Log in

View Full Version : Lekkage aan beide kanten

Tapestaartje
04-07-2007, 21:39
Kom ik afgelopen vrijdag thuis om eens een avond fijn aan m'n Golf te knutselen, zie ik mijn versterker onder de bijrijdersstoel "zweven"... :eek:
Ik denk hmm, volgens mij klopt er hier iets niet! Blijkt dus dat ik nu dus ook aan de beurt ben met een waar "Golf"slagbad... Maar goed; stoelen, vloerkleed en (drijvende) isolatiematjes eruit, alles droog gemaakt en weer terug op de oprit gezet.
Na een paar fijne regenbuitjes vandaag dacht ik toch maar eens naar huis te bellen om te vragen of de Golf er nog droog bij stond... NIET dus, :(

Gelukkig had ik hier al een klein beetje rekening mee gehouden en dus afgelopen zaterdag alleen de voorstoelen terug gezet. In principe niets aan de hand dus, weer ff droog maken (had toch maar een water/stofzuiger geregeld), et voilà.

Daarna de tuinslang er maar even bij geroepen en gekeken waar het water nu vandaan kwam. Dit werd gelukkig al snel duidelijk:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/6/8/DSC00176_916534.JPG
"Vanaf de voorkant van de auto aan de Bijrijderskant"
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/6/8/DSC00177_476945.JPG
"Zoom in"

Omdat de afvoergaten in de paravan nog goed hun werk doen, komt het water op de op de foto's zichtbare steun(?) met de twee gaten terecht. Het fijne is dan dat het voorste gat afgedicht is met een rubber dopje. Het achterste met rood omcirkelde gat is niet afgedicht waardoor er dus fijn water in loopt. Normaal gesproken moet hier volgens mij ook een of andere afdichting in zitten, bij mij dus niet... :confused: (Dit geldt trouwens voor beide kanten van de auto.)

Als heel de holle ruimte van de "steun" volgelopen is komt het water er aan de binnenkant van de auto uit; zie de volgende foto's:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/6/8/DSC00178_788379.JPG
"Bestuurderskant"
http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/6/8/DSC00180.JPG
"Bijrijderskant"

Het stomme vind ik nu; als er aan de bovenkant van de bepaalde "steunen" gaten zitten, dan lijkt het mij ook logisch dat er ergens aan de onderkant afwateringsgaten o.i.d. moeten zitten. Deze heb ik dus nog niet kunnen ontdekken, :confused:

Iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt? Ik heb al verschillende zwembadverhalen gehoord, maar eigenlijk nog geen een met deze oorzaak.

HELP... :(

Gijs
04-07-2007, 22:20
Die gaten zien er niet echt factory-default uit... Is er niet iemand bezig geweest om een versterker aan te sluiten en die snel bij de accu wilde zijn? :confused:

Auke
04-07-2007, 22:22
Mijn autohandboek zegt: Afvoer opening drempel achter en drempel opzij verder geen, dus hoop dat dit helpt.
succes deze plek kende ik ook nog niet.

Tapestaartje
04-07-2007, 22:54
Die gaten zien er niet echt factory-default uit... Is er niet iemand bezig geweest om een versterker aan te sluiten en die snel bij de accu wilde zijn? :confused:

Ik vind ze er juist wel factory-default uit zien, :redface: !
De gaten in de steunen zijn zo mooi rond & ovaal, kan bijna niet self-made zijn.
De gaten bij het voeteneind zien er inderdaad apart uit, maar volgens mij komt dit omdat hier het "lipjes" zitten waarmee je de isolatiematten vastzet. Lijkt me dus ook gewoon origineel.

Tapestaartje
04-07-2007, 22:56
Mijn autohandboek zegt: Afvoer opening drempel achter en drempel opzij verder geen, dus hoop dat dit helpt.
succes deze plek kende ik ook nog niet.

Hiermee bedoel je dat er aan de achter- en zijkant wel afvoeropeningen zijn, maar niet aan de voorkant?

Tapestaartje
04-07-2007, 23:25
Volgens mij staat het onderdeel op onderstaande afbeelding, nr.1:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/3/6/8/Bracketforsteeringgear.png

Kan alleen niet ver genoeg inzoomen om te kijken wat voor gaten er in zitten...

menno
05-07-2007, 10:57
zijn originele fabrieks gaten ,en daar horen rubber doppen in te zitten.

Tapestaartje
05-07-2007, 11:38
Mooi, iemand die misschien een foto heeft of een foto wil maken van dit deel van zijn Golf?
Mocht dit echt origineel zijn, weet iemand dan ook of er aan de onderkant van deze steunen ook afwateringsgaten horen te zitten? De gaten zullen er niet voor niets zitten, anders kan ik ze net zo goed dichtlassen...

