PDA

View Full Version : Druk G-lader meten


Lexo
02-07-2007, 17:28
Hoi,

ik wil gaan kijken voor een Corrie G-60, nu weet ik dat de staat van de lader nogal belangrijk is (in ieder geval om grote kosten te vermijden) maar hoe meet ik die nu?

een trubo-druk meter lijkt me handig? maar hoe sluit ik die aan, kan dat zo ter plekke? moet ik echt rijden om een goede indicatie te krijgen of is stilstaand gas geven ook voldoende?

kan iemand me helpen? liefst met foto's over het aansluiten?

alvast enorm bedankt!

jan_gti_16v
02-07-2007, 18:50
er loop van je inlaatspruitstuk naar je brandstofdruk regelaar een vacuumslangetje...

daar kan je hem met een t stukje tussen zetten...

een foto moet er wel ergens zijn zal nog ff zoeken voor je...

TIP: die zoekfunctie vind je een hoop dingen meee ;)

Lexo
03-07-2007, 14:51
er loop van je inlaatspruitstuk naar je brandstofdruk regelaar een vacuumslangetje...

daar kan je hem met een t stukje tussen zetten...

een foto moet er wel ergens zijn zal nog ff zoeken voor je...

TIP: die zoekfunctie vind je een hoop dingen meee ;)


dit kreeg ik toch nie gevonden, misschien ver genoeg terug gezocht..

Ralph
03-07-2007, 16:40
kijk eens op www.gti-g60.nl

Erwin G60
03-07-2007, 19:39
En zelfs als de druk goed is zeg het nog niet alles over de lader. De mijne had ook 0,8 bar maar ook kapot gelopen. Kijk ook goed of de lader goed droog is en geen olie omheen zit. Het beste is om er door een profi na te laten kijken en open te maken.

The Green
03-07-2007, 20:38
belangrijker dan de absolute druk is hoe snel hij die druk haalt.
Mijn kapotte lader piekte nog steeds op 1bar, maar begon wel pas een beetje te klimmen boven de 4dtoeren.
Mijn volledig bewerkte glader heeft zen druk (0.9, max druk is 1) al onder de 2500toeren (68mm poelie)

DÁ-BRT
04-07-2007, 10:57
Lex... Eindelijk weer richting VW... Goed bezig.

Ik heb nog wel een extra turbodruk meter liggen en ook wel slangen en koppelingen.

Je zou Roy van Laanen (Beuningen) kunnen vragen of hij met je mee wil kijken. Hij heeft heel veel ervaring met G60's en 16vG60's

Rallye-VR6t
06-07-2007, 16:18
Maximale druk, opbouw van druk en verloop van de druk zijn allemaal afhankelijk van de motor.

Een Glader is alleen van binnen te beoordelen of die nog goed is of niet.
Lader met ernstige schade kan nog prima druk leveren, is alleen de vraag hoe lang het nog gaat duren voordat die echt stuk gaat.
Vaak over het hoofd gezien ding zijn de balansaslagers, welke heel snel bij kleine poelie's kapot gaan.
(denk maar even aan de laders met een gat erboven in)

polo 3
07-07-2007, 14:08
Ik kijk ze ook na,en reviseren kan ook.
Maarja, dan moet je m waarschijnlijk eerst gekocht hebben....

Arno

Lexo
08-07-2007, 18:16
Lex... Eindelijk weer richting VW... Goed bezig.

Ik heb nog wel een extra turbodruk meter liggen en ook wel slangen en koppelingen.

Je zou Roy van Laanen (Beuningen) kunnen vragen of hij met je mee wil kijken. Hij heeft heel veel ervaring met G60's en 16vG60's


Ha Bert, tja het kriebelt toch he, en omdat een Corrie altijd een droom geweest is...

Roy ken ik wel, oud klasgenoot, heb je een nummer of email van hem toevallig? Weet niet of ik de juiste nog heb.

Ik heb vorige week een rondje gereden uit een corrado die in Beuningen te koop stond, nouja rondje.. Hij stond bij mij achter, en voordat ik Beuningen uitwas begaf de bak het al :eek: Geeft wel een rotgevoel, proefritje en dan zoiets, de eigenaar zat naast me en zei gelijk al dat het niet aan mij kon liggen, ik reed immers rustig, gelukkig!

Maargoed, van die corrie zag de lader er netjes uit, maar kon dus nog nix testen ofzo, niet eens snelheid maken met het apparaat..

Lexo
08-07-2007, 18:22
Ik kijk ze ook na,en reviseren kan ook.
Maarja, dan moet je m waarschijnlijk eerst gekocht hebben....

Arno


Arno, reviseer jij ook G60's? of alleen G40's? Kun je me een prijsindicatie geven? eventueel via pm ofzo?

alvast bedankt!

sander_beer
09-07-2007, 10:58
arno reviseert ook g60's heeft die van mijn broer ook gedaan
zeker een aanrader aangezien we van arno nog nooit een slecht woord gehoord hebben
ik zou m eens een pm sturen voor de prijzen

polo 3
09-07-2007, 16:56
iedere lader die op deze aardbol rondrijdt kan ik reviseren :D

Stefan-golf-2
12-08-2007, 16:34
arno je hebt een pm ;)

polo 3
12-08-2007, 17:12
jij ook :D