PDA

View Full Version : G60 brandstof probleem

Fahrvergnugen
25-06-2007, 18:09
Nadat ik net mijn tank weer had volgegooid liep hij niet meer lekker.

Hij loopt slecht stationair en trekt slecht door, vooral bij snel volgas geven houdt hij in.

De zwarte rook uit mijn uitlaat en de waarde die de air/fuel ratio meter aangeeft (bijna constant max.,ook stationair) vertellen mij dat hij veel te veel brandstof krijgt.

Ik kan bijna niet geloven dat dit aan de brandstof ligt, maar waar ligt het wel aan?
Iemand hier die mij kan helpen, ik moet nl. deze week 600km rijden met een kever aan de trekhaak, dus het moet snel worden opgelost.

Gr,
Paul.

Dirtbag
25-06-2007, 18:22
misschien was de benzine vervuilt, trek alle, of zoveel mogelijk benzine eruit, door bijvoorbeeld een slang in de tank opening, en dan gaan tanken bij een ander station (misschien eerst 5 liter halen en dan pas leeghalen, ik weet niet of je ander vervoer hebt :)

Ik heb het idee dat er diesel in zit.

db

Fahrvergnugen
26-06-2007, 08:10
Het is weer opgelost :D , de verdeler kap zat nog maar aan 1 kant vast, de rotor was hierdoor versleten en het slangetje dat op de ecu zit (en naar het inlaat spruitstuk loopt) was helemaal doorgescheurt.

Gr,
Paul.

vwleusden
26-06-2007, 18:40
Dat laatste is de grootste oorzaak van het pluimen etc.

Dennisgl
22-06-2009, 12:55
Sorry dat ik deze vraag weer omhoog schop maar ik heb hetzelfde ongeveer:

Ik heb een G60 en hij loopt nu niet lekker....komt klein beetje zwarte rook uit de uitlaat. In het begin gaat het goed maar loopt hij even dat is het mis......

Nu is mijn vraag: Hierboven wordt gesproken over een slangetje van ECU naar inlaatspruitstuk....maar de ECU is elecktronisch.....dus kan helemaal geen slangetje zijn....

ronnie_v
22-06-2009, 18:38
loopt dacht ik een slang naar toe, van precies 1 meter lang,zo'n vacuumslang.

Dennisgl
23-06-2009, 21:50
loopt dacht ik een slang naar toe, van precies 1 meter lang,zo'n vacuumslang.

Oke, maar dan heb ik denk ik iets anders voor me.....waar zit die ecu dan? bij de ruitenwissers toch?

Dennis@polo86c.nl
25-06-2009, 12:07
Jep, en in de ECU zit een druksensor. Daar loopt de slang naar toe.