View Full Version : Wilbert Van Lith Engineering
heeft iemand foto's van projecten (g60) van wilbert??
ik heb j.l. een corrado van hem aangeschaft hele nette trouwens maar ben eens benieuwd wat er nog meer van hem rondrijd en in welke staat dat allemaal is??!!!
hee zoutzak, toch maar ff naar het juiste forum gekomen
http://www.volksforum.com/forum/search.php?searchid=1361580
hier staan wel wat zaken
vwleusden
15-07-2007, 14:13
ChrisG60 had een motor van Wilbert van Lith, echter ligt de motor al helemaal uit elkaar.
Die Chris Krijgt Toch 16vg60?
Ik zou zeggen laat eens wat van die Corrado zien ;)
Ben niet zo bekend met Wilbert van Lith ?!
Ik heb idd een g60 van Wilbert gehad. Mijn ervaringen met hem en zijn motor:
1. Wilbert is een prima gozer, die verstand van zaken heeft. Heeft mijn auto 2 jaar voor apk + beurt gehad. Maakte gewoon een afspraak met hem, hij plande een dag in en ik kon meehelpen en aan het einde van de dag had ik een frisse auto met frisse apk.
2. De motor kan ik niet zo heel veel negatiefs over zeggen, alleen dat de krukas te dun was. Alles was geslepen/gebalanceerd, alleen hebben ze te veel bij de krukas weg gehaald, waardoor de krukas vrijsnel tordeerde en daarmee de lagers binnen 15000km ernstige slijtagesporen vormden.
Motor heb ik verkocht omdat er niet veel meer inzat. De kop was optimaal bewerkt en daar was geen winst meer mee te halen, vandaar dat ik idd met een 16v g60 bezig ben.
De oude motor is voorzien van andere krukas met frisse lagers en komt in een corrado te liggen.
Hoop dat je iets aan de info hebt.
tja zal eens een flimpje maken net als jou op youtube!!
Wilbert vertelde me dat er ongeveer 260 pk in zit het zijn eigen oude blok uit zijn type 1 heb ook al van mensen gehoord dat hij in de gti boekjes staat van een jaar of 5 geleden.
Het blokje heeft nog geen 60 000 km gelopen een draait heerlijk, maar verder breng ik hem voor onderhoud naar wilbert toe, alle rekeningen en onderhoud is overlegbaar!! dus moet echt een lekkere zijn..
Ik wil er alleen nog grotere intercooler in want deze is nog origineel!!, voor meer snelheid van onderuit!!
Als er nog een originele Corrado ic in zit zal hij echt never nooit niet 260pk hebben, daar heb je echt minimaal een Golf G60 koeler voor nodig.
@Crosne: Maikel heeft er toch jarenlang probleemloos mee gereden of vergis ik me nu?
Maikel heeft er 13000 km mee gereden, toen heb ik em gekocht. Hij wilde toen een beurt laten doen, zodat ik em helemaal in top staat zou krijgen. Hij hoorde toen een vervelende tik. Hij heeft toen het blok nalaten kijken bij wilbert en dat was de eerste keer dat er nieuwe lagers in gekomen zijn. Hele handel opnieuw laten slijpen/balanceren, overmaatse lagers erin. Heb em dus fris gekocht.
http://www.corrado-database.nl/index.php?item=view_corrado&id=3415
dat issie moeten alleen nog wat duidelijkere foto's op!! snap er niks van zijn met hetzelfde toestel gemaakt!!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.