PDA

View Full Version : motorblok spuiten??


vwmk2driver
25-07-2007, 17:30
hallo,

als straks mijn motorblok klaar is, wil ik deze uiteraard mooi in de lak zetten.

normaal gesproken straal ik al het ijzer,zet het vervolgens in 2k epoxy primer en daarna een 2k lak er over heen,

nu is mijn vraag kun je bijvoorbeeld het onderblok,carterpan,kleppendeksel ook met 2k epoxy en 2k lak spuiten? of is dat niet bestendigd tegen de hitte van het onderblok.

zo nee wat word er dan aangeraden??, of heeft iemand andere goede tips??

en heeft er iemand ervaring met het sodablasten van staal? ik wil mijn blok niet stralen omdat er dan allemaal kleine korreltjes achter kunnen blijven in het motorblok,waardoor de motor nog wel is vast kan lopen,

soda blasten is een oplossing met water en soda dus dat klontert alleen maar, maar met een simpele wasbeurt is dat zo verwijderd.

ik hoor het graag.

Erwin G60
25-07-2007, 19:40
Je kunt je motor ook gewoon met Hammerite spuiten zijn meerdere hier op het forum die dat gedaan hebben!

vwmk2driver
25-07-2007, 22:00
ja maar ik doe het liever goed, het is voor me restauratie project, zoek iets wat een hele tijd goed blijft zitten en niet gaat roesten.

1k ben ik sowieso al vanaf gestapt

karretje
26-07-2007, 09:49
Gewoon onderblok stralen,daarna goed reinigen!!!! ;)

En dan een goeie primer er overheen,en spuiten met 2k lak! :rolleyes:

jettaracing
26-07-2007, 09:57
Kan inderdaad gewoon 2k lak overheen ,had ik toen ook bij de motor van mijn manta ,eerst een goede wasprimer (epoxy moet ook kunnen ) en dan 2k lak erover .
Inderdaad zeer goed reinigen voor het spuiten ,en stralen is ook zeker een goede basis voor de hechting .

Domi
26-07-2007, 11:32
Zorg er wel voor dat je een 2K lak hebt die een beetje flexibel is.
Als je motorblok warm wordt dan zet het uit. Als je verf hebt dat niet uitzet dan barst de lak gelijk.

Tis ff een tip. :)

vwmk2driver
26-07-2007, 11:43
Zorg er wel voor dat je een 2K lak hebt die een beetje flexibel is.
Als je motorblok warm wordt dan zet het uit. Als je verf hebt dat niet uitzet dan barst de lak gelijk.

Tis ff een tip. :)

hoe kan ik flexibelere lakken dan herkennen? of hoe moet ik dat zoeken?

jettaracing
26-07-2007, 12:40
tegenwoordig is autolak ook al flexibeler ,ivm de kunstof delen .

vwmk2driver
26-07-2007, 16:42
oke, na mooi ik heb zwarte lak van een maand of 2 oud dus dat zal dan wel al een moderne lak zijn haha.

omdat ik stralen nog wel wat link vind wou ik mijn blok laten sodablasten, hiermee heb je nooit korrels die achter kunnen blijven ergens in je blok.

heeft iemand hier ervaring mee,
die man die mij het vertelde lied vaak versnellingsbak delen blasten, maar ik betwijfel of water wel effect heeft op diep ingevrete roest, op een hard stuk motorblok.

Ricardo1983
27-07-2007, 16:43
ik betwijfel of water wel effect heeft op diep ingevrete roest, op een hard stuk motorblok.

Dan weet je zeker niet, dat je met alleen water ook metaal door kan "zagen".....

Heb ik ooit een gezien bij een programma, alleen dan is de waterstraal een kleine 1000bar ofzo ;)

Domi
27-07-2007, 16:57
Dan weet je zeker niet, dat je met alleen water ook metaal door kan "zagen".....

Heb ik ooit een gezien bij een programma, alleen dan is de waterstraal een kleine 1000bar ofzo ;)

Maak daar maar een kleine 4000bar van.
http://www.tooltechohio.com/Waterjet1.htm

Ralph
27-07-2007, 20:20
Gewoon doen zoals jezelf al gemeld hebt.
Heb ik destijds ook gedaan met mijn GTI.
Ik heb destijds 2K-lak van sikkens gebruikt.

vwmk2driver
28-07-2007, 18:59
oke super, dan ben ik daar over uit.

nu alleen het sodablasten nog haha.