Auke
05-07-2007, 19:37
Dit is het enige dat t handboek er over zegt, pas niet onder de auto om t te controleren:). Bij mij zitten er inderdaad ook rubbers in de voorste gaten en bij de achterste een soort tape. Dit is denk ik vanuit de fabriek want t is bij alle 3 zo en het is in kleur meegespoten waardoor ze niet direct opvallen.

Tapestaartje
05-07-2007, 20:28
Dit is het enige dat t handboek er over zegt, pas niet onder de auto om t te controleren:). Bij mij zitten er inderdaad ook rubbers in de voorste gaten en bij de achterste een soort tape. Dit is denk ik vanuit de fabriek want t is bij alle 3 zo en het is in kleur meegespoten waardoor ze niet direct opvallen.

Inderdaad, in de voorste gaten rubbers en over achterste een soort tape, meegespoten in de kleur.
Die tape is er bij mij nu dus af, waardoor het een en ander vol loopt met water... :screwy:

Auke
05-07-2007, 21:52
Als nood of blijvende oplossing is goed ontvetten met wasbenzine en dan met ducktape dicht:) geen zwembad meer voor je versterker

crazy richard
06-07-2007, 08:32
gewoon even kijken wat je er aan rubber in kwijt kunt en anders dichtkitten dat werkt ook goed hoor

Tapestaartje
06-07-2007, 11:40
Dichtmaken, op wat voor manier dan ook, is in ieder geval dé oplossing. Ik had alleen liever gezien dat er aan de onderkant wat afvoergaten hadden gezeten.
Weet iemand misschien ook wat voor functie deze gaten hebben?

Tapestaartje
06-07-2007, 11:42
Als nood of blijvende oplossing is goed ontvetten met wasbenzine en dan met ducktape dicht:) geen zwembad meer voor je versterker

:D, die versterker zal het waarschijnlijk toch niet meer doen... :(
Misschien ook wel een goede reden om de volgende ergens achterin de kofferbak op te hangen of zo!

Melvin
06-07-2007, 22:01
Desnoods zou je er zelf nog een 3mm gaatje in kunnen maken ofzo? Geen idee waarom bij jou daar water blijft zitten en bij anderen niet ofzo, dat moet je ff uitzoeken!

Gijs
06-07-2007, 22:43
Desnoods zou je er zelf nog een 3mm gaatje in kunnen maken ofzo? Geen idee waarom bij jou daar water blijft zitten en bij anderen niet ofzo, dat moet je ff uitzoeken!
Volgens mij is het chassis aan de onderkant open (waar de triangel bevestigd zit). Misschien dat deze openingen verstopt zitten.. :)

retro hans
07-07-2007, 06:42
tsja

die avfoergaten die heb ik ook gezocht.en geloof me die zitten er niet!
ging bij mij eigenlijk net zo.Strijkbare kit van 3m was bij mij de beste oplossing.alleen een week of 2 in de kit lucht meer niet.

groeten hans

Tapestaartje
07-07-2007, 09:21
tsja

die avfoergaten die heb ik ook gezocht.en geloof me die zitten er niet!
ging bij mij eigenlijk net zo.Strijkbare kit van 3m was bij mij de beste oplossing.alleen een week of 2 in de kit lucht meer niet.

groeten hans

Ik heb tot nu toe ook nog geen afvoergaten kunnen vinden inderdaad.
Misschien dat dichtlassen een optie is, zou niet weten wat voor functie de gaten hebben.

Was dit bij jou ook de oorzaak Hans?

Heeft er misschien iemand een fotootje van dit stukje Golf?

Tapestaartje
18-07-2007, 12:02
Heeft er misschien iemand een fotootje van dit stukje Golf?

:rolleyes:

Tapestaartje
20-08-2007, 19:05
Trouwens, ik heb er nu ook strijkkit opgezet, dit is waarschijnlijk ook wat er origineel opzit. Ondertussen weer heel wat regenbuien getrotseerd en geen last meer gehad van natte voeten!

:)

crazy richard
21-08-2007, 15:24
dat klinkt goed !
beter dat het opgelost is :)
grts richard

vw stephan
17-02-2009, 20:03
beste vw fanaat.

ik heb sinds vandaag ook mijn golf 1 diesel van 82' vol met water staan en ik herken de foto's maar zoals ik het nu begrijp moet ik de bovenste gaten ( waar dat rubberen buisje in zit) schoon maken en de onderste gaten dicht kitten?

hoor het graag

greetz stephan