View Full Version : Te laag?!?
dw1986mk1
05-07-2007, 14:44
Hoi medeforummers
Mijn einzer is nu sinds een klein weekje zo afgerond dat ik er mee kan rijden.
Er zit een supersportsetje onder en 13er smoors , maar rijden is al bijna onmogelijk. :screwy:
De uilaat heb al 2 x moeten fixen en ook de gti lip heeft net de genadeklap gehad, dus maar eens kijken hoe ik dat weer ga maken. :mad:
Maar aangezien bijna het hele forum met een degelijke schroefset rijd en ook allemaal behoorlijk laag liggen , kan ik toch niet geloven dat ik de enige ben.
Hoe zit dat nou bij jullie , spoilers ,lippen en carters op vooraad of wonen jullie in de perfecte drempeloze wijk ?? :confused:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZYPOLKK7.jpg
Om maar eens een id te geven
we pakken de vluchtheuvels niet met 110..;)
evilnyntje
05-07-2007, 14:53
Ik raak ook van alles, rustig rijden is de oplossing, bij mij zijn het niet zo zeer de drempels maar de ouder wegen die bol staan waardoor ik blijf hangen. Wat je beschrijft hoort er allemaal bij. Wie laag wil zijn moet pijn lijden.
knarfmk1
05-07-2007, 15:05
lang leve de 1300 blokjes ;)
Mr.Markos
05-07-2007, 15:06
lang leven originele vering ;)
Heb tot nu toe 2 keer m'n uitlaat van elkaar gereden, allebei op drempels.
Ik heb dan nog een 1100 blokje, wat niet zo laag komt als een 1500+.
Het is inderdaad gewoon goed opletten waar je rijd, maar af en toe zit ik ook wel te twijfelen of ik hem niet omhoog moet gooien, als wéér die uitlaat eronder uit is.
Alleen maar problemen met de bolle
wegen die nijnemans bedoelt, en zit
ongeveer net zo laag als jij ;)
laag rijden moet je leren...
PJVL_G60
05-07-2007, 15:14
Het is idd gewoon erg goed oppassen...meeste drempels zijn nog wel te doen..als je maar rustig blijft. Oude wegen die bol staan is idd het ergste !
Sja, laag rijd eigenlijk ook gewoon best kut qua raken enzo... Maar dat had je vantevoren ook nog wel kunnen bedenken he ;)
golf mkII 16v
05-07-2007, 16:05
Leuke roete zoeken
Als je laag bent moet je wel eens omrijden [kom je nog wel eens op plaatsen die je niet kende:D:D]
Mijn spoiler en carter heeft het ook zwaar te verduren,als je er maar rustig op rijd
dw1986mk1
05-07-2007, 16:17
dus ik ben nog onervaren laten we t zo beschrijven , mijn vorige auto een vr6 was idd niet zo laag.
raar genoeg ligt de carter van mijn pf niet zo laag
ik heb ook al idd bepaalde routes , waar ik normaal nooit rijd mja min 2 fokking dikke drempels om alleen al de straat uit te komen :mad: B-wijk!!
mja net ff gekeken naar mijn lip , middelste bevesteging afgebroken dus maar ff een metalen stripje of iets dergelijks maken
denk dat ik een lip op vooraad ga nemen :D
Der Typ Siebzehn
05-07-2007, 16:36
lang leven originele vering ;)
:iamwithst
G-eert-40
05-07-2007, 16:38
ik kan ook maar op 2 manieren ons dorp uit rijden :) zoals iedereen schrijft, je leert er vanzelf mee rijden. en af en toe schat je het verkeerd in en kun je weer hobbij-en :tongue: en oude bollen wegen zijn inderdaad lastige wegen. je auto trekt die spoorvorming in en dan maar grinden :D
Absoluut niet verhogen :D Ik raak ook echt alles! Maar als je rustig rijdt is het niet zo een probleem. Mijn vorige bumper heb ik er al een keer afgereden maar dat was dus een inschattings foutje. Ging iets te hard. Gelukkig was die toch aan vervanging toe :rock:
2-low jetta
05-07-2007, 18:00
heb altijd last van loslatende voorspoiler en vonkende draagarmen.
voor de rest gaat het wel aardig :tongue: :D
Het is idd goed opletten voor bol staande wegen, en weten waar je wel en niet kunt rijden. Wie laag wilt zijn moet omrijden... :D
Moet zeggen dat het bij m'n Jetta mee valt (-45mm). Gewoon netjes rijden zoals je bij je rijlessen geleerd hebt ;)
Mooi wagentje veel schuif plezier:)
2-low jetta
05-07-2007, 20:28
Het is idd goed opletten voor bol staande wegen, en weten waar je wel en niet kunt rijden. Wie laag wilt zijn moet omrijden... :D
valt ook mee. gewoon blijven rollen :D
als ik tijdens het rijden niks raak dan staat ie te hoog :tongue:
uitlaat hoor ik het vaakst en ik heb 1 keer met de achteras vastgezeten :screwy:
jetta mk1 '82
05-07-2007, 21:08
het is hier boven al gezegt maar.... WIE LAAG WIL ZIJN MOET OMRIJDEN :D !!!!
schrapen hoort er gewoon bij !!
gr. Martijn
maartenunplukt
05-07-2007, 23:04
Moet zeggen dat het bij m'n Jetta mee valt (-45mm). Gewoon netjes rijden zoals je bij je rijlessen geleerd hebt ;)
Maar das ook niet echt laag te noemen. Ik rij nu met 60/40 en das echt goed te doen... alleen voorlippie raakt de grond soms, maarja das een stukje plastic.
