PDA

View Full Version : Bora schakelpook gaat zwaar


robora
05-07-2007, 20:39
Wie kent dit

Bij warm weer denk aan meer als 25 graden, dan gaat de versnellings pook steeds zwaarder in de versnellingen. In de vrij gaat hij ook zwaarder heen en weer

Bij minder warm weer gaat de pook niet zo fijn in de 2

Benieuwd of iemand wat weet en er een oplossing voor weet

Mr.Markos
05-07-2007, 21:02
Als het van de temperatuur af hangt zal het denk ik met je versnellingsbakolie te maken hebben?

robora
17-07-2007, 20:05
Het licht niet aan de olie
De garage gaat de hefboom gedeeltelijk vernieuwen als dit niet helpt de pook kogel

De bora is een voorkeursselectie auto dus dat scheelt weer

robora
26-08-2007, 12:34
Het licht niet aan de olie
De garage gaat de hefboom gedeeltelijk vernieuwen als dit niet helpt de pook kogel

De bora is een voorkeursselectie auto dus dat scheelt weer

Nog steeds met warm weer problemen.
Ook gaat de schakelen moeilijkere voor 1 naar 2 en 2 naar 3
Ik denk dat het toch in de versnellingsbak fout zit

Aanstaande dinsdag wordt er opnieuw bekeken wat het probleem is

Nu ben ik alleen naar een andere VW garage gegaan
Ik kreeg het idee dat ik aan het lijntje wordt gehouden heb dit ook aan de garage waar ik dinsdag heen gaat ook gezegd

Deze gaf aan geen probleem
Dus ik ben benieuwd

robora
02-09-2007, 19:34
Vorige week terug geweest naar de garage
Een of andere schoonmaak middel toegevoegd in versnelingsbak en de boel weer afgesteld

Ik heb gemeld dat het afstellen al vaker is gebeurt

Dit alles heeft weer niet geholpen

Aanstaande woensdag weer terug om wederom weer een proefrit te malen met chef werkplaats

Toch maar eens ff praten of er niks vernieuwd moet worden

Weet iemand hoe dat zit met die voorkeursselectie auto`s of daar een dealer voor moet betalen als zij een reperatie uitvoeren

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JWKHOS8D.jpg

Volkswagen Bora comfortline 1.6

robora
05-09-2007, 14:42
Vandaag weer bij de garage geweest
Monteur bevestigd dat de Volkswagen Bora niet fijn rijd
Deze monteur heeft de vorige keer ook in de auto gereden

Garage gaat nu advies vragen bij de importeur

Word vervolgd

robora
12-09-2007, 21:17
Vandaag weer bij de garage geweest
Monteur bevestigd dat de Volkswagen Bora niet fijn rijd
Deze monteur heeft de vorige keer ook in de auto gereden

Garage gaat nu advies vragen bij de importeur

Word vervolgd


Importeur heeft verzocht aan de dealer om de versnellingsbak te gaan nakijken
Dit gaat 3 dagen duren

Aankomende week wordt dit uitgevoerd

Wel jammer dat je geen vervangend vervoer gratis krijgt

Wordt vervolgd

arno2000
14-09-2007, 15:39
Ik heb ook een beetje hetzelfde maar dan van de 4 naar de 5 en weer terug. Vaak lijkt het alsof hij vast zit in de 5. Heeft bij mij niets te doen met de warmte. Het gata om een golf 4 1.4 uit 98

robora
14-09-2007, 17:04
Hallo Arno,

Helaas is het bij mij in alle versnelling dat hij vast blijft zitten
Het lijkt ook wel erger te worden ook met minder warm weer
Volgende week maar ff afwachten wat ze vinden

Het is een Bora uit 2002

Gr

robora
21-09-2007, 17:54
Afgelopen dinsdag is voor 3 dagen de volkswagen Bora bij de dealer geweest
Deze zou de versnellingsbak open maken, er werd gezegd bij het maken van de afspraak we gaan daar 3 dagen een monteur voor vrij maken.

Op woensdag even gebeld voor de stand van zaken, er werd mij medegedeed dat de versnellingsbak olie is vernieuwd en dat de monteur er mee aan het proefrijden is. Het is dan 13 graden
Dit gaat hij ook op donderdag doen. Het is dan rond de 15 graden

Maar helaas vervangen van de olie heeft niet geholpen.

Vandaag mooi weer meer als 20 graden en de versnellingspook gaat weer zwaar. De olie smeerd de bak wel dat merk je maar de pook blijft zwaar gaan bij warme motor.

Aanstaande maandag maar weer naar de garage ,vandaag was de monteur er niet die de klacht behandeld

Word vervolgd.

robora
08-10-2007, 21:24
Vrijdag 12 oktober wordt er een nieuwe versnellingsbak gemonteerd onder de Volkswagen Bora. Dit op verzoek van de importeur.

Wat zou zo`n reperatie kosten?

G-eert-40
08-10-2007, 21:59
Vrijdag 12 oktober wordt er een nieuwe versnellingsbak gemonteerd onder de Volkswagen Bora. Dit op verzoek van de importeur.

