PDA

View Full Version : Aanlopen 8J met 195-50/15

Arne
19-06-2007, 08:34
Mensen,

Onder mijn Golf II heb ik verbreed staal, achter 8J, voor 7,5J. Deze zijn voorzien van een setje Conti's in 195-50/15 die ik nog had liggen. De auto is 6 cm verlaagd met een Formel K vaste set (niet kopen trouwens, rommel)

Nu is het probleem dat de banden achter aanlopen in de wielkasten als de auto wat zwaarder beladen is, met 1 passagier is het al raak. Er zitten al geen lettertjes meer op de wangen zeg maar :tongue: Voor is er geen probleem.

Nu heb ik volgens mij een aantal opties.

- Rondom Nankang 185-45/15 laten monteren (240 euro totaal)
- Wielkastranden laten omrollen (125 euro per as bij Lynx)
- Bumpstops monteren (??? euro)

Wat is nou het beste dat ik kan doen. Ik wilde eigenlijk sowieso al Nankangs maar vind het zonde van de Conti's, die zijn nog vrij goed namelijk. Ook ben ik bang dat ie dan nog aanloopt.

Iemand hier ervaring mee en wijze raad?

Erik
19-06-2007, 08:42
Denk dat je 8j achter hebt ipv 7.5 ;)

Maar het is al helemaal hoeveel geld je hieraan wilt besteden.
Met 185-45 rondom zal het zeker wel goed komen, bandjes staan dan mooi getrokken zodat het aanlopen zo goed als verholpen zal zijn. De 195-50 kun je verkopen of gebruiken voor om een smaller setje te leggen als fatsoenlijke winterbanden oid.

Wielkasten om laten rollen heb ik toch altijd een gemengd gevoel bij of dit wel goed zal lopen, je krijgt altijd scheurtjes in je lak en het ligt er helemaal aan hoe dit zich zal houden over een langere tijd. En je bent nog steeds 250 euro kwijt.

Bumperstops kun je monteren maar houd er wel rekening mee dat je dan wel erg gaat stuiteren in je auto :D, http://www.bkcustoms.nl/ verkoopt ze maar ze zullen zeker ook op andere plaatsen te krijgen zijn en ze kosten niet veel.

Het is al helemaal waar je prioriteit ligt. Maar mooie 185-45 zouden erg mooi staan om die bandjes en in de toekomst misschien icm een schroefsetje kun je hem mooi afstellen :)

Arne
19-06-2007, 08:49
Thanks Erik, het uitrollen is trouwens per as 125 euro, en ik zou het dan sowieso alleen achter laten doen.

Maar ik denk idd dat ik maar voor de Nankang oplossing ga. Ik heb gezien dat voor bumpstops de hele schokdemper los moet, en dat wil ik pas doen als ik ze eronder uit kan trekken voor een fatsoenlijke schroefset :)

[edit] ik zie dat bij BKcustoms ze bumpstops hebben waarbij de boel niet los hoeft..Dat is dan misschien een idee mocht het toch nog een beetje aanlopen met de Nankangs...

Golf_1_gts
19-06-2007, 16:51
Waarom is de Formel K- set rommel?

Marcski
19-06-2007, 16:57
ik zou een goede verlagings- of schroefset kopen, die formel k set is inderdaad rommel en daarom zakt hij zover door bij belasting

Arne
19-06-2007, 22:03
Waarom is de Formel K- set rommel?

Stuitert als het niet moet, en is slap als ie juist strak moet zijn...

Koni schroefset komt er in de winter onder.

Arne
20-06-2007, 08:24
Hm mn bandenhandel kan nog geen Nankangs leveren, staan in backorder en moeten waarschijnlijk uit Azie komen. Weet iemand er nog 4 te liggen?

Erik
20-06-2007, 08:30
probeer www.autobandenmarkt.nl eens ;)

Kazzo
20-06-2007, 10:41
Gewoon smallere bandjes zoals je al noemde of gewoon een betere schroefset (stugger)!

Arne
20-06-2007, 17:49
probeer www.autobandenmarkt.nl eens ;)

De importeur heeft ze op het moment niet...Dus autobandenmarkt ook niet lijkt me?

Black Devil
20-06-2007, 18:17
Hallo Arne,

Ik heb je mail beantwoord ;). Bumpstops heb ik op voorraad. 195-50 is wat aan de hoge kant inderdaad.

Erik
21-06-2007, 07:42
De importeur heeft ze op het moment niet...Dus autobandenmarkt ook niet lijkt me?
Neem maar eerst eens contact op met hun, importeurs zijn er genoeg in de wereld ;)
Telefoontje is snel gepleegd

Arne
29-06-2007, 10:57
Inmiddels bumpstops gemonteerd, 4 cm per kant. Het is al een heel stuk minder nu, bij echt flinke hobbels loopt ie pas aan, maar ik ben op zich al erg tevreden.

1800 16v kr
29-06-2007, 14:11
wil je het echt goed hebben met bumpstops
dan moet je de schuimen gevallen uit je schokdempers halen
deze veren namelijk nog erg makelijk in
deze houden het plastic bescherm kapje binnen in de veer op zen plaats
tenminste dat is zo bij mijn apex sport verlagings set

ik rij zelf met 9j 195 45 15 en dit bevalt me opzich wel goed
wielkasten aangepast
en schuim verwijdert en bumpstops geplaatst
loop bij mij helemaal niks meer aan
kan 3 man achter in hebben :thumbup: