PDA

View Full Version : Swift code


polopower
28-12-2003, 15:42
Gee idee of dit onder algmeen mag staan (zo niet sluit/verhuist u hem maar)

Maar weet iemand want een swift code is bij het overmaken van geld naar het buitenland (duitslad in dit geval)

Bankcode, Iban en BIC code ken ik maar wat is een swift code??

Andere term voor BIC ?

krukab
29-12-2003, 08:05
Swift code is de internationale code voor een bank.
Geld kan dan makkelijk overgemaakt,of gestort worden.
Gewoon je bank ff bellen,is totaal geen rare vraag.

Marcski
29-12-2003, 13:05
Copy paste van de ABN site:

Een BIC (ook wel SWIFT-adres genoemd), is een internationale code die aangeeft naar welke bank een bedrag moet worden overgeboekt. De BIC van ABN AMRO is bijvoorbeeld: ABNANL2A. U vindt de BIC meestal op de factuur van uw buitenlandse leverancier. Met een BIC zorgt u ervoor dat uw betaling op de juiste bankrekening terechtkomt.


Het is gewoon een code, waarmee de bank en land aangegeven worden, om internationale transacties te versnellen, aangezien elke bank wereldwijd een ander format gebruikt voor het rekeningnummer.
De banken van de meeste landen hebben wel een bepaalde overeenkomst over dit formaat, maar dit is niet overal het geval (denk aan girorekeningnummers en bankrekeningnummers)

polopower
29-12-2003, 13:54
Muchos graçias heren... komt dus toch overeen met de BIC code, weet ik genoeg!

BjB
02-01-2004, 13:32
Je hebt BIC (swift) codes en IBAN nummers. Ik heb dagelijks te maken met internationale betaling en gebruik hierbij altijd het IBAN-nummer (staat overigens als het goed is gewoon op je afschrift). Dit is namelijk een combinatie van swift-nummer (eerste deel) en je eigen rekening (laatst deel). Hiermee komt het geld zeker weten goed aan....

Mzzls,

BjB