View Full Version : Hoe zit het nou precies (spuiten van achterlichten)
Wie weet hoe dat zit? waar kijken ´ze´ naar? de ene zegt dat je achterlichten helmaal nie mag spuiten, de ander zegt dat het wel mag zolang je de reflector niet meespuit of andere reflectors op de bumper plakt. Ik heb bij mij (golf2) lampen de bovenste helft rood gespoten (reflector niet dus). mijn achteruitrijlicht brand nou een beetje roze en mijn knipperlicht knippert een beetje rood oranje (daar zullen ze niet moeilijk over doen denk). hoe moeilijk doet de politie hierover, en hoe zit het met keuren, waar kijken die naar?
Zestienkleppen
10-06-2004, 10:44
Die jongens van de keuring kijken geloof ik of er nog genoeg licht doorheen komt.
evilnyntje
10-06-2004, 10:48
Anders verwissel je ze toch gewoon bij de keuring?
Zestienkleppen
10-06-2004, 11:18
Anders verwissel je ze toch gewoon bij de keuring?
Doe ik ook, standaard achterlichten zijn er genoeg op de sloop.
volksfahrer.nl
10-06-2004, 11:20
Denk ook aan je veilligheid!
Bij een Mark2 (ik begin het te leren!) is het achterlicht al niet al te fel.
Bovendien is een gespoten achterlicht vaak een beetje mat en dt is ook niet echt fraai.
evilnyntje
10-06-2004, 11:22
Tegenwoordig kosten die achterlichten in elke kleur van de regenboog ook geen drol meer. Die zijn beter dan spuiten. Vast op Marktplaats te vinden.
http://members.lycos.nl/dubmeister/achterlicht%20rood.JPG
alleen het achterruitrijlicht en het knipperlicht is gespoten, en er komt net zoveel licht doorheen als normaal, alleen dan iets roder (het trouwens niet mat, je ziet geen verschil met boven of onder). met de keur wissel ik ze ook om, maar als ik aangehouden wordt wil ik wel graag weten of ik echt fout ben of niet. ik had hiervoor witte en die kwamen gewoon door de keur terwijl ze volgens mij geen (of een hele slechte) reflector hadden.
Pedaalemmer
10-06-2004, 12:41
knipperlicht moet rood of oranje zijn...achteruitrij licht zal de politie niet zo snel zien...maar als je echt twijfelt..dan koop gewoon orginele rode achterlichten dat is niet iets waar je geld op moet besparen..
want je weet wat ze zeggen....bespaar geen geld op veiligheid en onderstel..want euh..tsja...kben toe aan vakantie jongens... :frown:
VeeDubber
11-06-2004, 19:27
Achterlichten mogen volgens de APK-Regels NIET bespoten zijn.
Doorlatend of niet, reflecterend of niet, gespoten = AFKEUR
ok thnx :D das pas duidelijk!
Allart-Ghetta
14-06-2004, 13:30
Knipperlicht mag achter oranje (geel!) of rood zijn.
En achteruitrijlichten hoef je al helemaal niet te hebben bij die oude hokken, dus trek je desnoods de baksensor los.
Cabby 82 TDi
14-06-2004, 14:22
Bij mijn weten moet alle lichten werken als ze er op zitten voor de APK.
Maar wat er niet op zit hoeft ook niet te werken :)
Zestienkleppen
14-06-2004, 15:07
Bij mijn weten moet alle lichten werken als ze er op zitten voor de APK.
Maar wat er niet op zit hoeft ook niet te werken :)
Alle lichten demonteren dus! :D
Kevin20v
20-06-2004, 15:06
De achteruitrijlichten hoeven inderdaad niet te werken, bij mijn MK2 zit er helemaal geen sensor meer op.
2 dagen geleden is de auto goed gekeurd en de sensor ligt achter in de kofferbak (gehaald op de sloop). :biggrin: :biggrin:
Volgens de RDW hoeven de achteruitrijlichten niet te werken op zo'n oud brikkie als een mk2 :cool:
Johan-dtc
20-06-2004, 16:27
Tegenwoordig kosten die achterlichten in elke kleur van de regenboog ook geen drol meer. Die zijn beter dan spuiten. Vast op Marktplaats te vinden.
dat klopt
ik heb namelijk nog een setje rode achterlichten liggen
De achteruitrijlichten hoeven inderdaad niet te werken, bij mijn MK2 zit er helemaal geen sensor meer op.
2 dagen geleden is de auto goed gekeurd en de sensor ligt achter in de kofferbak (gehaald op de sloop). :biggrin: :biggrin:
Volgens de RDW hoeven de achteruitrijlichten niet te werken op zo'n oud brikkie als een mk2 :cool:
Hier helemaal waar.. Zoals Joep zegt, Als het erop zit moet het werken.
Je hebt waarschijnlijk geluk gehad met een soepele apk-keurmeester
dat klopt
ik heb namelijk nog een setje rode achterlichten liggen
:biggrin: da weet ik... helaas is mij budget enigzins bijgesteld ;) :rolleyes:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.