

Pedaalemmer
09-06-2004, 08:38
ooooh....stijn ze daagt je uit...wahaha ...stijn gaat het verliezen van een vrouw? ;)

sab...nothing beats a rallye...

maar wel ff afspreken wat de winnaar(es) krijgt...ik stel voor dat

als stijn wint...sab heel de dag in alleen een stringetje over een meeting moet lopen :D

als sab wint...stijn dat moet doen

Pedaalemmer
09-06-2004, 08:47
Waarom denken mannen altijd dat vrouwen niet kunnen rijden of toch langzamer zijn???

Ik snap heel de zin behalve dat woordje denken :D

Cabby 82 TDi
09-06-2004, 08:50
Ik wil anders best je uitdaging aangaan, maar dan niet met een VW.

SplitBien
09-06-2004, 08:51
de foto's zijn gemaakt van het uitelkaar liggende blok, zal ze morgen denk ik ff posten want vandaag heb ik geen tijd, als alles op rolletjes verloopt kan hij (dankzij bob) morgen weer inelkaar en weer blazen!!

MaceNL
09-06-2004, 08:54
zucht, zeggen ze wat over mannen ;)

Kan je Stijn wel king of the road noemen, maar zijn auto rijd tenminste altijd :cool:

SplitBien
09-06-2004, 08:59
T'ja mannen zijn in de meerderheid wat auto's betreft, dus moeten de vrouwen waar er maar een handje vol van zijn, de eer hoog houden en de mannen in bedwang zien te houden, hahahahaha!! :p

Christiaan
09-06-2004, 09:04
zucht, zeggen ze wat over mannen ;)

Kan je Stijn wel king of the road noemen, maar zijn auto rijd tenminste altijd :cool:

:p

Stijn heeft wel ervaring met "vliegen" :D

Pedaalemmer
09-06-2004, 09:05
moehahahaha

Pedaalemmer
09-06-2004, 09:40
Laat het hem dan gelijk filmen...kwil de achterkant van stijns zijn rallye wel zien :D

Pedaalemmer
09-06-2004, 09:49
kom maar op :D

Fred
09-06-2004, 10:08
Okee, ik hoor het al..........
Ik ga mezelf niet meer verdedigen, ik zie jullie op de weg wel! :p :p
(oh ja, bob rijdt mee want er moet bewijs zijn dat jullie stof gaan happen :biggrin: )

Mag ik meedoen....Mag ik meedoen, maar dan wel een stukkie weg waar wat flinke bochten inzitten.... :biggrin: :biggrin: :biggrin:

SplitBien
09-06-2004, 10:17
Een subaru of lancer evo dus....... Nee in bochten is dat niet bij te houden, vooral niet met 3 lekker schokbrekers...... :biggrin:
Dus alleen deelnemen met een VW!

Tjaap
09-06-2004, 10:21
Hij zal wel een geldboom op zijn rug hebben, veel geld hebben betaald voor de rallye, of zelf handig zijn......

dit schoot me ff in het verkeerde keelgat... Stijn kan idd alles zelf maken, en hij kijkt gewoon goed wat hij koopt. hij koopt geen rommel. En wat betreft die geldboom.... er heeft pas 1 set velgen onder die rallye gezeten hoor.....

Fred
09-06-2004, 10:23
Een subaru of lancer evo dus....... Nee in bochten is dat niet bij te houden, vooral niet met 3 lekker schokbrekers...... :biggrin:
Dus alleen deelnemen met een VW!