Ook met 80/80 op mijn golf vond ik nog goed te rijden, gewoon rustig en af en toe schuin over de drempeltjes en je komt overal nog wel...
als ik tijdens het rijden niks raak dan staat ie te hoog :tongue:
uitlaat hoor ik het vaakst en ik heb 1 keer met de achteras vastgezeten :screwy:
:rock:
crazy richard
06-07-2007, 08:27
de mijne staat iets hoger maar ik heb een 1500 automaat dus die ligt kwa carter heel laag en dan heb je links ook nog een mega stalen kap die superlaag ligt.
met mijn vrouw en zoontje erin heb ik 1 drempel in de straat dan raak je net de uitlaatbeugel maar gewoon rustig erover niets aan de hand.
op mijn werk kan ik het terrein niet op door betondrempels dan loopt ik cast op de draagarmen dan parkeer ik buiten de poort
en ja wat ik las wegen die rond lopen en aan de zijkanten verzakt zijn zijn wel link.
ik ben ook al 1 keer aan de grond gelopen en damn toen dacht ik dit gaat toch niet zo..
maar dat was 1 straat waar ik normaal nooit kom verder geen last gehad
en ja je moet zeker goed anticiperen op de wegen en staat enz.
maar went snel hoor :D
dw1986mk1
06-07-2007, 13:41
ja t valt toch allemaal weer reuze mee
alleen bij mij weer niet , net weer moest ik omrijden omdat ze aan de weg waren aan het werken dus hadden ze weer een briljant stuk nood weg aangelegt
geweldig toch nu lag 1 helft van de lip op straat :screwy:
net ff eronder uit gehaald , de plaat waar het bevestigt zit gewoon helemaal uit vorm
nja ik ga maar weer hobbiën
hoe lager hoe beter. Het is natuurlijk wel een uitdaging, maja daar hou ik wel van :D Kom de parkeerplaats van mn school ook niet op. 1 x zo goed vast gezeten, kan ik beter nie meer doen. Het is maar waar je van houd. EN I LOVE VERY LAAG!
Zorgen dat er niks uitsteekt qua uitlaat klemmen en dergelijke..
Een veerpootbrug onder kan een beetje helpen je motor, uitlaatspruitstuk en bak beschermen.
Maar verder, krassen aan de onderkant zie je toch niet ;)
In TomTom zou de hoogte van drempels als POIs misschien wel handig zijn :cool:
Johanva1
06-07-2007, 16:44
sommige drempels en wegen zijn idd zware tegenstanders als je verlaagd bent :D IK heb er momenteel met de jetta (nog) geen last van omdat die nog niet verlaagd is, maar met de corrado heb ik redelijk vaak vastgezeten op drempels e.d. En dan moet je na een tijdje eens je auto op de brug zetten kun je mooi zien waar je allemaal mee aan de grond hebt gezeten zoals draagarmen carterpan. Maar ja het hoort er gewoon bij en daarkomt bij een verlaagde auto is gewoon mooier :D
G-eert-40
06-07-2007, 16:49
In TomTom zou de hoogte van drempels als POIs misschien wel handig zijn :cool:
hahaha dat zou nog eens een gave optie zijn :thumbup:
retro hans
06-07-2007, 17:23
tsjaa
ken het probleem.zou zeggen gewoon rustig blijven rijden.in het begin raakte ik ook van alles.van carter tot aan uitlaat tot bodemplaat.en inderdaad laag rijden moet je leren went vanzelf.en wat die gti lip betreft.gewoon de kleine versie er op!
2-low jetta
06-07-2007, 17:30
gewoon no risk no fun :tongue:
Jurgen Santana
06-07-2007, 17:35
Opletten dat je je carter wel heel houd. Als je hem zodanig lek rijd dat alle olie eruit loopt veroorzaak je op die manier een gevaarlijke situatie op de openbare weg en dat zal niet iedereen je in dank afnemen.
Opletten dat je je carter wel heel houd. Als je hem zodanig lek rijd dat alle olie eruit loopt veroorzaak je op die manier een gevaarlijke situatie op de openbare weg en dat zal niet iedereen je in dank afnemen.
of op een parkeerplaats op school....vindt de directeur niet leuk:
http://www.volksforum.com/albums/files/8/2/0/DSC00596.JPG
jetta mk1 '82
06-07-2007, 17:45
ziet er niet best uit !!
snap wel dat ze dat op school niet leuk vinden :D !!
gr. Martijn
Ach, wordt de olie ook eens ververst
dw1986mk1
06-07-2007, 22:46
nasty
de olie was er ook aan toe zo te zien :D
Timmetje20
07-07-2007, 13:34
Ik weet bij ons in de buurt ook alle putdeksels te zitten ;)
Mijn golfje hield er een x mee op op een 80km weg, en toen zou ik hem even in de berm rijden. maar voordat mijn voorwiel het gras raakte stond ik al vast met de draagarm op het asfalt. En ik moest een x mijn golfje keren op een weggetje bij een zwemvijver (was aardig druk), en toen stond ik overdwars met de bodem vast op de weg. Ik moet zeggen dat het doorgaande verkeer dat niet echt kon waarderen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.