View Full Version : weber carbs naar motorfietscarbs
hey,
ik heb een motor gevonden met weber carbs maar dacht hier in de plaats met motorfietscarbs gaan te rijden wat moet ik nu gaan aanpassen van ontsteking enz om de motorfiets carbs op mijn motor te passen (is een gti 8v motor). weet dat motocarbs op een 8v moeilijk zijn maar ik wil het toch proberen. alvast bedankt. groetjes
sander_beer
23-06-2007, 15:53
als hij al op webers loopt zal je aan de ontsteking niks moeten veranderen denk ik
als hij al op webers loopt zal je aan de ontsteking niks moeten veranderen denk ik
dacht het ook niet maar wilde het even zeker weten. ja het inlaatspruitstuk daar zal ik dan wel nog iets op moeten vinden om dat eventueel aan te passen naar motorfietscarbs. en de benzinedruk voor webers is normaal hetzelfde. grtz
waarom geen webers erop laten?
als je ze al hebt...
motorcarbs is gewoon een goedkope manier om dubbele carbs erop te krijgen, veel voordelen tov webers heeft het niet..
Golf_1_gts
24-06-2007, 14:20
zuiniger :D
Tapestaartje
24-06-2007, 14:30
...een goedkope manier...
Leg eens uit als je wilt?
webers kosten voor een nette set gauw 200-400E en nieuwe zijn nog veel duurder (1000+)
motorfietscarbs heb je voor maximaal 50E en flachschiebers voor 200-300E
duidelijk???
voordelen t.o.v. webers? zuiniger en veel minder vaak afstellen!
daar is hetmij om te doen vooral dan minder vaak afstellen vind maar eens imand die webers goed kan afstellen.
dus ik moet niks aanpassen gewoon inlaat spruitstuk maken laten afstellen en dan grotere naalden(welke raden jullie eigenlijk aan?)
vwleusden
24-06-2007, 22:01
Heb je al enig idee welke diameter je wilt gaan rijden?
Je kan niet een 38mm op een 40mm inlaat monteren of andersom, het zal wel passen maar rijden als een krant. You must look further than your nose long is.
En dat gelul over zuinig, typisch Nederlands. Je gaat geen webers of ander leuk spul monteren om zuinig te rijden, het moet gaan. Meer vulling in de cilinders, meer brandstof erbij wat vermogen moet opleveren.
ik dacht voor 40mm (zzr 1100 carbs) te gaan omdat de webers ook 40mm zijn. mij hoor je ook niks zeggen over de zuinigheid. of zou 38mm beter zijn. voor het inlaat spruitstuk dacht ik hetgene van de webers aan te passen(zou aangepast zijn voor de ingangen op de kop dus... is dit een goed idee of geen goed idee?? mss kan ik best aan de hand van het spruitstuk meten welke carbs ik hier het best op kan aanpassen.en ze dan gaan halen bij de motorfiets afbraak.
thanx @ vw leusden aan jou reactie heb ik al heel wat.
Tapestaartje
25-06-2007, 18:17
Heel erg duidelijk!!!
motorfietscarbs heb je voor maximaal 50E
Ik weet niet waar jij ze dan vandaan haalt, maar geef mij dan maar eens een paar adresjes!
Tapestaartje
25-06-2007, 18:27
ik dacht voor 40mm (zzr 1100 carbs) te gaan omdat de webers ook 40mm zijn. mij hoor je ook niks zeggen over de zuinigheid. of zou 38mm beter zijn. voor het inlaat spruitstuk dacht ik hetgene van de webers aan te passen(zou aangepast zijn voor de ingangen op de kop dus... is dit een goed idee of geen goed idee?? mss kan ik best aan de hand van het spruitstuk meten welke carbs ik hier het best op kan aanpassen.en ze dan gaan halen bij de motorfiets afbraak.
thanx @ vw leusden aan jou reactie heb ik al heel wat.
Ik ga zelf op 38mm carbs rijden, met een 1800-tje.
Het spruitstuk van de webers aanpassen zou ik niet doen. Dan kun je beter zelf iets in elkaar lassen. De steek van webers is namelijk niet hetzelfde als die van motorfietscarbs, nog maar niet te spreken van de flenzen!
En ach ja, motorfietscarbs hebben zeker wel voordelen! Boeit verder niet veel, maar het is toch wel een leuke bijkomstigheid als ie iets zuiniger is!
vwleusden
25-06-2007, 20:43
Het blijven carburateurs, dus je blijft met vlotters en naalden werken die slijtage onderhevig zijn. Ook heb je geen electronica die je motor afregelen bij temperatuurswisselingen dus voor optimale prestaties blijf je afstellen.
