Log in

View Full Version : Dagje uit, waar?

Ronald
26-06-2007, 19:48
Even in het kort hoe en waarom. Ik woon al een poosje in Tsjechie en heb een Tsjechische vriendin. Nu gaan we volgende week op vakantie(met vriendin van mijn vriendin) maar wil een paar leuke "Hollandse" dagen inplannen, maar vind het moeilijk om leuke uitstapjes te verzinnen. Heb een hoop ideeen, maar die zijn qua(1 uurtje / 2 uurtjes) tijd slecht in te delen en vullen geen dag.

Waar zijn we in de vorige jaren al geweest.

- Apenheul
- Dolfinarium
- Normale Dierentuin
- Scheveningen
- Utrecht
- Deltawerken
- Volendam
- Veluwe
- Burgers Bush
- Keukenhof

Al gepland

- paar dagen strand(3 dagen naar de camping)
- Dub05 meeting( ;) )
- Waarschijnlijk nog een keer de Apenheul.... :rock:
- Amsterdam

Wie kan mij helpen om 2 dagen te vullen met leuke uitjes. Mijn idee was bv.

- Kaasboerderij
- Historisch Museum(ik bedoel dat dorp waar ze alles naspelen waar zit dit eigenlijk??)

Wie weet een paar leuke dingen te combineren dat het toch een dagvulling wordt. Bovenstaande ideeen vullen namelijk geen dag.

Wie helpt mij verder? Alvast bedankt.

Gr,
Ronald
ps. om reacties voor te zijn, als dump ze een dagje / dagdeel etc bij mij..... NEE dit is niet de bedoeling. :D

Tjaap
26-06-2007, 19:49
wandeling in Kinderdijk... molenroute

MMgolfnut1
26-06-2007, 20:22
Voor de avonden weet ik wel wat :D

MMgolfnut1
26-06-2007, 20:24
Eindje rijden, maar Maasstricht in combi met wat culturele uitstapjes terplekke? De omgeving is geweldig.

vwleusden
26-06-2007, 20:39
- Historisch Museum(ik bedoel dat dorp waar ze alles naspelen waar zit dit eigenlijk??)

Archeon in Zutphen toch ?

Tjeerd
26-06-2007, 20:42

Zuiderzee museum, Enkhuizen?

Tjaap
26-06-2007, 20:44
archeon zit toch in alphen a/d rijn?

maartenunplukt
26-06-2007, 21:06
madurodam... heb je heel nederland in een uurtje gezien :D

jetta mk1 '82
26-06-2007, 21:08
archeon zit toch in alphen a/d rijn?

:iamwithst ;) !!

gr. Martijn

Bas
26-06-2007, 21:33

Bedoel je het openluchtmuseum in Arnhem? (zit haast naast Burgers Zoo)

berendd
26-06-2007, 21:40
en in eindhoven zit ook een prehistorisch dorp waar mensen net alsof doen of ze in de oertijd zijn, bij de tongelreep in de buurt...

Der Typ Siebzehn
26-06-2007, 21:50
Eindje rijden, maar Maastricht in combi met wat culturele uitstapjes terplekke? De omgeving is geweldig.

:iamwithst

RubenD
26-06-2007, 21:59
Madame Tussauds bijvoorbeeld.

Pff, als je over die dingen na moet denken weet ik nooit iets...

SlimMasterShady
26-06-2007, 23:00
Wa dacht je van die Efteling, vinden die buitenlanders (niet verkeerd bedoeld natuurlijk maar zoiets kennen ze vaak niet) altijd geweldig ;) :thumbup:
Ik neem mijn oom en tante uit australiƫ van de zomer ook mee daarheen! Paar jaar geleden ook gedaan met een andere oom en die vond da echt geweldig, die vond het ook maar raar dat we bij de attracties niet hoefde te betalen :screwy: :tongue:

Richard
27-06-2007, 07:52
Friese meren

Ronald
27-06-2007, 09:19
Bedankt voor zoveel reacties! Ik bedoel inderdaad het Archeon. www.archeon.nl. en zit iin Alphen. Heb de website bekeken en dat ziet er gaaf uit.

@ Tjaap. Kinderdijk is ook een hele leuke optie!
@ Maartenunplukt. Madurodam stond niet in het lijstje, maar zijn we al geweest. :D

Even een opmerking terzijde. Normaal deed ik zulke uitjes NOOIT, maar omdat ik nu een buitenlandse vriendin beleef ik NL ineens met hele andere ogen. Voor andere mensen ook zeker een aanrader om zulke uitjes te maken.

Ronald
27-06-2007, 09:21
Voor de avonden weet ik wel wat :D

Die zijn al bezet.... Ik slaap met beide in 1 tent! :D Moet alleen de dames nog even inlichten..... :woowoo:

maartenunplukt
27-06-2007, 10:05
Bedankt voor zoveel reacties! Ik bedoel inderdaad het Archeon. www.archeon.nl. en zit iin Alphen. Heb de website bekeken en dat ziet er gaaf uit.

@ Tjaap. Kinderdijk is ook een hele leuke optie!
@ Maartenunplukt. Madurodam stond niet in het lijstje, maar zijn we al geweest. :D

Even een opmerking terzijde. Normaal deed ik zulke uitjes NOOIT, maar omdat ik nu een buitenlandse vriendin beleef ik NL ineens met hele andere ogen. Voor andere mensen ook zeker een aanrader om zulke uitjes te maken.

Klopt,

Er komt van de zomer een groep Zweedse meisjes langs die ik en mijn studiegenoot daar ontmoet hebben tijdens het "studeren in het buitenland". Lijkt me nu al prachtig om die alles hier te laten zien, ze hebben namelijk geen flauw benul van hoe Nederland is en hoe het eruit ziet.

a.busser
27-06-2007, 11:55
en in eindhoven zit ook een prehistorisch dorp waar mensen net alsof doen of ze in de oertijd zijn, bij de tongelreep in de buurt...

Ik dacht dat dat Eindhoven zelf was..... ;)

Stijn
27-06-2007, 12:01
En zoals je zelf al zegt: Amsterdam, mag je echt niet missen. Zeker voor touristen heeft dat enorm veel aantrekkingskracht. (gewoon rondwandelen van CS naar dam, door kalverstraat naar de munt, naar rembrandtplein, door naar leidseplein, terug richting dam langs de grachten, stukje wallen etc)