Ik heb geen Subaru, Evo of wat dan ook....Gewoon een Gti...Is gek op bochten.. :D :D :D

Johan Fire and Ice
09-06-2004, 10:29
ooh sabine weet nog wel G60 in bennekom te staan waar jij het zeker tegen moet afleggen
ook G60 alleen dan nog meer gekieteld

Johan Fire and Ice
09-06-2004, 10:35
hey sabine kan je voor ons ook niet wat korting regelen
ben ook toe aan setje nieuwe wielen

SplitBien
09-06-2004, 10:37
hey sabine kan je voor ons ook niet wat korting regelen
ben ook toe aan setje nieuwe wielen

Toevallig is bob nu in de wielen handel bezig via die vriend van hem, dus wil je wielen voor minder, pb bob dan ff!!
(wel ff zeggen wat voor wielen je wilt, kan bob je gelijk de prijs door geven)

Gert
10-06-2004, 13:54
Had "Bussie komt zo" niet pas een uitleg over PK's en topsnelheid ? Zo ja : kom eens op met die formule ..
Wist m vroeger maar schooltijd is al weer 20 jaar voorbij tussen mijn oren .
Binas tabellenboek geeft ook al geen uitsluitsel :(

serge pot
10-06-2004, 14:03
Tapeindje draai je (hopelijk) zo los als de spagetti er eenmaal af is.

Een los uitlaatspruitstuk (dat je dus op de werkbank kunt leggen) is vaak nogsteeds kut: Of het nou in de auto zit of niet: vast is vast.

Koper/messing heeft inderdaad de prettige eigenschap niet vast te rotten.
jaap heb ik jou niet eens laten zien hoe je met hamer en beitel die door jou dol gedraaide moertjes er af moest halen :wink: .en altijd koperen moertjes nemen ,geen stalen die rotten vast ,rvs op ijzer gaat vast vreten .
maar idd eerst branden dan voorzichtig draaien ,geen beweging dan maar hamer en beitel

sjampoo
10-06-2004, 14:03
1 been in de kist? Inderdaad ja!!

Een keertje (in duitsland of op een stuk vliegveld) kijken wat ie doet is leuk, maar veel vaker.. neuh.. en ik heb geneens spul dat ver boven de 120 uit raast.. slechts 1 keer met een auto off-scale geknalt (in nl),. maar dat doe ik niet weer..

Richard
10-06-2004, 14:04
Als hij weer rijdt wordt hij eerst gekeurd, dan gereviseerd, dan moet ik hard sparen en laat ik door wilbert de kop bewerken en zet ik er een boost en dump valve op...... Bij mij heeft het nu al een jaar geduurd om hem tenminste lopend te houden ..... :mad:

en hier ga je al weer de fout in sabientje...jij hebt 225pk... en je hebt geen bewerkte kop?...zet hem dan eens op de rollers....dan zul je wel anders piepen..
en bientje 260... met welk toerental haal je dit? je zegt zelf dat ie het loopt want je rijd het bijna weekelijks... en gert, bij andre gti-1-g60 op zijn homepage staat een omrekentabel..
dus bientje....rustig houden totdat je echt harde bewijzen hebt..
en doe anders een keer mee aan een sprint...bewijs jezelf dan eens als vrouw zijnde...

serge pot
10-06-2004, 14:22
zucht...............
meer zeg ik niet dan alleen 4wd meer verdeling van vermogen dan 2wd .rally een 1300kg ,sabientje met bob in g60 een 1050 kg ,scheelt 150 kg .
dacht dat deze rally een 1.8 16v g60 had met een vermogen van om en nabij de 250 pk .welke dus beter op de weg gezet kan worden . goed tot zover mijn theorie ...4wd pakt ook vermogen weg in de aandrijflijn ,denk dat bientje met wel gelijk aan de rally is op de 400 meter .

maar 250 op de snelweg op teller ,mwoh is maar 10km/h sneller dan mijn 1.816v gti die ik gehad heb ,maarja saai stukje snelweg ,kan iedereen hard rijden ,zelfs ik ga dan uit de teller met mijn 1.3 ongeblazen polo (deze gaat max tot 200kmh)

maar bientje je mag van mij winnen ,lig ik niet wakker van .wil wel een wedstrijdje doen wie het eerste stil staat vanaf 100km/h ,jij met abs en standaard remmen of ik met aangepaste remmen ...........

