Log in

View Full Version : JB motor slaat af.

Auke
25-06-2007, 22:22
Ik heb een 1.6 golfje uit 83 gekocht :) heb op de site van de rdw gezien dat ie al 6 jaar niet meer gekeurd is..... :screwy: .
De motor start wel en blijft ook gewoon stationair lopen.
MAAR als ik er mee ga rijden dan slaat ie na ongeveer 500 tot 1000 meter af.
Ik rij dan gewoon constant. Hij slaat niet meer aan als ik m in de vernelling laat staan en als ik m daarna wil starten doet ie dat ook niet.
Ik heb de rotor en verdeelkap vervangen.
er komt een piepend geluid vrij bij het starten als ie niet aanslaat is dit goed te horen?
Ik heb me laten vertellen dat de kontakt punten en de bougies zijn vervangen.
Hij loopt zowiezo niet mooi regelmatig dus zou afgesteld moeten worden.

Hoop dat t verhaal niet te langdradig is :sleep:

Kent iemand deze auto trouwens dan hoor ik er graag wat over het kenteken is jv-71-kj

crazy richard
26-06-2007, 06:34
vacuum slangetjes checken of die goed zitten was bij mij ook een drama
en zeker af laten stellen misschien staat de ontsteking verkeerd
denk dat dat het misschien is de ontsteking ..maar zou natuurlijk ook wat anders kunnne zijn , maar ik zou dat als eerste checken dat die goed staat

Siem
26-06-2007, 11:18
Is het een motor met carb?
Ik heb het met mijn vorige golf 1 ook gehad, lang zoeken. Het bleek de carb te zijn die stuk was. Komt niet vaak voor maar je kunt het altijd even controleren. Als je teminste er een carb op hebt zitten:rock:

Groetjes

Stijn
26-06-2007, 11:23
Het is trouwens een 1.5, en ja...een JB motor is een carburateur motor.

Klinkt mij meer als een benzineprobleem: benzinepomp slechte/geen opbrengst? hangende vlotter?

Ralph
26-06-2007, 13:06
Haal maar eens de rubber ring uit je tankdop, dat wil ook wel eens helpen !!!

Auke
26-06-2007, 15:47
Bedankt voor de reacties ik heb nog een jb blok staan met carb die wel goed draait zal de carb ff overzetten hebben we dat uit de wereld.

Rubber ring uit de tankdop? gaat ie dan niet lekken? Ze zitten er bij de andere 2 golfjes ook nog in en deze hebben geen probleem?

Hoe zit t dan met de 1.6 die op het blok staat?
Unive zei mij ook al dat t een 1.5 moet zijn. Had ik weer is geen gelijk:(

Der Typ Siebzehn
26-06-2007, 16:12
Hoe zit t dan met de 1.6 die op het blok staat?
Unive zei mij ook al dat t een 1.5 moet zijn. Had ik weer is geen gelijk:(

van die 1,6 op de kop moet je je niets van aantrekken, de "JB" is idd een 1,5L (http://www.golf1-ig.de/golf/facts/engines/details/jb.php)

Auke
26-06-2007, 16:21
Oke weet ik dat dus ook weer............en ik maar denken dat ik 2 1.6 had staan

Der Typ Siebzehn
26-06-2007, 16:31
Oke weet ik dat dus ook weer............en ik maar denken dat ik 2 1.6 had staan

je bent niet de enigste, zijn er zoveel die dat denken! Geen wonder, die 1,6 op de cilinderkop is ook verwarrend!

Golf_1_gts
26-06-2007, 16:52
je bent niet de enigste, zijn er zoveel die dat denken! Geen wonder, die 1,6 op de cilinderkop is ook verwarrend!

Enige...

Auke
26-06-2007, 18:45
Ik ga m morgen maar ff schorsen kan ik rustig verder zoeken zonder de rdw in mn nek te hijgen ivm apk :thanks: voor de tips
Brandstofpomp getest lijkt t goed te doen.

Sjoes 85
26-06-2007, 20:08
blaas je benzineleiding tussen benzinefilter onder de motorkap en je tank eens door.
zat bij mij verstops, viel; ie ook de hele tijd uit (niet gek zonder benzine)..

groeten!

