froggy
11-06-2007, 23:13
Hallo
ik rijd momenteel nog steeds een Jetta MK1 GLS maar het luchtgekoelde begint te fel te kriebelen. Daarmee mijn beslissing en er komt een kever in de plaats :tongue:
De jetta (nog altijd te koop voor moesten er geintreseerden zijn :D )
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/PIC01284.JPG
De kever
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/2dehands_zij.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/2dehands_achter.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/2dehands_binnen.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/2dehands_voor.jpg
Nog wat uitleg over de kever (de verkoop gaat pas dit weekend door dus kan mij nog bedenken :screwy: )
Had graag een cabrio of ragtopje gehad maar het is wegens "budget" redenen een spaarkever van 73 geworden
Hij staat momenteel nog in Knesselare bij de Geert. De kever was oorspronkelijk van zijn nonkel maar die is in 1991 overleden. Sindsdien staat deze stil :eek:
Nu is de Geert zijn tante ook gestorven en heeft hij dus een kevertje. Hij heeft hem naar een "bevriende zwartwerkende" garage gebracht die hebbben hem draaiende gekregen met een nieuwe batterij en een nieuw contactslot. Na een paar dagen wou Geert hem trg starten maar de kever weigerde dienst, daarmee besloot hij hem te verkopen.
En toen kwam ik op de proppen :rolleyes:
Mijn bemerkingen zijn dat er (buiten een beetje vliegroest) nergens roest is te vinden en dat alles er redelijk deftig uitziet voor zo lang stil te hebben gestaan (dank aan een goede garage) Papieren zijn ook allemaal in orde zelfs het laatste keuringsbewijs van 1990 is erbij.
Het nadeel is dat de ori sleutel kwijt is (reden nieuw contactslot) dus ook de deursloten moeten vervangen worden. Voor de rest moet alle electro goed nagekeken worden want die faalt soms (kever start bijvoorbeeld na tientalle keren geen kik te geven ineens van de eerste keer :eek: )
Maar nu genoeg gezeverd, alle reacties zijn welkom natuurlijk
ga hem normaal zaterdag halen en dan volgt een update
ik rijd momenteel nog steeds een Jetta MK1 GLS maar het luchtgekoelde begint te fel te kriebelen. Daarmee mijn beslissing en er komt een kever in de plaats :tongue:
De jetta (nog altijd te koop voor moesten er geintreseerden zijn :D )
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/PIC01284.JPG
De kever
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/2dehands_zij.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/2dehands_achter.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/2dehands_binnen.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/5/7/4/2dehands_voor.jpg
Nog wat uitleg over de kever (de verkoop gaat pas dit weekend door dus kan mij nog bedenken :screwy: )
Had graag een cabrio of ragtopje gehad maar het is wegens "budget" redenen een spaarkever van 73 geworden
Hij staat momenteel nog in Knesselare bij de Geert. De kever was oorspronkelijk van zijn nonkel maar die is in 1991 overleden. Sindsdien staat deze stil :eek:
Nu is de Geert zijn tante ook gestorven en heeft hij dus een kevertje. Hij heeft hem naar een "bevriende zwartwerkende" garage gebracht die hebbben hem draaiende gekregen met een nieuwe batterij en een nieuw contactslot. Na een paar dagen wou Geert hem trg starten maar de kever weigerde dienst, daarmee besloot hij hem te verkopen.
En toen kwam ik op de proppen :rolleyes:
Mijn bemerkingen zijn dat er (buiten een beetje vliegroest) nergens roest is te vinden en dat alles er redelijk deftig uitziet voor zo lang stil te hebben gestaan (dank aan een goede garage) Papieren zijn ook allemaal in orde zelfs het laatste keuringsbewijs van 1990 is erbij.
Het nadeel is dat de ori sleutel kwijt is (reden nieuw contactslot) dus ook de deursloten moeten vervangen worden. Voor de rest moet alle electro goed nagekeken worden want die faalt soms (kever start bijvoorbeeld na tientalle keren geen kik te geven ineens van de eerste keer :eek: )
Maar nu genoeg gezeverd, alle reacties zijn welkom natuurlijk
ga hem normaal zaterdag halen en dan volgt een update