View Full Version : Het nieuwe MK1 5deurs project... RETRO
Bega_louie
12-06-2007, 11:59
Ben toch maar begonnen met de vijfdeurs type 1 golf...
Heb mezelf wel voor genomen om er een lang project van te maken, lekker rustig aan. Eerst alles zien te verzamelen wat ik er allemaal in en op wil hebben en dan korte metten maken!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SLIECKIW.jpg
Het gaat dan om de onderste auto!
Wat heb ik nodig:
- Grill met chromen randjes (is onderweg)
- Chromen spiegels (zijn er al)
- Ats Classic velgen (zijn onderweg)
- Dakrek (is er al)
- Chromen bumperset (achterbumper is er al, maar moet de rubberen kapjes nog)
- Chromen sierlijsten
- Chromen deurklinken (2 met slot, 2 zonder slot)
- Chromen ruitenwissers
Optioneel:
- Heldere knipperlichten
- Heldere koplampen met kruis
- Chromen lijsten rond de ramen
- Een motorkap beschermhoes (zeil??)
Oh jah:
De ruitenwissers werken niet meer, het motortje is kapot volgens mij!
Dus als er mensen zijn die bovenstaand hebben liggen?? Graag hoor ik van jullie!!
Als dan alles compleet is gaat de auto kaal en naar de spuiter en dan alles erop gaan monteren enzovoort...
hee louw! goeie plannen man. na je cabbie in bergum gezien te hebben ben ik ervan overtuigd dat dit weer helemaal goed gaat komen. spreek je binnenkort vast en zeker!
Bega_louie
12-06-2007, 12:15
Sander,
Ik ben de 24e in Assen, heb namelijk de ATS gekocht en die worden meegebracht naar Assen! Ben jij daar dan ook?? Drinken we er 1 op..
SlimMasterShady
12-06-2007, 12:38
Succes met je project en keep us posted ;)
Bega_louie
12-06-2007, 13:59
Oh jah, alles wat er dan afgaat is dan natuurlijk weer te koop he! (bijvoorbeeld kunstoffen bumpers plus binnenbalken / zwarte sier(stoot)lijsten / de grill die je op de foto ziet / normale knippers en lampen / originele spiegels) maar dat meld ik dan wel inclusief de vraagprijs...
5deurs is vet! Succes ermee!
Edition-Blue
12-06-2007, 16:10
De plannen klinken goed, succes ermee !!
PJVL_G60
12-06-2007, 16:21
Veel succes, klinkt wel goed allemaal :cool:
crazy richard
12-06-2007, 16:46
klinkt super dus..aan de slag heheheheh
veel plezier en succes met het project en we zien de vorderingen wel verschijnen (?)
grts richard
Golf 1979
14-06-2007, 20:19
5deurs is vet! Succes ermee!
zie je niet zo veel
Golf 1979
15-06-2007, 20:52
bouwjaar 82-83??? wat doe je met de achterlichten???
smal of breed?????smal is retro natuurlijk.
Bega_louie
16-06-2007, 18:23
Ik weet het... zitten brede in maar weet nog niet of ik er smalle ga inzetten
Der Typ Siebzehn
17-06-2007, 10:31
zo laten
:goodpost:
:goodpost:
wordt mijne anders minder zeldzaam :rolleyes:
stefanbladel
18-06-2007, 17:21
suc6 met je 5 deurs...maak er iest moois van en geniet er vooral van, want daar zijn ze voor ;)
Der Typ Siebzehn
18-06-2007, 17:38
wordt mijne anders minder zeldzaam :rolleyes:
De jouwe (`77er) is een echt klein achterlichten model, that makes the difference... ;)
De jouwe (`77er) is een echt klein achterlichten model, that makes the difference... ;)
weetik, op cleaned weer eentje gespot, 5deurs met diesel,dacht, owww, maar twas een gedowngrade 83er GTD dan nog. Best jammer, maarja :)
Bega_louie
26-06-2007, 08:15
Even een update, alleen nog geen foto's gemaakt.
