GSPT
09-07-2007, 15:22
Hey mensen,
Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik begonnen aan een revisie van mijn G60 blok. (incl. kop)
Ik zal hierover binnenkort een foto-topic openen, houd het namelijk weer bij met mijn fototoestel :)
Momenteel heb ik het gehele blok uit elkaar en gelukkig na 199400km weinig slijtage. Alleen de lagerschalen zijn bijna allemaal versleten.
Wat ik zelf van plan ben te vervangen:
- Kopbouten
- Klepsteelrubbers & busjes
- Kleppen slijpen + zitting en zoveel mogelijk polijsten
- Alle pakkingen
- Drijfstanglagers
- Krukaslagers
- Alle keerringen
- Alle kunststof/rubber afdichtringen
- 2 Keerrollen (waar multiriem overheen loopt)
- Zuigerveren
- Hoge volume Oliepomp
- Kortere multiriem (ivm 68mm pulley)
- 1 hydrostoter
- 10w60 voll synthetische olie
Distirbutieriem, spanrol en de v-snaar zijn 1700km oud, dus die hergebruik ik.
Verder wordt het volgende gemonteerd:
- Megasquirt V2.2 (vrij programmeerbaar motormanagment, www.megasquirt.info)
- Wideband Lamda Sonde van Innovate
- Diverse Sensoren
- 68mm pulley op RS2 bewerkte G-lader
- Supersprint 421 Spaghetti spruitstuk
- Rest wordt Free-flow (ongeveer 65mm) met enkele einddemper (bij teveel geluid komen er meer dempers)
- Carterspatplaat
- Dynamo wordt gereviseerd
- Startmotor wordt gereviseerd
Verder gaan mijn gedachten nog uit naar het bewerken van mijn cylinderkop, hierover heb ik ook graag nog wat informatie (of het mogelijk is om deze zelf te bewerken, anderszijds, hoe dit normaal gedaan wordt)
Alle info welkom. Speciale handige gereedschappen ook...
Vriendelijke Groeten,
Geert-Jan
Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik begonnen aan een revisie van mijn G60 blok. (incl. kop)
Ik zal hierover binnenkort een foto-topic openen, houd het namelijk weer bij met mijn fototoestel :)
Momenteel heb ik het gehele blok uit elkaar en gelukkig na 199400km weinig slijtage. Alleen de lagerschalen zijn bijna allemaal versleten.
Wat ik zelf van plan ben te vervangen:
- Kopbouten
- Klepsteelrubbers & busjes
- Kleppen slijpen + zitting en zoveel mogelijk polijsten
- Alle pakkingen
- Drijfstanglagers
- Krukaslagers
- Alle keerringen
- Alle kunststof/rubber afdichtringen
- 2 Keerrollen (waar multiriem overheen loopt)
- Zuigerveren
- Hoge volume Oliepomp
- Kortere multiriem (ivm 68mm pulley)
- 1 hydrostoter
- 10w60 voll synthetische olie
Distirbutieriem, spanrol en de v-snaar zijn 1700km oud, dus die hergebruik ik.
Verder wordt het volgende gemonteerd:
- Megasquirt V2.2 (vrij programmeerbaar motormanagment, www.megasquirt.info)
- Wideband Lamda Sonde van Innovate
- Diverse Sensoren
- 68mm pulley op RS2 bewerkte G-lader
- Supersprint 421 Spaghetti spruitstuk
- Rest wordt Free-flow (ongeveer 65mm) met enkele einddemper (bij teveel geluid komen er meer dempers)
- Carterspatplaat
- Dynamo wordt gereviseerd
- Startmotor wordt gereviseerd
Verder gaan mijn gedachten nog uit naar het bewerken van mijn cylinderkop, hierover heb ik ook graag nog wat informatie (of het mogelijk is om deze zelf te bewerken, anderszijds, hoe dit normaal gedaan wordt)
Alle info welkom. Speciale handige gereedschappen ook...
Vriendelijke Groeten,
Geert-Jan