Matheo
10-06-2004, 14:23
dit is best een leuke thread!

Stijn
10-06-2004, 14:32
Wil iedereen ophouden mij te noemen? Ik heb nooit aan deze topic deelgenomen voor wat betreft 'racen', heb ook geen enkele intentie dat ooit te doen en heb niemand uitgedaagd. Ik ben de leeftijd van kijken wie er rechtdoor het hardste kan al lang ontgroeid. Dat deden wij op Puch Maxi's.

Pedaalemmer
10-06-2004, 14:38
stijn durft niet tegen een meisje :D:D

geintje...hij heeft wel gelijk...we kunnen het beter hebben over rallye`s in het algemeen..

Bussie komt zo
10-06-2004, 14:56
Had "Bussie komt zo" niet pas een uitleg over PK's en topsnelheid ? Zo ja : kom eens op met die formule ..
Wist m vroeger maar schooltijd is al weer 20 jaar voorbij tussen mijn oren .
Binas tabellenboek geeft ook al geen uitsluitsel :(

Ik dacht dat deze topic gesloten was door Mace.nl.

Nee gert ik zij een paar pagina's eerder een verhaaltje over hoeveel KG er nog op de wielen staat bij zo;n snelheid en dat je niet veel meer nodig hebt om de controle over de auto kwijt te zijn.

SplitBien
10-06-2004, 15:00
@serge: Standaard schijfremmen? haha, ik ben wel goed voorbereid hoor!! Het setje nieuwe remschijven, nieuwe klauwen is nog meer waard dan de hele auto!!

@richard; heb hem zelf niet laten tunen dus dat de kop niet bewerkt is kan ik ook niet helpen, alles op zijn tijd, heb er nu al ff genoeg kosten aan. De sprints komen echt wel, moet er alleen de tijd voor nemen om hem te laten "fatsoeneren", zoals ik al eerder zei; ik heb hem gered van de dood en had wel ff andere dingen om te repareren, een aangezien het geld niet op mijn rug groeit zal het nog ook wel ff duren voordat hij weer helemaal fris en fruitig is!!!!

Maar wie heeft dit topic weer geopend?? De topic lag in de PRULLENBAK :mad: :mad:

Zestienkleppen
10-06-2004, 15:02
Ik wil die formule wel eens zien voor de topsnelheid. Wat ik zo kan beredeneren is de topsnelheid de snelheid waar het maximale motorvermogen gelijk is aan de weerstand die de auto ondervind, zijnde de luchtweerstand (de Cw-waarde) en de rolweerstand. Hier laten we dan de invloeden van wind buiten.
Het enige wat ik kan vinden is dat de weerstandskracht ten gevolge van de rijwind
Fw = Cw * 0,5*1,25*v^2*A
Cw = Cw waarde
1,25 = dichtheid van lucht
v = snelheid in m/s
A = frontale oppervlak (m^2)

het vermogen dat die rijwind dan kost is Pw = Fw * v

Het voorbeeld in het boek gaat uit van een vw kever cabriolet met open kap (Cw = 0,68 en A = 1,76 m^2)

Bij 120 kmh (=33,3 m/s) is de weerstandskracht dan 831,1 N en het vermogen wat dat kost 27,7 kW. Nu heb ik geen cabrio maar het zou best kunnen kloppen. Overigens, als je de kap naar beneden doet daalt de Cw waarde naar 0,49.

Terugrekenen met het door jou auto geleverde vermogen kan dus ook!

SplitBien
10-06-2004, 15:02
Ik open wel weer een nieuw topicje want deze is toch verziekt.
In de volgende topic graag ontopic blijven mensen.

En oh ja richard, je moet echt beter lezen want ik zeg niet dat ik wekelijks 260 rij, ik rij wekelijk 230, mijn schoonbroer (oude eigenaar g60) heeft er de 260 mee gehaald.

