Log in

View Full Version : NB aankoop info gezocht

ploon
15-06-2004, 07:49
waarom is er geen categorie New Beetle binnen dit forum ?? (valt me nu pas op)

anyway, zit er over te denken om mijn dagelijks vervoer (een frans koekblik) in te ruilen voor een NB. zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten ??

evilnyntje
15-06-2004, 11:00
Wat ik weet is dat die krengen zuipen, iig de 2l benzine. Mijn GF werkt bij een dealer en we hebben een beetle geleend. Rijden lekker maar zuipen wel, althans die. Diesel weet ik niet.

sjampoo
15-06-2004, 11:08
New Beetle kan je schalen onder het kopje 'Golf IV'. (of was het 3?)

In iedergeval staat ie op een Golf bodem, met golf motoren.

Daarom is de verhouding ook niet goed qua interieur: door de bolle aflopende achterkant vanaf de B zuil (heeft Golf niet), is er echt weinig ruimte achterin. Maar dat maakt voor 90% van de tijd natuurlijk nix uit..

Techniek zit dus wel snor,. maar door eventueel hoger gewicht en andere luchtweerstand van golf zal het verbruik wellicht niet overeenkomen.

Jetpipe is wel een must denk ik,. vooral als je er 1 met TDI koopt :-)

ploon
15-06-2004, 12:17
dat zo'n golf kitcar niet echt practisch is weet ik ook wel.
wat ik me dus af vraag; zijn er bepaalde types (motoren) die als minder goed bekend staan ??
ik weet een 2L uit 99 te koop staan. zit 150.000 km op.
zijn dus al best veel kilomters, is dat een echt probleem ??

Richard
15-06-2004, 12:31
2liter blokjes zijn wel aardig sterk.... tdi's hebben de bekende kwalen van het volzitten van roetvorming van het uitlaatspruitstuk...en het niet juist warmrijden... 1.6 en 1.4 heb je ook al... en verder heb je de leuke 1.8 turbo's...maar die zijn dun gezaaid