PDA

View Full Version : Waar is deze steun van? Schakelstangen stellen? Koppelingskabel op?

MrMiljon
28-06-2007, 20:13
Meteen maar weer 3 vragen de groep in gooien. Na een flinke poos bezig te zijn geweest om de koppeling van moeder haar golfje te vervangen eindig ik nog met een paar vraagjes. Het heeft een poos geduurd aangezien ik de aandrijfassen niet loskreeg waardoor je de bak er haast niet meer in kreeg.

Vraag 1.

Weet iemand waar deze steun van is? Ik heb hem waarschijnlijk van de Golf afgehaald maar kan me totaal niet herinneren waar die zat.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-34MCKS4U.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XMUA3SWR.jpg

Vraag 2.

De koppeling (plaat, drukgroep en lager van een 084 bak) heb ik vervangen omdat de koppeling gewoon niet meer normaal werkte. Schakelen was of rammen of precies op het juiste toerental. Maar nu alles weer gemonteerd is moet ik de koppelingskabel nog helemaal opspannen met een paar extra bouten er tussen. Kan de kabel ook helemaal verrot zijn? Anders vervang ik deze ook meteen.

Vraag 3.

In mij enthousiasme heb ik de schakelstang zo van de bak getrokken zonder te kijken hoe het zat. Heeft iemand nog een tip hoe je de stang er juist op krijgt. Dus hoe stel je deze. Heb bij mijn poging tot nu toe steeds 2 versnellingen of ze zitten heel ver weg.

Alvast bedankt

golf mkII 16v
28-06-2007, 20:38
1:Zit aan de achterkant van het blok als steun voor de uitlaat te bevestigen
2:moeren!!!!! Zit de kabel nog wel aan het pedaal?
3:Als het goed is zit er in de stang die van de pook af komt een centerholletje
Daar moet de bout in vallen dan moeten ze het gewoon doen

MrMiljon
28-06-2007, 21:08
1:Zit aan de achterkant van het blok als steun voor de uitlaat te bevestigen
2:moeren!!!!! Zit de kabel nog wel aan het pedaal?
3:Als het goed is zit er in de stang die van de pook af komt een centerholletje
Daar moet de bout in vallen dan moeten ze het gewoon doen

He,

Bedankt voor de reactie hier kan ik wel wat mee. De kabel zit gewoon vast aan het pedaal. Ik heb het tekort van stelmogelijkheid op de kabel al opgelost door er 3 dikke moeren extra tussen te zetten. Voorheen was het wel zo dat ik na een paar weken de kabel weer op moest spannen omdat er weer niet mee te rijden viel. Maar dat is nu hopelijk opgelost met een nieuwe koppeling.

De pook is mij nog niet helemaal duidelijk. Maar moet ik alles niet in een bepaalde positie oid zetten alvorens alles vast te bouten?

golf mkII 16v
29-06-2007, 18:36
In een bepaalde positie moet wel bij een 020bak maar niet bij een 084/085bak
Als het goed is zit er in de stang die van de pook naar de bak gaat aan het einde een centerholletje en daar moet de bout die in het aluminium deel zit invallen
Dan moet het goed zitten
Als dat niet gaat dan de pook ongeveet 1cm van de achteruitvergrendeling zetten
Moet je hem vergrendelen of iemand moet hem vast houden
en dan de bout onder bij de bak vast zetten
Als het niet lukt en alleen z'n 3 en 4 doen het kom gerust langs :thumbup:

Alberto
30-06-2007, 14:19
van af zuidhorn ff naar dussen .............ja ja

golf mkII 16v
30-06-2007, 15:30
van af zuidhorn ff naar dussen .............ja ja
JA,waarom niet