Heb de verlaginsset die eerst onder mijn cabrio lag onder deze gezet. 60/40mm verlaagd. Rijdt meteen een stuk anders! Uiteindelijk komt er een schroefsetje onder!
Voor de rest heb ik de grill met chromen randjes, verchroomde spiegels, chroom achterbumpers, ats classic (7j met 175 banden) allemaal al liggen.
Ben nu nog op zoek naar:
- chromen sierlijsten
- chromen deurklinken
- chromen ruitenwissers
- chromen lijsten rond de ruiten
- heldere knippers
- heldere koplampen met kruis
- chroom voorbumper
en last but not least:
- ruitenwissermotortje
WIE O WIE??
PS: Ik laat de auto met grote achterlichten.
hee louw, zag net pas je post over de 24ste (Assen). ik ga aankomende vrijdag op vakantie en zal daarna nog een grote meeting ergens pakken. als ik er aan denk zal ik je wel even een pm doen!
hej louwtje!! tog maar wel mooi maken, de 5 deurs?
gaat helemaal goed komen!...ben druk met de mijne bezig..zal je vant jaar nog wel zien natuurlijk!
wat ik nog voor je heb:
chromen sierstrip(voor op de drompel)
en een ruitenwissermotortje heb ik ook nog wel..
we hebben we even contact!
Bega_louie
26-06-2007, 10:32
@mk11976: Komt goed man! Hebben we het er even over! Leg ze maar vast apart.
Leuke plannen :thumbup: ...
Ben benieuwd naar het totaal plaatje ;)
succec :)
27-06-2007, 08:08
Gisteravond even met de auto bezig geweest. De ruitenwissers deden het niet meer dus heb ik, zoals hierboven besproken, een ruitenwissermotor bij Martijn weggehaald en meteen geinstalleerd! En jah hoor het werkt..
Ook heb ik voor de leuk even de 'nieuwe' velgen eronder gezet! Staat meteen een stuk beter.. Foto volgt hieronder. Ook is nu te zien hoeveel de auto eigenlijk nog verlaagd moet worden.. maar dat volgt later.
Tevens heb ik de bumper erachter weggehaald. Ik wil er uiteindelijk chromen bumpers omheen hebben en de chromen achterbumper heb ik al volledig liggen!!
De spullen die vrijkomen bij dit project zijn overigens allemaal weer te koop, o.a. de grill die je op de foto's ziet.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KPEKX3ME.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IZ3LTINC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AMDWUTTI.jpg
Oh jah, verchroomde dorpellijsten heb ik ook al thuis tezamen met het dakrekje!!
Bega_louie
14-08-2007, 08:20
Heb inmiddels originele vw verchroomde deurklinken liggen! Heb alles mooi opgeruimd en wanneer ik tijd over heb ga ik met dit project beginnen. Heb namelijk een 1.8 16v KR blok op de kop kunnen tikken voor in mijn cabrio. Tevens volledige schijfremmensets gehaald voor het vervangen van de trommelremmen bij de cabrio. Dus deze heeft even weer voorrang!!
variant110
14-08-2007, 21:09
goeie avond
ik zag net even op je album foto's en zag daar ook een setje zwarte kunstofwielranden liggen! heb je die nog en wat koste die.
Golf 1979
15-08-2007, 17:16
doet 'm goed die wieltjes nu nog ff iets dichter aan de grond... wat doe je eronder??
Jazzblue
15-08-2007, 19:33
Moet inderdaad een stuk lagen, dan staan de wielen nog veel beter;).
corrado-usa
15-08-2007, 19:59
ja echt even wat lager dan staan de velgen ook beter..
Bega_louie
16-08-2007, 09:20
@variant110: heb ik niet meer liggen
@golf1979: Komt een kw schroefset onder.
Maar dit project ligt eerst even op een kleiner pitje, eerst een andere motor in de cabrio en schijfremmen achter!
oldscool
17-08-2007, 16:13
5 drs is vet die van Roy's ratracer made by lucar and the ratrace himself
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.