Gert
10-06-2004, 15:21
Ik heb m weer geopend ( in overleg met Mace ) : vond dat er weinig verkeerds gezegd werd hier . Niks persoonlijks .
Ben het wel met Mace eens dat het een hoog fast and the furious gehalte had .
Maar het bleef netjes en was best een grappige discussie .

@ Bussie : doe dan toch maar .. techniek is interessant als je het in cijfers uit kan drukken soms . Misschein gaat Bien dan wat rustiger rijden ; met welke snelheid dan ook ..

@ 16 kleppert : leuke formule :)
Laat m eens los op een topsnelheid van 260 per uur want daar ging het hier over

SplitBien
10-06-2004, 15:36
Topic mag gesloten worden. Probleem opgelost, golf rijdt weer.

Gert
10-06-2004, 15:41
Topic gaat nu over de krachten die op je auto komen te staan bij een bepaalde snelheid ..
Denk voor sommige racrs onder ons : met of zonder Rallye best eens goed om te lezen :)

serge pot
10-06-2004, 15:45
[QUOTE=SABINE_G60]@serge: Standaard schijfremmen? haha, ik ben wel goed voorbereid hoor!! Het setje nieuwe remschijven, nieuwe klauwen is nog meer waard dan de hele auto!!

dan is het goed ,sprinten verlies ik toch ,kom pk kilo verhouding te kort . :D

maar je uitlaat is weer dicht dus ,wil best een rondje mee om die 225 te voelen ,de peekaas dan

SplitBien
10-06-2004, 15:54
Is goed! Ritje hou je tegoed!

Zestienkleppen
10-06-2004, 16:06
@ 16 kleppert : leuke formule :)
Laat m eens los op een topsnelheid van 260 per uur want daar ging het hier over

Cw waarde is 0,34 van een Golf 2, het frontale oppervlak weet ik echter niet. Laten we eens aannemen dat dat 1,5 m^2 is:

Fw = 1663 N N => Pw = 120 kW

Pw G60 = 118 kW (standaard), dat zou dus wel moeilijk worden, de rolweerstand is nl nog niet meegerekend. Echter de rolweerstand loopt lineair op en de luchtweerstand met de macht 3. Met zulke hoge snelheden is de luchtweerstand dus veel belangrijker. Sabien heeft 1,4x meer vermogen, dan kom je al op 166 kW uit.
De aanname van het frontale oppervlak is hier waarschijnlijk te laag, voor elke 0,1 m^2 die erbij komt moet het vermogen 8 kW hoger liggen.

Fred
10-06-2004, 16:20
Cw waarde is 0,34 van een Golf 2, het frontale oppervlak weet ik echter niet. Laten we eens aannemen dat dat 1,5 m^2 is:

Fw = 1663 N N => Pw = 120 kW

Pw G60 = 118 kW (standaard), dat zou dus wel moeilijk worden, de rolweerstand is nl nog niet meegerekend. Echter de rolweerstand loopt lineair op en de luchtweerstand met de macht 3. Met zulke hoge snelheden is de luchtweerstand dus veel belangrijker. Sabien heeft 1,4x meer vermogen, dan kom je al op 166 kW uit.
De aanname van het frontale oppervlak is hier waarschijnlijk te laag, voor elke 0,1 m^2 die erbij komt moet het vermogen 8 kW hoger liggen.

Kortom: Die G60 haalt geen 260.....een F3 auto met meer vermogen en minder frontaal oppervlak en vlak afgestelde vleugels haalt dat amper...

Mijn Gti haalt ook 225 op te teller, en das heel knap voor een vrijwel standaard motor :biggrin: :biggrin:

Tis met auto's net als met de lengte van de penis: die is de verhalen ook altijd veel groter dan die werkelijk is, auto's rijden vaak veel harder dan in werkelijkheid...Luister maar eens op een verjaarsdags feest ;-))

Zestienkleppen
10-06-2004, 16:22
1,5 m^2 is idd wat te laag, 1,7 is normaler. Verder is de rolweerstand = 9,81*gewicht auto * rolweerstandscoƫfficiƫnt.

