PDA

View Full Version : MK1 G60 remdruk probleem!!!

EditionBlue G60
27-06-2007, 22:48
Hallo
ik heb even een vraagje ivm een remdruk probleem.
ik heb een golf 1 G60(was origineel een 1800i met 2H motorcode) van bouwjaar 91,nu heb ik zowel voor als achter G60 remmen gemonteerd,ik heb echter de rembekrachtiger en hoofdremcylinder van de cabrio laten zitten en hier de remmen op aangesloten,ik heb de vacuumaansluiting voor op mijn inlaatspruitstuk boven de stappenmotor aangesloten.
nu heb ik het gevoel dat nu na 4 keer ontluchten het nog steeds niet goed is.als ik rem dan zakt het pedaal heel diep weg,maar hij remt wel.
kan dit komen door een te kleine hoofdremcylinder of te kleine rembekrachtiger???
als de motor niet draait en ik rem een paar keer(3 x intrappen) dan word het pedaal wel hard.
wie o wie kan me op weg helpen??
vriendelijke groet Hendrik

rallyegolf driver
27-06-2007, 22:55
heb je de terugslagklep ook ertussen gezet? Anders drukt de motor zijn laaddruk je bekrachtiger in...... en die werkt op vacuum.

EditionBlue G60
27-06-2007, 23:03
ik heb de terugslagklep er ook tussen zitten en dan met het pijltje wijzend naar het inlaatspruitstuk(zwarte gedeelte).
weet iemand mischien ook hoeveel mijn minimale brandstofdruk moet zijn???
ik heb een brandstofpomp van een 1800I 2H motor(dit was het orginele af fabriek gemonteerde motor/systheem) onder de auto zitten en twijfel of dit voldoende opbrengst heeft.indien te weinig druk,kan ik dat dan compenseeren door een brandstofdrukregelaar op de retourleiding te monteren???

chris
28-06-2007, 11:32
Kijk eens naar je remklauwen achter....er zijn 36 en 38mm modellen....bij de 38mm moet de handremkabel onderlangs..bij de 36mm bovenlangs....

Het probleem zit hem in de ontluchtings nippel...die zit bij de 1 anders namelijk.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/3/20.JPG

Kan je ontluchten wat je wil,maar blijft er altijd een beetje lucht achter in het cilindertje...heeft mij ook weken stress....2 hoofdremcilinders en liters remolie gekost om er achter te komen...

Dus als je een 38mm heb en je kabels onderlangs....je remklauwen van links naar rechts omwisselen.....

Ben benieuwd of dit bij jou ook zo is...:D

EditionBlue G60
28-06-2007, 11:58
bedankt voor deze reactie chris!
ik heb inderdaad 38 mm klauwen met de handremkabel onderlangs gemonteerd.heb ze al ontlucht met de nippel omhoog zodat de slang lager licht dan de nippel en dat llek goed.
maar het is nog niet goed.
als de motor niet draait en ik trap het pedaal in dan kan hij toot halverwege,loopt de motor dan zakt hij zo weg tot bijna op de bodem als je een paar keer remt.
maar als ik het goed lees dan zeg jij links aan de rechterzijde monteren en rechts naar de linkerzijde plaatsen.
kan het trouwens ook aan mijn rembekrachtiger of hoofdremcylinder liggen dat die mischien niet genoeg kapaciteit hebben voor het g60 remsystheem???
ps: Chris zou ik jou gsm nummer mischien in een private message kunnen ontvangen om je mischien even te bellen over dit probleem(ik moet de auto morgen apk laten keuren en ben er daarom nogal druk mee)
alvast bedankt.

golf mkII 16v
28-06-2007, 20:28
De remklauw moet je eerst volzetten met olie en dan monteren
Vol gieten via de ontluchtings [hoogste punt]nippel en dan moet het bij de remslang eruit komen

menno
30-06-2007, 19:56
bedankt voor deze reactie chris!
ik heb inderdaad 38 mm klauwen met de handremkabel onderlangs gemonteerd.heb ze al ontlucht met de nippel omhoog zodat de slang lager licht dan de nippel en dat llek goed.
maar het is nog niet goed.
als de motor niet draait en ik trap het pedaal in dan kan hij toot halverwege,loopt de motor dan zakt hij zo weg tot bijna op de bodem als je een paar keer remt.
maar als ik het goed lees dan zeg jij links aan de rechterzijde monteren en rechts naar de linkerzijde plaatsen.
kan het trouwens ook aan mijn rembekrachtiger of hoofdremcylinder liggen dat die mischien niet genoeg kapaciteit hebben voor het g60 remsystheem???
ps: Chris zou ik jou gsm nummer mischien in een private message kunnen ontvangen om je mischien even te bellen over dit probleem(ik moet de auto morgen apk laten keuren en ben er daarom nogal druk mee)
alvast bedankt.

kapaciteit zou voldoende moeten zijn
heb 38 mm achter en 4 zuiger tangen voor en dat remt prima.
denk dat het lucht is,probleem heb ik ook gehad.

EditionBlue G60
01-07-2007, 20:23
heb een nieuwe scirocco 16v hoofdremcylinder gehaald/gemonteerd en de boel nogmaals eens goed ontlucht en voila.probleem opgelost.
heb nu dus een 22mm inplaats van een 20mm hoofdremcylinder en dat voel je goed.