View Full Version : Dichtmaken gaten in plastic spatbord verbreders
kawouter
14-06-2007, 20:26
Ik heb even een vraagje.
Ik heb bij mijn polo de plastic stootrand verwijderd. Nu is het nadeel dat deze aan de voorkant vast zit aan de spatbord verbreders. Ik heb deze nu los gezaagt maar nu zitten er dus gaten in. Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste dicht kan maken.
En ja ik wil ze er wel op laten zitten. Is weer eens wat anders dan dat iedereen heeft.
Hier foto's ter ondersteuning:
http://img501.imageshack.us/img501/4939/dsc02479ra0.jpg
http://img503.imageshack.us/img503/3131/dsc02480gb6.jpg
Alvast bedankt.
PS. let niet op de rommel in de garage :tongue:
arno Derby
14-06-2007, 20:34
Als je een ander kunstof plaatje pakt. (bv. van de resten van de lijsten) Dat een beetje op maat maken maar iets groter laten als het gat is. Daarna met kunstof lijm er achter lijmen en de rest opvullen met kunstof plamuur. Daarna mooi strak maken en de achterkant een beetje bij schuren zodat hij weer mooi tegen het scherm past.
Er zijn spuitbussen met de struktuur van zo`n kunstof lijst. Plastic repair..... ofzo iets.
Ik kan je ook nummers en namen van de spullen geven die ik daarvoor gebruik maar weet t niet zo uit mijn blote hoofd dus zou ik morge even moeten kijken.
Succes
Gr Arno
kawouter
14-06-2007, 20:36
Als je dat voor mij even op wil zoeken heel graag. Die gaten zo ziet er ook niet uit.
arno Derby
14-06-2007, 20:42
Als je dat voor mij even op wil zoeken heel graag. Die gaten zo ziet er ook niet uit.
Nee klopt t is mooier als het 1 mooi geheel is. maar het is wel te doen hoor. Alleen die lijm wel goed laten uitharden. ik kijk morge wel even.
gr
G-eert-40
14-06-2007, 20:45
waren die lijmresten goed te verwijderen van die stootstrips? of zie ik nog een streep lopen?
grtz.
kawouter
14-06-2007, 20:49
De lijmresten waren te verwijderen. Niet makkelijk maar ze zijn er wel af. Alleen denk ik dat de vorige eigenaar de wagen een keer heeft over laten spuiten. Met de schijding precies langs de stootstrip. Dus er is iets kleurverschil. Maar dat is op de foto niet te zien. Wat jij op de 2e foto ziet is een beschadeging. Waarschijnlijk heeft het daar een beetje geschuurd. Al die jaren dat die rand er op heeft gezeten.
arno Derby
14-06-2007, 20:50
waren die lijmresten goed te verwijderen van die stootstrips? of zie ik nog een streep lopen?
grtz.
\
Voor lijm resten heb je trouwens ook wel een soort borstel. als dat er niet af gaat.
Het lijkt op een soort gum waar je potlood mee kan weg krijgen maar dan op een tol en het ruikt naar caramel.
gr
G-eert-40
14-06-2007, 20:52
heb een tijdje geleden ook zitten twijfelen om die strips te verwijderen, maar was bang om teveel kleurverschil te zien of eventuele beschadigingen. vandaar mijn vraag.
arno Derby
14-06-2007, 21:04
heb een tijdje geleden ook zitten twijfelen om die strips te verwijderen, maar was bang om teveel kleurverschil te zien of eventuele beschadigingen. vandaar mijn vraag.
Nou als je het wilt doen dan kan ik die resten er wel n keer voor je er af halen hoor. ik zie dat je in hops woont.Onze schuur zit ook in haps dus dat dichtbij.
kleur verschil heb je wel kans op maar jje moet m daarna gewoon goed poetsen .
Het nadeel is soms dat een auto soms op een goedkope manier gespoten is waarbij de de lijsten hebben afgeplakt en dan krijg je wel een randje. Anders is het wel te doen.
gr
kawouter
14-06-2007, 21:06
Nou dat randje is dus bij mij ook een beetje het probleem. Maar je moet echt goed kijken wil je het zien. Idd goed poetsen en goed waxen. Ik vind het mooier staan dan met die randen.
En ik ben idd 1,5 dag bezig geweest met de lijmresten verwijderen. Wat een hels karwij zeg. Maarja het resultaat is al wat telt :)
G-eert-40
14-06-2007, 21:10
thnxs voor het aanbod, zal er nog eens over nadenken. heb eind van deze maand apk keuring, dus daar stop ik nu mijn tijd in. daarna kijk ik wel even verder :)
arno Derby
14-06-2007, 21:11
thnxs voor het aanbod, zal er nog eens over nadenken. heb eind van deze maand apk keuring, dus daar stop ik nu mijn tijd in. daarna kijk ik wel even verder :)
das belangrijker ja. Succes!
martiepartie
15-06-2007, 11:21
bij overspuiten met sierlijsten nog gemonteerd moet er meer zijn te zien dan alleen kleurverschil, maar ook een "dikte" verschil in de lak.
Ik denk dat het gewoon kleurverschil is, aangezien het een rode auto is van 14jaar oud. Die verkleuren nogal. Kan je tegen poetsen, maar zichtbaar zal het wel blijven.
Het valt mij bijna niet op: dus prima toch??
ben benieuwd naar het resultaat van het dichtplakken.
Koen is sleeping
15-06-2007, 11:33
Is het een idee om de lijsten van een Polo 2 te nemen? Daar zit die spating niet in, alhoewel je dan de voorkant pas moet maken op de bumper...
Jazzblue
15-06-2007, 16:15
Dat kleurverschil is goed weg te werken met commandant(niet de grofste:D).
Maar eerlijk gezegd vindt ik het zonde dat je ze eraf gehaald heb, maar smaken verschillen:D.
martiepartie
15-06-2007, 19:54
de spatbordverbreders van een type 2 zijn volgens mij anders. Had er ook al aan gedacht, maar die lijken vanaf boven naar onder steeds smaller te worden.
Het zou de klus wel makkelijker maken..
kawouter
15-06-2007, 21:12
Ik had ook aan verbreders van een type 2 gedacht. Maar als ik die zo bekijk zijn die toch wel heel anders.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.