Maar ik ga ervandoor, sorry van je topic Sabien, het zal (door mij) geen 2e keer gebeuren.

niels_g60-power
10-06-2004, 22:55
iig geval rijdt je G60 weer Sabine, das het belangrijkste.

Pedaalemmer
11-06-2004, 06:55
@serge: Standaard schijfremmen? haha, ik ben wel goed voorbereid hoor!! Het setje nieuwe remschijven, nieuwe klauwen is nog meer waard dan de hele auto!!

@richard; heb hem zelf niet laten tunen dus dat de kop niet bewerkt is kan ik ook niet helpen, alles op zijn tijd, heb er nu al ff genoeg kosten aan. De sprints komen echt wel, moet er alleen de tijd voor nemen om hem te laten "fatsoeneren", zoals ik al eerder zei; ik heb hem gered van de dood en had wel ff andere dingen om te repareren, een aangezien het geld niet op mijn rug groeit zal het nog ook wel ff duren voordat hij weer helemaal fris en fruitig is!!!!

Maar wie heeft dit topic weer geopend?? De topic lag in de PRULLENBAK :mad: :mad:

Nou sabine je moet maar zo denken...jij bent altijd wel fris en fruitig :D

SplitBien
11-06-2004, 08:31
De g60 rijdt nog niet :(
Nog een tapeinde afgebroken!!!
Maar het gat is al geboord en er zit weer schroefdraad in.
Morgen avond hem weer opbouwen en nou maar hopen dat mijn spag. spruitstuk niet krom is!!!!! Ben ik nog verder van huis!!!!!!!!!!!!!!!! :(

niels_g60-power
11-06-2004, 16:23
Ik dacht dat die het al weer deed, maar als het draad in de kop weer helemaal goed zit er schot in de zaak. Hou ons op de hoogte.

MORREN
11-06-2004, 17:51
Kortom: Die G60 haalt geen 260.....een F3 auto met meer vermogen en minder frontaal oppervlak en vlak afgestelde vleugels haalt dat amper...

Mijn Gti haalt ook 225 op te teller, en das heel knap voor een vrijwel standaard motor :biggrin: :biggrin:

Tis met auto's net als met de lengte van de penis: die is de verhalen ook altijd veel groter dan die werkelijk is, auto's rijden vaak veel harder dan in werkelijkheid...Luister maar eens op een verjaarsdags feest ;-))

Dat van die F3 wagen is mischien wel waar maar dat komt ook deels omdat de setup van de wagen niet voor topsnelheid gemaakt is.
Neem aan dat als je zonder vleugel rijd en de juiste versnellingsbak gebruikt dat je best de 260 haalt toch?
Een normale vr6 met een chip en en ander luchtfiltertje rijd ook 260 op de teller hoor ik van iedereen, dus het is heel makkelijk lijkt mij hahahhaha

serge pot
11-06-2004, 21:49
wat ik persoonlijk belangrijker vind dan hoe hoog is mijn top ,hoe snel zit ik aan mijn top...........................

Koen is sleeping
11-06-2004, 22:23
En ineens moet ik denken aan die reclame van Holland Casino met die gasten in die kadett c. :biggrin:

Cabby 82 TDi
12-06-2004, 13:28
Ik ga me er niet mee bemoeien of het kan of niet, ik weet alleen wel uit ervaring dat het stuk van 250 tot 300km/h zelfs bij mij heel lang duurt. Dit duurt net zolang als van 0 naar 250.

BTW 0-100 in 2,9sec. Serge

sjampoo
12-06-2004, 16:42
BTW 0-100 in 2,9sec. Serge

Wow..

Ik zou met 100-0 in 2,9 wel tevreden zijn!

Koen is sleeping
12-06-2004, 23:40
Wow..

Ik zou met 100-0 in 2,9 wel tevreden zijn!

De jouwe gaat toch al van 0 tot 100 in 2,9......dagen. :D