PDA

View Full Version : G60 blok Revisie, tips gevraagd...


GSPT
09-07-2007, 15:22
Hey mensen,

Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik begonnen aan een revisie van mijn G60 blok. (incl. kop)

Ik zal hierover binnenkort een foto-topic openen, houd het namelijk weer bij met mijn fototoestel :)

Momenteel heb ik het gehele blok uit elkaar en gelukkig na 199400km weinig slijtage. Alleen de lagerschalen zijn bijna allemaal versleten.


Wat ik zelf van plan ben te vervangen:

- Kopbouten
- Klepsteelrubbers & busjes
- Kleppen slijpen + zitting en zoveel mogelijk polijsten
- Alle pakkingen
- Drijfstanglagers
- Krukaslagers
- Alle keerringen
- Alle kunststof/rubber afdichtringen
- 2 Keerrollen (waar multiriem overheen loopt)
- Zuigerveren
- Hoge volume Oliepomp
- Kortere multiriem (ivm 68mm pulley)
- 1 hydrostoter
- 10w60 voll synthetische olie

Distirbutieriem, spanrol en de v-snaar zijn 1700km oud, dus die hergebruik ik.


Verder wordt het volgende gemonteerd:

- Megasquirt V2.2 (vrij programmeerbaar motormanagment, www.megasquirt.info)
- Wideband Lamda Sonde van Innovate
- Diverse Sensoren
- 68mm pulley op RS2 bewerkte G-lader
- Supersprint 421 Spaghetti spruitstuk
- Rest wordt Free-flow (ongeveer 65mm) met enkele einddemper (bij teveel geluid komen er meer dempers)
- Carterspatplaat
- Dynamo wordt gereviseerd
- Startmotor wordt gereviseerd


Verder gaan mijn gedachten nog uit naar het bewerken van mijn cylinderkop, hierover heb ik ook graag nog wat informatie (of het mogelijk is om deze zelf te bewerken, anderszijds, hoe dit normaal gedaan wordt)


Alle info welkom. Speciale handige gereedschappen ook...

Vriendelijke Groeten,
Geert-Jan

GSPT
10-07-2007, 06:45
schop

J-9A-N
10-07-2007, 12:26
laat in ieder geval je onderblok/cilinders en zuigers goed opmeten.
cilinders willen bij deze km stand nog wel eens ovaal worden.

Gr Jan.

GSPT
10-07-2007, 16:20
laat in ieder geval je onderblok/cilinders en zuigers goed opmeten.
cilinders willen bij deze km stand nog wel eens ovaal worden.

Gr Jan.

Ahzo, hoe wordt zoiets gedaan? Speciale apparatuur?

J-9A-N
10-07-2007, 17:02
Bij een revisiebedrijf hebben ze hier speciale micrometers voor.
Kan in ieder geval geen kwaad om er even naar te laten kijken.

MipMip
10-07-2007, 17:07
Dat van die hoge volume oliepomp die je wil gaan gebruiken zo je nog even moeten navragen. Ik las hier pas ergens dat zo'n hoge druk pomp niet goed is voor de keerrringen in je G-lader.

gr. Pim

MelG60
10-07-2007, 19:02
Hoge volume oliepomp? Waar wou je die uithalen dan? kan je maar 1 tip geven: boor naar eerste overmaat en doe er nieuwe zuigers in!

GSPT
10-07-2007, 19:02
Dat van die hoge volume oliepomp die je wil gaan gebruiken zo je nog even moeten navragen. Ik las hier pas ergens dat zo'n hoge druk pomp niet goed is voor de keerrringen in je G-lader.

gr. Pim


Kijk! Daar hebben we wat aan... Daar heb ik zelf niet over nagedacht... Normaal zou de oliedruk in de G-lader rond de 0,2bar zitten... Deze oliepomp monteer ik in verband met eventueel NOS gebruik in de toekomst...