View Full Version : werd op school ff in verlegenheid gebracht...
ehm,.... een G60 carros heeft een hogere tunnel dan een gewone GTI toch?
(als dit niet zo is heb ik helemaal geen topic verder)
want een klasgenoot vroeg zich af waarom dat zo was, omdat je een gewone golf ook kon ombouwen naar G60 inc. bak, zonder aan de tunnel te rommelen.
ik had geen antwoord...
hoe zit het nou wel?
Ja. Tunnel originele G60 is hoger/groter/breder (doorhalen wat niet van toepassing is). Hoe ze het precies doen bij een ombouw weet ik niet.
Christiaan
09-06-2004, 08:06
heeft dat niet met de kabelgeschakelde bak te maken? Of heb ik gewoon zo beroerd geslapen vannacht dat ik er helemaal naast zit?
Pedaalemmer
09-06-2004, 08:22
ik zag de topic titel en dacht dat ie in zijn broek had geplast en dat iedereen hem uitlachte :D
Je kan ook de bak bovenop de tunnel bouwen, Mike zijn mk1 had dat ook !
OakgreenVR6
09-06-2004, 12:09
Het hoe en waarom dat de G60 een hogere middentunnel heeft is me ook niet duidelijk. Feit is wel dat kabelschakeling ook zonder problemen in een 'normale' Golf gebouwd kan worden.
Voila, tnx Pieter, zo was het. Was het zelf ook ff kwijt hoe het nou zat :)
Yup, die past gewoon.
G60 carrosserie misschien stijver?
zou kunnen... maar wat een hoge tunnel daar dan aan toevoegd?? weet wel dat een G60 carros om die reden een gelijmde voorruit heeft
Zestienkleppen
09-06-2004, 12:58
Misschien heel erg dom hoor, maar een G60 is af fabriek toch weer lager dan andere gti's? Ik heb het nooit goed kunnen zien maar misschien loopt de uitlaat van een G60 daar 1 of 2 cm's hoger dan bij andere golfjes, waardoor de pook iets omhoog moest... Je zou het moeten kunnen zien aan het uitlaatspruitstuk lijkt me dan, die moet iets hoger uitkomen... Of het is misschien gedaan met 4wd in gedachten, met daar een aandrijfas langs.
OakgreenVR6
09-06-2004, 14:16
Dan is nu de vraag, is de carrosserie van een G60 gelijk aan die van een Syncro? :)
Uitlaatspruitstukken tussen GTI 8V en G60 zijn trouwens gewoon uitwisselbaar, dus lijken me dan ook niet in hoogte/lengte te verschillen.
G60 is (schijnt!) trouwens wel steviger, heeft verstevigingen in de neuskokerbalken (om het zo maar ff te noemen :D). En ja, ook die voorruit hoort bij de verstevigingen.
Pedaalemmer
09-06-2004, 14:43
Dit moet toch te achterhalen zijn bij de dealer?
volgens een vw monteur is het verschil bij een g60 een verstevigingskruis in het dak.
G60 koets is afgeleid van de US spec koets, de Rallye en de G60 Syncro ook vandaar de hoge tunnel etc.
Blikopener
09-06-2004, 18:05
G60 koets is afgeleid van de US spec koets, de Rallye en de G60 Syncro ook vandaar de hoge tunnel etc.
Nog sterker; in veel plaatwerkdelen staat :"Hecho en Mexico"....
OakgreenVR6
09-06-2004, 18:26
Maar is het dan ook goed mogelijk om een G60 om te bouwen naar Syncro-aandrijving? Oftewel passen uitlaat en as gewoon onder/bij elkaar in die middentunnel?
serge pot
09-06-2004, 18:59
mede dankizij de grotere tunnel is de koets stijver ,okk door het kruis en de gelijmde ruit (ruit wordt dan een geheel met de koets )tevens is de tunnel groter ivm de warmte ontwikkeling van de uitlaat waardoor de kabels dus wat verder weggebouwd worden (fabrieks veiligheid )tevens zijn er in het schutbord bij de ophanging nog wat wijzigingen ivm de abs .
Chassisbalken zijn ook sterker (a la Corradodo) en dan vergeten we nog het subframe en de dikkere stabilisatoren. En idd is een G60 (of een Corrado) zo om te bouwen naar Syncro (behalve de achtervloer)
heb jij nog maar 1 officiele waarschuwing gehad van het vw forum.....hahahhahahaha..beginner....!
en daarom houd ik dus van dit forum,.. we komen er altijd uit...
en als ik de dealer had gebeld hadden ze me dit echt niet kunnen vertellen....
Pedaalemmer
10-06-2004, 13:05
Dus conclusie.......de hogere middentunnel..heeft als doel versteviging van de carroserie
Ik wil ook een kruis in m'n hemel!
Mijn kruis is af en toe in de hemel ...
Helft is al een aantal jaren in de hel trouwens ;)
Dus conclusie.......de hogere middentunnel..heeft als doel versteviging van de carroserie
beter lezen....
Pedaalemmer
13-06-2004, 16:34
beter lezen....
en vanwege warmteontwikkeling...
vwleusden
13-06-2004, 16:53
weer wat geleerd... kunnen we weer wijze uitspraken doen :p
polopower
14-06-2004, 11:02
Misschien dan u een hele domme vraag maar, zijn er ook gewone golfjes 2 sychro? dus geen golf rallye of gewone golf met g60 aan boord. Zag dit weekend een golf CL staan met synchro badge. FF onde de wagen gekoekeloerd en idd een extra aandrijf as naar achter. Nu ben ik ook niet into golfjes, maar ik wist niet dat ze bestonden.
Pedaalemmer
14-06-2004, 11:21
ik heb ze al een paar keer op marktplaats te koop zien staan...
yep staan hierzo wel een paar te koop voor onder de 1000 euro's... heb je een 90pk 1.8 syncro... maar van wat ik ooit gelezen heb is de aandrijving van de syncro van de 1.8 minder sterk dan die van een een g60,...dus als je plannen had zal je ook dat dan aan moeten passen
polopower
14-06-2004, 17:04
Neuh, geen plannen maar ik moest me toch wel 2 keer achter mijn oor krabben en ff door de knieƫn voordat ik het geloofde.
MauSeR35
16-06-2004, 20:32
maar tis wel een leuke project basis denk ik... en niet zo duur
serge pot
17-06-2004, 13:49
drijflijn kan maximaal een 225pk aan die van g60 synchro een 250.
heeft te maken met de visco lamellen koppeling die de aandrijving op de achterwielen voorziet
maw ja je kunt er een vr6 op kwijt
Christiaan
17-06-2004, 13:58
drijflijn kan maximaal een 225pk aan die van g60 synchro een 250.
heeft te maken met de visco lamellen koppeling die de aandrijving op de achterwielen voorziet
maw ja je kunt er een vr6 op kwijt
Dussuh, een zwaar opgefokte rallye is eigenlijk niet zo best?? Of zijn er oplossingen voor als je voor de 250+ pk gaat?
serge pot
17-06-2004, 14:06
jawel andere fysco nemen
Bussie komt zo
17-06-2004, 14:50
Golf syncro zuigt voor de autocross.Zoals serge al zegt iedere x die klote visco kapot.
soms al na de eerste hobbel.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.