Dirtbag
21-06-2007, 13:46
M'n golfje 2 1.3 NZ had altijd al een miniscuul lekje in de radiator, ik heb hiertegen een keer zo'n busje met poeder gekocht die kleine lekkages tegen moest gaan en in ongeveer 2,5 jaar ben ik nu 5 liter kwijtgeraakt. ik kwam er nu achter dat m'n auto plasjes achterlaat van koelvloeistof, precies onder de plek waar dat vorige gaatje zit.
Het gaatje zelf is de laatste keer dat ik hem zag, kleiner dan een spelde prikje, dat was voordat ik de poeder erin heb gedaan, dus ongeveer 2,5 jaar geleden.
Ik heb er nu nog niet naar gekeken, maar ik wilde alvast weten hoe ik dit kan reparen.
Kan ik dit met kneedbaar metaal dichtplakken, of is kauwgom ook al goed genoeg.
Of is dit echt niet mogelijk en moet ik gewoon op de sloop op zoek gaan naar een andere radiator, hetzij van een andere NZ (nog niet eerder een NZ op de sloop gezien) of een andere motorcode?
Bij voorbaat dank voor al het advies,
Ik ben er van bewust dat het mogelijk is een radiator te dichten met behulp van een ei, maar een ei is om te eten ;)
Met vriendelijke groet
db
Ps, mijn budget is niet erg groot :D
Het gaatje zelf is de laatste keer dat ik hem zag, kleiner dan een spelde prikje, dat was voordat ik de poeder erin heb gedaan, dus ongeveer 2,5 jaar geleden.
Ik heb er nu nog niet naar gekeken, maar ik wilde alvast weten hoe ik dit kan reparen.
Kan ik dit met kneedbaar metaal dichtplakken, of is kauwgom ook al goed genoeg.
Of is dit echt niet mogelijk en moet ik gewoon op de sloop op zoek gaan naar een andere radiator, hetzij van een andere NZ (nog niet eerder een NZ op de sloop gezien) of een andere motorcode?
Bij voorbaat dank voor al het advies,
Ik ben er van bewust dat het mogelijk is een radiator te dichten met behulp van een ei, maar een ei is om te eten ;)
Met vriendelijke groet
db
Ps, mijn budget is niet erg groot :D