PDA

View Full Version : G60 probleem...


niels_g60-power
09-06-2004, 17:05
Ik heb het probleem dat er olie via de retour leiding/buis olie in me G lader loopt.
Nou heb ik de G lader gereviseerd om dat ik dacht dat het hierdoor kwam maar dat was het niet. Ik heb toen eens nagevraagt en er werd mij vertelt dat ook de olieschraapveren wel eens verrot gaan. Ik heb nu me motor gereviseerd dus nieuwe, zuigerveren, cilinders geslepen, nieuwe drijfstanglagers en bouten, cilinderkop gereviseerd met nieuwe rubbers, stoters, koppakking en kopbouten. Maar nog loopt de olie er in. Laatst zij iemand me dat er boven het oliefilter dus op de warmtewisselaar een soort sensor zit met een kogeltje en een veer dat die het wel eens kan zijn.

Kent iemand van jullie toevallig dit probleem anders moet ik toch nog maar ff verder zoeken.

Alvast bedankt!!!

Jeroentjuh
09-06-2004, 17:17
Teveel olie bijgevuld, komt nu via de carterontluchting, via de retour eruit.....

niels_g60-power
09-06-2004, 17:26
Nee zeker weten niet!!! Zo dom ben ik nou ook weer niet.... ;)

Nu na de revisie loopt er ook weer in en het olie pijl stond strak op max.

Andere ideeen....

MelG60
09-06-2004, 18:03
Zit die kap nog wel over de nokkenas?

niels_g60-power
09-06-2004, 18:08
Jazeker!!!

Iemand nog ideeën???

MelG60
09-06-2004, 21:07
Ok en je weet zeker dat hij uit je cartervent komt? Dus alleen de uitblaaskant van de Lader is nat van de olie?

niels_g60-power
09-06-2004, 22:16
Nou als ik me luchtfilter er af heb zodat ik door de inlaat van de lader kan kijken, zie ik bij lopende motor de olie vanuit de retour die terug naar de lader gaat olie de lader in lopen.

Ik snap het echt ff niet meer......

Rallye-VR6t
10-06-2004, 08:31
Hoeveel carterdruk heb je? Alsje de olievuldop eraf hebt is het dan nog het geval?

Anders kon het wel lijken op een lekke kop, of een scheurtje in een zuiger.

Zestienkleppen
10-06-2004, 09:28
Hoeveel carterdruk heb je? Alsje de olievuldop eraf hebt is het dan nog het geval?

Anders kon het wel lijken op een lekke kop, of een scheurtje in een zuiger.

Maar die heeft ie net gereviseerd, dan zou dat toch wel opgevallen zijn?

JR
10-06-2004, 09:31
Nu na de revisie loopt er ook weer in en het olie pijl stond strak op max.


Dat is dus teveel! :biggrin: :rolleyes:

Rallye-VR6t
10-06-2004, 11:29
Maar die heeft ie net gereviseerd, dan zou dat toch wel opgevallen zijn?

Dat hoeft niet.
Een scheurtje kan zo minimaal zijn dat deze pas bij warme motor en druk opend.
Misschien heeft de cilinderwand wel een scheurtje, bij een G60 niet echt vaak voorkomend bij een TDI wel.
Zeker als je er 1.8 tot 2 bar laaddruk op zet.. ;)

Fred
10-06-2004, 11:51
Nou als ik me luchtfilter er af heb zodat ik door de inlaat van de lader kan kijken, zie ik bij lopende motor de olie vanuit de retour die terug naar de lader gaat olie de lader in lopen.

Ik snap het echt ff niet meer......


Nou ken ik de bouw van de G60 niet echt, maar ik begrijp uit je verhaal dat er dus olie uit de carterontluchting in de aanzuig van je lader loopt??

Dat zou betekenen dat er dus (veel) olie mee komt met de carterdampen...dat zou duiden op een overdruk, nou kan dat op zich niet zoveel kwaad..

Of te veel olie, wat niet weg kan uit de kop, en dus via die slang een uitweg zoekt. Dat zou beteken dat er ergens een blokkering zit in de retour van de olie naar het carter..

