PDA

View Full Version : Welke papieren voor de keuring?

MrMiljon
22-07-2007, 20:49
Binnenkort komt de keurig er weer aan alleen ben ik een deel van mijn kentekenbewijs kwijt. Het betreft deel 1b. Moet ik deze weer helemaal opnieuw aanvragen voor de keuring of kan de auto gekeurd worden met alleen 1a?

Siroj.
22-07-2007, 23:33
nope dat gaat je helaas niet lukken. Toch even opnieuw aanvragen

golf mkII 16v
23-07-2007, 07:03
Je moet het deel hebben waar de gegevens van de auto op staan

evilnyntje
23-07-2007, 07:14
Bij het postkantoor hebben ze het formulier waarmee je nieuwe papieren aan kunt vragen, duurt ongeveer een week en kost meen ik me te herinneren iets van 36e?

MrMiljon
23-07-2007, 17:08
Je moet het deel hebben waar de gegevens van de auto op staan

Dat is 1a volgens mij.

evilnyntje Bij het postkantoor hebben ze het formulier waarmee je nieuwe papieren aan kunt vragen, duurt ongeveer een week en kost meen ik me te herinneren iets van 36e?

Zal wel opnieuw aanvragen dan. Die 36e vind ik niet zo erg maar die 1 wel. En kosten voor nieuwe platen.

evilnyntje
23-07-2007, 17:10
Dat is 1a volgens mij.

Zal wel opnieuw aanvragen dan. Die 36e vind ik niet zo erg maar die 1 wel. En kosten voor nieuwe platen.

Voor 1990 hoeft geen 1 volgens mij, mijn polo uit 89 ook niet, was niet verplicht voor de apk iig. En anders heb ik iets gezien op de snelweg, een gele 1, die viel pas op toen ik er recht achter reed. Heel subtiel gedaan iig.

MrMiljon
23-07-2007, 17:27
De auto zelf is uit 1979 maar met een kenteken uit, ik meen 2005 (ingevoerd). Verder kwam ik dit stukje op de rdw-site tegen:
Kentekenbewijs beschadigd

Als uw kentekenbewijs beschadigd, geplastificeerd, gewassen of niet meer duidelijk leesbaar is, dan moet u hiervoor een vervangend kentekenbewijs aanvragen. Is het kentekennummer en het identificatienummer nog leesbaar, dan kunt u een vervangend kentekenbewijs aanvragen waarop de duplicaatcode niet wordt verhoogd. U hoeft dan geen nieuwe kentekenplaten aan te schaffen.

Het aanvraagformulier plus acceptgiro voor aanvraag van een vervangend kentekenbewijs kunt u verkrijgen bij de grotere postkantoren, bij de RDW Veendam, RDW Zoetermeer en RDW Den Bosch (keuringsstation).

U stuurt het aanvraagformulier naar de RDW in Veendam en betaalt met de aangehechte acceptgiro. Op het aanvraagformulier kruist u aan bij 'Reden': kentekenbewijs beschadigd (Staat dit niet aangegeven op het formulier, dan schrijft u zelf 'herprint' op het formulier). U stuurt tegelijkertijd het volledige originele kentekenbewijs met een begeleidende brief naar de RDW.

Wij adviseren u de brief en het kentekenbewijs aangetekend te versturen en zelf een kopie te bewaren.

Hier kan ik weer 2 dingen uit opmaken. Hoe kan het ook anders het is tegenstrijdig.

Puntje1: "Is het kentekennummer en het identificatienummer nog leesbaar, dan kunt u een vervangend kentekenbewijs aanvragen waarop de duplicaatcode niet wordt verhoogd."

Ik heb deel 1a nog en daar staan je kenteken en idnummer op. Hier maak ik uit op dat ik geen 1 krijg.

Punt2:"U stuurt tegelijkertijd het volledige originele kentekenbewijs met een begeleidende brief naar de RDW."

Dit betekent dus weer dat ik wel een duplicaatcode krijg.

Ach ja zit niks anders op dan morgen de RDW even te bellen. Heb weinig hoop
aangezien dat soort instanties altijd de makkelijke weg kiezen.