PDA

View Full Version : Help, roest

golfke
26-06-2007, 20:08
Roestprobleem! :mad: Heeft mijn mama onlangs nog lopen stoefen dat haar auto zo goed bleef (een renault scenic '98, die Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd bakken toch!) begint da ding nu toch wel te roesten. IK zal het zogoed mogelijk omschrijven (heb er geen foto van):
een paar dagen geleden merkte ik een paar bobbeltjes en oneffenheden op aan de rechterachterwielkast. Ik kijk eens goed en.. inderdaad: beginnende roest! :eek: Eventjes eens goed gekeken en er zijn duidelijk roest puntjes te zien. Ik vermoed dat het vliegroest is maar hoe kan je dit redelijk netjes (en goedkoop) zelf herstellen? Ik heb al ergens gelezen dat je het moet afkrabben en bijwerken met een lakstift maar ik vermoed dat dit alleen uitstel is van executie? Nou ja... Tot nu zie ik 2 oplossingen:

1. Roest wegkrabben en bijwerken met lakstift
2. Lak wegschuren, roest behandelden en dan pas bijwerken met een lakstift
Heeft iemand een beter idee?

Benji
26-06-2007, 20:18
Dan is die van je moeder niet de enige! Ik heb een tijdje terug de Scenic van mijn oom ook gedaan, roest op dezelde plek, ook bij rechter achterlicht. Hier heb ik wat lak weggehaald en behandelt met 'anti-roest' middel, novarox etc. Daarna kan je het prima bijstippen met een lakstift. Ik zou alleen niet teveel novarox erop smeren, het trekt ook in je lak.

Jazzblue
26-06-2007, 20:18
Lak en roest wegkrabben en behandelen met Novorep(of zoiets) en even wachten(24uur intrektijd) en dan de lakstift erover heen.

golfke
26-06-2007, 20:24
oke dan kiezen jullie dus voor optie 2?

Benji
26-06-2007, 20:35
Ja, sowieso optie 2 boven optie 1. Die roest die er nu inzit krab je er niet zomaar uit, dat moet je er eerder uitflexen.

Gijs
26-06-2007, 21:35
Ik zou ook even je wielkasten/randen goed schoon maken :) En voor optie 2 gaan idd. Anders kun je het net zo goed niet doen.

golfke
27-06-2007, 10:02
oké! Nu nog even pushen bij mijn papa om achter anti roest middel te gaan en dan ik wat proberen. Wens me geluk! Bedankt voor jullie reacties!