Ik zou dus gewoon lekker op de webers blijven knorren en anders verder kijken naar betere prestaties met andere hulpmiddelen.
Heel erg duidelijk!!!
Ik weet niet waar jij ze dan vandaan haalt, maar geef mij dan maar eens een paar adresjes!
marktplaats, ebay..
heb de mijne voor 35E en ook al eens een setje gehad van rond de veertig maar toen weer verkocht omdat ik modernere zocht..
martiepartie
27-06-2007, 20:56
jaaa. kijk..
Een setje "moderne" motorcarbs gaan je toch wel minimaal 50euro kosten hoor..
Ik heb een setje 38mm carbs liggen van een Yamaha R6(2002) die nog nieuw in de doos zitten..
Daar heb ik toch wel meer dan 50euro voor neergelegd.
Als je voor gemak wilt gaan moet je gewoon lekker op de webers blijven tuffen, dan hoef je geen spruitstuk te laten maken en als dat soort ellende.
Met alleen carbs ben je er nog zeker niet. Komt nog veel meer werk bij kijken voordat je betrouwbaar kan rondtuffen.
nu nog een goed adresje om webers af te stellen liefst kort over de grens met nederland(kom uit belgiƫ). bedankt voor de reacties. ik ga dan mss toch maar op webertjes verder rijden. grtz
SportsCar Service Tilburg, z'n website ligt er al een tijdje uit, maar dit is z'n nummer:
Sportscarservice Tilburg
Lovensestr 178
5014DV Tilburg (013)5352110
btw die set van 35E was een modernere set, gewoon goed zoeken dan ist voor rond de 50e wel te vinden.. nieuw in doos natuurlijk niet maar das ook geen vergelijken
zal daar eens gaan luisteren bedankt
martiepartie
28-06-2007, 08:21
@Berend: dat was ook wel een mazzeltje.. Die kwam ik toevallig tegen bij het opruimen van een werkplaats. Heb toen gevraagd wat het moest kosten en heb ze toen maar meegenomen.
Enige nadeel is, dat het een 38mm set is.. Misschien is dat een beetje overdreven voor mijn 1.3 3f blok!
Aangezien het op een R6 gezeten heeft, en de rest van de 1.3'tjes vaak met cbr600 carbs rond rijdt, moet het volgens mij wel lukken met een nette sproeierbezetting.
Een R6 en CBR600 fireblade verschillen toch niet zo veel van elkaar qua vermogen en helemaal niet qua inhoud.
Ga morgen een inlaatje bakken denk ik.. Was van plan om uit alu te bouwen, maar ga voor een 'testinlaat' toch eerst maar met een lekker stalen buisje van start. Dat last iets makkelijker!
serge pot
06-07-2007, 12:57
waarom geen webers erop laten?
als je ze al hebt...
motorcarbs is gewoon een goedkope manier om dubbele carbs erop te krijgen, veel voordelen tov webers heeft het niet..
dream on .co is veel beter regelbaaar bij de cv keihins ,flachschiebers zijn wat dat betreft weer net zo rommelig als webers
serge pot
06-07-2007, 13:00
en wie denkt dat als je 40mm webers rijdt ook 40mm zzr carbs moet rijden ,moest zich schamen ,en weer eens de boeken in duiken .ach weet je wat .ik houdt de echte goede kennis wel voor me zelf ,zoek het lekker uit met zijn allen
Tja, niet iedereen weet zoveel als jij kennelijk. Relax man.
sander_beer
06-07-2007, 14:14
ik denk dat serge bedoelt dat je de search eens moet gebruiken
dan kom je heel veel kennis van hem tegen die hij nu voor zich houd
richard-polo
06-07-2007, 15:47
ik kan serge wel een beetje begrijpen na al die mails die die krijg over altijd hetzelfde..
indd de zoekfunctie moet genoeg opbrengen als je voldoende zoekt!!!
serge pot
06-07-2007, 16:27
ach zie steeds meer op forums dat er zomaar geboerd wordt zonder daadwerkelijke kennis en dat gebeurt ook hier in dit topic .en als mensen graag die zogenaamde kennis willen spreiden en geloven ,moeten ze dat vooral doen .en motorfiets carbs zijn niks goedkoper dan webers solexen of dellorto's .als je goed kijkt kost een komplete set webers met inlaat een 300 euro 2e hands .en dat kost een setje motorfiets carbs met eigenbouw inlaat ook zo'n beetje (aangezien je arbeid ook moet rekenen )
voordeel is dat je met cv carbs geen carburateur gat hebt .je co gelijkwaardig aan injectie motoren kunt stellen.probeer dat maar eens met webers.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.