Log in

View Full Version : Reparatie radiator

Dirtbag
21-06-2007, 13:46
M'n golfje 2 1.3 NZ had altijd al een miniscuul lekje in de radiator, ik heb hiertegen een keer zo'n busje met poeder gekocht die kleine lekkages tegen moest gaan en in ongeveer 2,5 jaar ben ik nu 5 liter kwijtgeraakt. ik kwam er nu achter dat m'n auto plasjes achterlaat van koelvloeistof, precies onder de plek waar dat vorige gaatje zit.

Het gaatje zelf is de laatste keer dat ik hem zag, kleiner dan een spelde prikje, dat was voordat ik de poeder erin heb gedaan, dus ongeveer 2,5 jaar geleden.

Ik heb er nu nog niet naar gekeken, maar ik wilde alvast weten hoe ik dit kan reparen.

Kan ik dit met kneedbaar metaal dichtplakken, of is kauwgom ook al goed genoeg.

Of is dit echt niet mogelijk en moet ik gewoon op de sloop op zoek gaan naar een andere radiator, hetzij van een andere NZ (nog niet eerder een NZ op de sloop gezien) of een andere motorcode?

Bij voorbaat dank voor al het advies,

Ik ben er van bewust dat het mogelijk is een radiator te dichten met behulp van een ei, maar een ei is om te eten ;)

Met vriendelijke groet

db

Ps, mijn budget is niet erg groot :D

Rallye-VR6t
21-06-2007, 14:05
Dan had je in 2,5 jaar tijd geld kunnen sparen om een nieuwe te kopen.
Klinkt niet leuk, weet ik. Maar reparatiespullen zijn om "tijdelijk" het gat te dichten en verder te kunnen rijden.
Kneedbaarmetaal weer een lapmiddel? Gewoon een nieuwe kopen. Zo duur zijn ze nou ook weer niet.
Rond de 100euro ben je vaak klaar.

sjampoo
21-06-2007, 14:09
@Dirtbag: Wat kost 5 liter koelvloeistof?

Leuke Ps over je budget dus, maar een 3e hands radiatortje op de kop tikken zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan 5 liter bijvullen. Tenminste: dat mag ik hopen.

Radiateur is van alu, en het is allemaal te repareren, maar vervangen is waarschijnlijk veel sneller, en niet (veel) duurder.

Mr.Markos
21-06-2007, 14:52
Er zal denk ik maar weinig verschil in een NZ radiateur en een willekeurige andere golf 2 radiateur zitten? Ik zou gewoon een op de sloop of via marktplaats kopen ofzo. Kost geen drol.

Gijs
21-06-2007, 15:17
Heb er nog eentje liggen uit een Golf 2 GTD. Weet niet in hoevere deze gelijk zijn.. Mag voor weinig weg :)

golf mkII 16v
21-06-2007, 16:17
Heb er nog eentje liggen uit een Golf 2 GTD. Weet niet in hoevere deze gelijk zijn.. Mag voor weinig weg :)
Is een beetje erg groot:D^
65euro bruto nieuw voor een NZ

Dirtbag
21-06-2007, 16:58
Kort samengevat is het dus wel te lappen, maar niet aan te raden, en een radiator op de sloop is niet duur.

op onderdelen lijn kan ik zo snel niet wat vinden van voor 1992 of onder de 1600 cc

Btw, een nieuwe radiator voor 65 ex btw vindt ik al buiten budget, aangezien ik dan ook al het koelvloeistof ga vervangen, en de thermostaat, enige lichtpuntje is, is dat ik het zelf kan :)

db

golf mkII 16v
21-06-2007, 17:27
Koelvloeistof 5.50euro voor 5 liter
Thermostaat 16 euro

Siroj.
21-06-2007, 17:41
eitje er in pleure :D

polo 3
21-06-2007, 17:53
auto rijden kost geld, benzine ook....

vw dennis
21-06-2007, 17:56
Ik heb laatst een immi radiateur gekocht, was geloof ik maar 65 euro kwijt. Ook een NZ.

Ferry24
22-06-2007, 09:25
ja en anders een nieuw koelblok erin laten zetten. Is ook de hoofdprijs niet.....Waarom nou weer van die oplapmiddelen. Dat is leuk als je ergens met pech staat en je hebt een eitje bij je maar meer ook niet....

TTF
22-06-2007, 10:37
een beetje betrouwbare auto is ook wel handig ;)