Of, en ik weet niet hoe dat met een G60 blok zit: er zit vaak onder de carterontluchtings aansluiting een soort filter, in de vorm van grof metaal gaas, dat vangt druppels op en scheidt zo de olie van de damp. Misschien dat die verrot of los is geraakt (voor opgesteld dat er zoiets in zit)

niels_g60-power
10-06-2004, 13:40
Een scheurtje kan het haast niet zijn ik heb de kop aflaten persen en de cilinders laten controleren. Nou hoorde ik ook van iemand dat in de warmte wisselaar(blok gelijk boven je oliefilter) dat daar een veer met een kogeltje ofzo inzit en dit vast zou kunnen zitten. Ik zat ook te denken om nu eens de carterontuchting los te halen van de retour leiding en dan eens kijken of er nog olie uit komt, zoniet dan met het ergens anders door de inlaat komen die het vervolgens via de by-pass klep weer de retour in gooit. En dan kom ik in de theorie weer bij de Lader uit.

Iemand hier een theorie of een mening over??? :confused:

Rallye-VR6t
11-06-2004, 16:08
Hoeveel carterdruk heb je nu eigenlijk??
Heb je de olievuldop al eens los gehad, treed het probleem dan nog op?

Dat verhaal van de warmte wisselaar, snap ik niet helemaal Daar zit niet een kogelklepje in oid.
Dat is gewoon een waterlus met een olielus geen klepjes.

Dat zit wel op het oude golf 1 gti oliekoeler systeem. NIET bij de G60.

niels_g60-power
11-06-2004, 16:22
Dat van die wisselaar wist ik ook niet precies hoe dat bij een G60 zat. Als ik de olie dop er af heb is er niks aan de hand.

Rallye-VR6t
11-06-2004, 17:58
Dan lijkt het toch op een druk verlies, langs kleprubber(s), cylinderwand, zuiger enof zuigerveren (juiste montage?)
Of toch een koppakking die lek is.

Er is duidelijk iets nog niet helemaal goed gegaan.

Rallye-VR6t
11-06-2004, 18:00
Treed het direct op, bij koude motor?

Maw ga mogelijkheden elimineren, door oorzaken weg te strepen.

(kop is afgeperst dus dat zou niet een oorzaak kunnen zijn)

Maar is het onderblok wel afgeperst?
Weet van een geval die pas bij 80graden opende in het onderblok...

niels_g60-power
11-06-2004, 18:50
Het is allemaal gecontroleerd en vervangen, ook de montage is goed. De motor loopt verder ook gewoon goed alleen doordat die die olie erin gooit rookt die erg en verbruikt die olie. Gan morgen ff wat dingen controleren en anders trek ik de lader weer uit elkaar om toch eens te kijken of dat wel goed is.

Jeroentjuh
12-06-2004, 08:37
Keeringen in de lader er wel goed inzitten? Welke merk keeringen? ....

niels_g60-power
12-06-2004, 10:06
Na mijn weten zaten de keerringen er goed in, het merk weet ik zou niet. Ik haal die setjes altijd bij Eric de Leeuw. Schijnen hele goede setjes te zijn, ken al die merken niet zo.

niels_g60-power
21-06-2004, 23:06
Carter onluchting enz. is allemaal gecontroleerd en in orde. Ik blijf van mening dat het uit de lader komt. Ik ga nu eerst ff de intercooler schoonmaken omdat hier ook olie in zit. Dan ga ik ff kijken of die nog olie verbruikt maar volgens mij valt dat wel mee. Als ik dat gecontroleerd heb en hij verbruikt nog olie ga ik het in de lader zoeken.

Iemand nog andere ideeen ofzo toevallig???

MelG60
21-06-2004, 23:12
Dan haal je de lader toch even los en kijk je hoe netjes de keerringen er in zitten?

niels_g60-power
22-06-2004, 16:19
Idd!!!

niels_g60-power
01-07-2004, 23:04
Heb eindelijk de tijd gehad om de lader weer uit elkaar te halen en daar lagen 2 keerringen uit. nou heb ik ook de oorzaak gevonden en dat is de retour olie leiding van de lader, deze zat verstopt. Dus der kom wel olie in maar er niet meer uit. ff nieuwe keerringen en olie leidingen halen en dan is het motortje weer helemaal vers!!