Wat zou zo`n reperatie kosten?

heb je deze bora zelf nieuw gekocht of 2de hands? hoelang zit er eigenlijk garantie op zo'n auto?

zo te lezen gaat dit erg veel geld kosten zo op deze manier. collega had tijd geleden een ford focus station gekocht uit 2000 (2de eigenaar). daar roestte de motorkap, achterklep, deur en de dorpels van. heeft via de importeur geregeld dat alles werd vervangen en compleet overgespoten werd (kosteloos).

misschien kun je dit ook eens proberen als de dealer niet in de kosten tegemoet wil komen. contact opnemen met pon.

robora
09-10-2007, 16:25
Het is een voorkeurselectie auto dus kost niks verder.
Ik ben gewoon benieuwd wat zoiets kost

RubenD
09-10-2007, 17:09
Een 1.6 dus daar zit een bak onder met een bakcode die begint met een D, totale code D** die gaan vroeg of laat stuk. Dan vliegen de klinknagels uit je differentieƫl. Ik hoop dat ze maar een versterkt exemplaar hebben gemonteerd. Dus dat de klinknagels vervangen zijn door boutjes. Dan loopt tie niet zo snel stuk.

robora
09-10-2007, 18:01
Laten we dat maar hopen

robora
12-10-2007, 16:03
Vandaag is de Volkswagen Bora bij de garage geweest en daar is toen een nieuwe versnellingsbak gemonteerd.

Nu hopen op wat warm weer zodat we kunnen kijken of nu de klacht weg is.
Kosten zijn voor de importeur en zijn 2000 Euro

Wel fijn dat het een voorkeursselectie auto is.

Er is nu in totaal 3900 Euro onder garantie gemaakt aan de Volkswagen Bora.
Waarvan 900 Euro niet onder de garantie viel dit was voor de dealer.

De volkswagen Bora was rond de 12500.00 Euro.

G-eert-40
12-10-2007, 17:27
dan maar even afwachten, geloof dat we dit weekend mooi weer wordt.

robora
11-11-2007, 11:53
Nou het mooie weer was er niet echt dus kon het niet echt uit proberen.

Wel wat problemen nog gehad met etterug schakelen van de 5 naar de 4, dit lukte niet elke keer.
Na 1300 km gereden te hebben maar weer naar de dealer.

De dealer heeft inmiddels wat stangen van het schakelmechanische vervangen.
Ik merk nu zeker een verschil ook met deze temperaturen.

Nu wachten totdat het weer eens boven de 20 graden wordt

Toch een vraag aan andere Bora rijders wat vinden jullie van het schakelen van een Bora?

robora
12-05-2008, 08:51
Nou is weer mooi weer en de POOK gaat weer zwaar
Zijn er Bora/Golf rijders waar de versnellingsbak dmv stangen wordt geschakeld die dit probleem kennen

dennisvw
17-05-2008, 08:15
Ik zou eisen dat ze de auto terugnemen of dat je een ander bora uit mag zoeken!
Wat een ellende met die auto.
vr gr dennis succes.

LuNaTiK
17-05-2008, 10:02
Ik rij ook Bora (1.9 TDI) maar heb nooit last van problemen met schakelen. Als bij jouw inmiddels alles vervangen is ben ik wel benieuwd wat dit kan zijn!

chris_vw89
21-05-2008, 18:34
misschien het schakelmechanisme bij de pook,, dus niks met versnellingsbak of wat ever, maar gericht kijken naar het schakelmechanisme

eg-mk2
21-05-2008, 20:34
Zou het niet door de koppeling kunnen komen?

Indien koppeling niet helemaal loskomt = moeilijker schakelen?

Geert_VW
26-05-2008, 22:42
Mijn Bora heeft ook problemen met schakelen. Vooral van neutraal naar 1ste is een probleem. Soms mag je duwen wat je wil, en wil hij echt niet in 1ste. Dan schakel ik even naar 2de, waarbij er duidelijk iets verspringt in de versnellingsbak, en daarna lukt het wel. De pook bewegen in neutraal gaat dikwijls ook heel zwaar. Wanneer ik de motor stil leg dan komt alles meestal los, dus ik had ook al de link gelegd met de koppeling die niet volledig ontkoppeld.
Bij mij hebben ze ook al de stangen opnieuw afgesteld, olie vervangen, maar allemaal zonder succes. Mijn vorige Bora had dubbel zoveel kilometers en daar heb ik nooit problemen mee gehad (was een turbo diesel, de huidige heeft geen turbo).

G.

robora
28-05-2008, 06:15
Bij mij zijn diversen stangen en nijlon busjes vernieuwd
Dit alles heeft nog niet geholpen
Er is nu besloten dat wat nog niet vervangen is van de stangen wordt vervangen vanaf versnellingspook tot versnellingsbak
Helaas zijn een paar onderdelen op back order en is het wachten tot die binnen zijn

chris_vw89
30-05-2008, 19:20
heb je het schakelmechanisme al bekeken en of vernieuws? dit is ook vaak oorzaak van het moeilijk in de versnelling krijgen

robora
31-05-2008, 05:32
heb je het schakelmechanisme al bekeken en of vernieuws? dit is ook vaak oorzaak van het moeilijk in de versnelling krijgen

Een deel is al vervangen (zie voorgaande)
Het is nu wachten op de onderdelen

robora
13-06-2008, 18:31
Afgelopen week is alles wat nog niet vervangen was vanaf de schakelpook tot aan de versnellingsbak vervangen

Nu wachten op warm weer

robora
02-07-2008, 19:36
Nou vandaag was het warm heerlijk weer

Gereden met de Bora en ik moet zeggen nadat de resterende onderdelen zijn vervangen is het probleem opgelost

Moet wel opmerken dat de versnellingspook iets zwaarder gaat bij deze temperaturen
Voor de rest gaat het stukken soepeler

Helaas heb ik nog geen vergelijk kunnen maken met een andere Bora