PDA

View Full Version : Jetta mk1 diesel uit '82

JettaHar
14-06-2007, 09:11
Hallo,

kwil graag mun motor en bak vervangen want die doen ut nie meer heel goed. Kheb nog een golf mk2 1.6 TD uit '92 staan, zou leuk zijn, maar past op het eerste gezicht niet heel goed.
Is het de moeite om daaraan te beginnen, of kan k beter een ander blok op de kop tikken ergens?

blok van een golf mk1 past toch wel precies ofnie?

of iemand nog andere leuke ideeen om mijn jetta weer op de weg te krijgen?

arnus71
14-06-2007, 09:14
Je motor en bak uit de golf passen wel (met wat aanpassingen). Dat is een zeer goed idee! Anderen hier op het forum weten vast wel welke aanpassingen nodig zijn, maar het wordt wel vaker gedaan.

JettaHar
14-06-2007, 09:23
Je motor en bak uit de golf passen wel (met wat aanpassingen). Dat is een zeer goed idee! Anderen hier op het forum weten vast wel welke aanpassingen nodig zijn, maar het wordt wel vaker gedaan.

da blok uit de mk2 bedoel je?

RubenD
14-06-2007, 09:41
Er zijn er genoeg die een Mk2 TD in een Mk1 inbouwen. Dat kan dus zeker. Gebruik de search functie maar eens.

JettaHar
14-06-2007, 19:16
Er zijn er genoeg die een Mk2 TD in een Mk1 inbouwen. Dat kan dus zeker. Gebruik de search functie maar eens.

Kan eigenlijk nix vinden met die search functie, nie één voorbeeld! en da heb ik wel nodig want dit wordt mijn eerste project en kweet er echt nog te weinig van...

wat moet ik allemaal aan gaan passen behalve de motorsteunen?

HELP!

JettaHar
14-06-2007, 20:07
ok toch wel voorbeelden, ga ff kijke...

*HOLD*

JettaHar
15-06-2007, 15:31
moeilijk verhaal hoor, met al die motorcodes en shit.
wat is nou het verschil tussen bijvoorbeeld CR en JK. En wat is anders bij een CY behalve de turbo? en die golf van mij heeft code 1V, das met katalysator, maar da boeit toch nix voor ut blok? of past een mk2 blok zonder kat. (JR) of zelfs zonder turbo (JP) makkelijker in mijn jetta?
HELP!

Stijn
15-06-2007, 15:37
Nee, voor wat betreft pasmogelijkheid heeft dat geen invloed, een 1V (milieudiesel) heeft alleen minder vermogen dan de JR (TD) of SB (GTD).

Is de '82 Jetta op dit moment ook 1.6 diesel? Dan is het een vrij eenvoudige ombouw, de motorsteunen + de rest komen gewoon van het bestaande blok in de Jetta af. Dit past allemaal rechtstreeks op het '92 Golf blok (je moet alleen een gat in de distributiekap zagen voor de rechter motorsteun).

Voor wat betreft keuring hoef je je ook niet druk te maken: het is al een (1.6) diesel op kenteken. De motorcode discussies hebben betrekking op auto's die bij RDW gekeurd worden vanwege gewijzigde brandstof of andere ingrijpende veranderingen.

JettaHar
20-06-2007, 21:00
de motorsteun waar de bak aan hangt is nogal anders...

zie foto's (http://www.hhp-rutten.speedlinq.nl/jetta)

kan wel een beetje lassen, maar ben bang datk nog meer dingen tegenkom die nie passen.

trouwens, ja, jetta was al 1.6 diesel...

golf mkII 16v
20-06-2007, 21:18
!!!!!!!!!!!!!!!De versnellingsbaksteun!!!!!!!!!!!!!
Die is bij de jetta anders omdat het een 4bak is
die kan ook zonder problemen overgezet worden op het andere blok
Je kan er ook de 5bak achter laten ,maar dan moet je opzoek naar een andere steun

JettaHar
20-06-2007, 21:39
dat dus.
maar die 4bak is ook naar de kloten, dus kmoet un versnellingsbaksteun voor een golf/jetta mk1 5bak op de kop tikken?

iemand nog één liggen?

verder nog andere dingen diek vast moet aanschaffen voordat ik begin?

Gijs
20-06-2007, 23:31
Heb hetzelfde gedaan als wat jij nu gaat doen. Goed te doen hoor (heb veel forum-hulp gehad van Stijn ;))

Ik heb nog zo'n steun liggen. D'r zit zelfs nog een 4S bak aanvast! :tongue:

Het enige dat je aan moet passen is je motorsteun, een schakelstang en je uitlaat. Eerste twee zijn bij de dealer nog te bestellen. Uitlaat moet je iets inkepen, omzetten en vastlassen. :)

Kijk maar even op m'n project pagina; http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30849

JettaHar
21-06-2007, 08:52
heb je ook bestelnrs van die schakelstang en van die steun? of kank toch die van jou overnemen?

leuk project trouwens, geeft me vertrouwen!

JettaHar
25-06-2007, 12:38
okok, eerst searchfuntie gebruiken....

toch bedankt!