Auke
26-06-2007, 20:49
Ik heb de brandsof pomp getest door m af te koppelen van de carb en vervolgens te starten en er kwam met elke slag van de startmotor benzine uit.
Naar mijn idee is dat het probleem niet:( hoopte er namelijk wel een beetje op

martiepartie
26-06-2007, 21:02
leidingen naar de tank even doorblazen met persluch.. Misschien dat er vuil in de leidingen zit of juist voor de uitgang van de tank. Wil nog wel eens gebeuren als de auto lang stil heeft gestaan.
Alle sedimenten zakken dan naar de bodem.

Zit er trouwens ook 6 jaar oude benzine in?? Dat helpt ook niet echt namelijk..

Der Typ Siebzehn
26-06-2007, 21:35
Enige...

Gotcha! :woowoo:

dakeraf
27-06-2007, 10:55
ff kijken of er met het contact aan stroom op je afslagklep staat die zit in je carburateur.
loopt dan namelijk wel stationair maar slaat af als je gasgeeft of de motor warmer wordt

Ralph
27-06-2007, 13:23
In je tankdop zit een ontluchting. Als deze verstopt zit wordt je tank vacuum gezogen.
Op deze mannier krijgt de brandstofpomp na een aantal meters geen brandstof meer uit de tank.
Als je de rubber ring uit de dop haalt omzeil je dit probleem.
Lekken doet hij dan niet.
Helaas heb ik ook ooit met dit probleem gezeten.
Succes.

Auke
27-06-2007, 17:57
Dit heb ik tot nog toe gedaan:
-rotor en verdeelkap
-carb omgewisseld
-andere brandstofpomp
-vacuum slangetjes nagelopen
-bougie en bobine kabel vernieuwd
-nieuw luchtfilter
-rubber ring verwijderd

bij verkoop is verteld dat er:
-een nieuwe tank onder zit
-een nieuwe vulslang
-nieuwe tankdop
-nieuwe kontaktpunten
dit lijkt inderdaad zo te zijn

Auke
27-06-2007, 18:09
er zit stroom op de omloopafslagklep (helaas)

Auke
27-06-2007, 18:17
Ik heb er zelf 5 liter benzine bij gedaan.
Hoe lang de rest er in zat weet ik niet.
Weet ook niet wanneer die nieuwe tank er onder is gekomen....mischien wel in 1990....

Auke
27-06-2007, 18:20
zondag de auto maar ff op de krik en de tank er onder weg om de brandsof er uit te halen. Er zit geen aftap op de tank toch?

Domme vragen bestaan niet ..... alleen domme mensen:)

Der Typ Siebzehn
27-06-2007, 19:06
zondag de auto maar ff op de krik en de tank er onder weg om de brandsof er uit te halen. Er zit geen aftap op de tank toch?

Nee.

Auke
27-06-2007, 19:08
oke

Siem
27-06-2007, 21:21
Carburateur als geprobeerd?, ik heb toen der tijd ook alles na gekeken. Brandstofpomp, ontluchting, slangen lek of verstopt en ga maar door. Bij viel de auto na een korte tijd rijden stil, je moest dan altijd even wachten daarna kon je hem vaak weer starten na langs door starten. Carburatuer functioneerde niet meer naar behoren.

Hoop voor je dat je het probleem snel vind, en weer lekker kunt genieten van de mk1, want het mooie weer komt er weer aan:rock:

Succes

Auke
28-06-2007, 18:37
ja carb al vervangen

Auke
30-06-2007, 15:27
De tank leeg gehaald en via de vlotter opening het laatste er met keukenrol uitgehaald.
Er zat veel troep in, het gruis er uitgehaald met een kleefdoek.
de aanvoerbuis in de tank zat volledig dicht.
Conclusie de vulhals is vervangen maar voor die tijd is alle roest en zooi in de tank gekomen.

Ik heb de complete leidingen vervangen door koper, er zaten rubber leidingen onder de auto.
Mijn insziens niet erg geschikt.

Maandag of dinsdag maar voor de apk :)
Zien wat er nog meer gebeuren moet.

Ga nu in iedergeval bezig met de distri riem v-riem en de olie.

Allemaal nog maals bedankt :rock: :thumbup: