PDA

View Full Version : enkele wisser


g60lammert
16-06-2004, 22:03
kun je van een dikke enkele wisser ook een nieuwe wisser krijgen en wie verkoopt deze?
heeft iemand al eens het probleem opgelost met de te trage snelheid van je motor als deze veel regen te verduren krijgt dmv een snellere motor of zo???

Tjaap
16-06-2004, 22:05
hoe bedoel je nieuw? als in vervanging? of als in nieuw model?

Lancia heeft degene die je bijvoorbeeld bij Leo koopt

g60lammert
16-06-2004, 22:08
allen een blad dat deel dat je er van los kan klikken

Tjaap
16-06-2004, 22:17
ja bij Lancia.. komt van het vorige model Ypsilon af

Pedaalemmer
16-06-2004, 22:42
heb je nog een orginele motor of een set van bonrath?

Marco
17-06-2004, 17:16
Tip: koop GEEN bonrath 1. Veel te duur 2. VEEL te duur 3. VEEEEEEEEEEEEL te duur 4. een zelf gebouwd mechanisme voldoet prima

Jeff
17-06-2004, 19:28
Toevallig vorige week een komplete ruitenwisser van een Lancia Y10 1992-1994 gekocht bij de Lancia dealer. Prijs was +/- € 35,00
Ik zal morgen het bestelnummer erbij zetten. Deze is helemaal kompleet vanaf de as.

http://home.wanadoo.nl/jeff.vandenoort/jeff%20cabrio/Lanciawisser.JPG

Mark1
17-06-2004, 20:24
Had deze link nog ergens liggen ( van een Polo-site , uiteraard :) )
Is een korte beschrijving + artikelnummers.

Klik (http://www.pdge.net/deutsch/tips_scheibenwischer_t.htm)

da_vwfreak
17-06-2004, 20:55
Ik had ook een keer mijn wisserblad kapot en heb alleen een wisserblad vervangen. Zo'n strip heb ik toen gekocht bij brezan e.d. Maar NL Power verkoopt ze ook wel. Koste meede ik 40 euro voor een dikke wisser. Wisserblad koste iets van 10 euro.

FMA
18-06-2004, 06:39
Tip: koop GEEN bonrath 1. Veel te duur 2. VEEL te duur 3. VEEEEEEEEEEEEL te duur 4. een zelf gebouwd mechanisme voldoet prima

:D en dan past het nog voor geen meter ook niet

Jeff
18-06-2004, 06:53
Mijn wisserblad was gescheurd. Ik voor 8 euro een blad gekocht bij de Halfords. Blad was te breed. Over de hele lengte een stuk afgesneden, was eigenlijk nog iets te breed. Toch heb ik het blad erin geschoven, waardoor een steuntje van de top afbrak. Dus ik moest een hele nieuwe kopen.

Christiaan
18-06-2004, 08:00
Mijn wisserblad was gescheurd. Ik voor 8 euro een blad gekocht bij de Halfords. Blad was te breed. Over de hele lengte een stuk afgesneden, was eigenlijk nog iets te breed. Toch heb ik het blad erin geschoven, waardoor een steuntje van de top afbrak. Dus ik moest een hele nieuwe kopen.

Als het niet past, maak je het passend :D (totdat het afbreekt :D )

Pedaalemmer
18-06-2004, 08:08
Mijn wisserblad was gescheurd. Ik voor 8 euro een blad gekocht bij de Halfords. Blad was te breed. Over de hele lengte een stuk afgesneden, was eigenlijk nog iets te breed. Toch heb ik het blad erin geschoven, waardoor een steuntje van de top afbrak. Dus ik moest een hele nieuwe kopen.

dus jij hebt nu het complete wisser systeem van een lancia erop zitten?

Jeff
18-06-2004, 10:07
Nee, dat zat eral op.
I probeerde DIY zelf een wisserblad erop te zetten.

Pedaalemmer
18-06-2004, 10:27
ik wil ook zo`n dikke wisser...es sind ganz geil...

op meetings staan altijd van die kraampjes en dan liggen ze zonder motor en die kun je op je oude motor zetten kosten 80 a 90 euro...is dat iets?

g60lammert
18-06-2004, 11:27
a ok daar kom ik wel uit maar die snelheid dan?????
of hebben jullie daar geen last van???

Tjaap
18-06-2004, 12:33
ik wil ook zo`n dikke wisser...es sind ganz geil...

op meetings staan altijd van die kraampjes en dan liggen ze zonder motor en die kun je op je oude motor zetten kosten 80 a 90 euro...is dat iets?

ken/ben je iemand die kan lassen? dan maak je hem zelf voor 0 pleuro... heb ik toen ook gedaan...

waar het op neer komt is enkel het korte asje op de motor met 10mm verlengen, niet meer en niet minder... (minder geen volle slag, meer komt ie tegen je schutbord)

Pedaalemmer
18-06-2004, 12:36
Ja maar dan moet ik nog steeds zo`n dikke wisser hebben...die vind ik gewoonweg vet... :(

heb je misschien een foto van het asje...ik heb nog nooit echt op de ruitenwisser gelet namelijk ...foto`s? :D

Tjaap
18-06-2004, 12:44
ja maar die dikke wisser koop je dus bij Lancia voor 38 pleuro

Pedaalemmer
18-06-2004, 12:47
aha..dat is dus die dikke wisser die op de foto staat?

das vet...!

trekt de orginele motor dat dus goed (topic onderwerp)

want als het stortregent dan moet ik wel kunnen zien...misshcien ben ik een van de weinigen die zijn gti als daily driver heeft...

Marco
18-06-2004, 15:59
:D en dan past het nog voor geen meter ook niet

Past perfect hoor, als je het maar maakt zoals het hoort. MAX 1 cm verlengen, anders loopt ie tegen de plaat onder je ruit, en je moet voor goede werking een stuk uit de arm flexen waar het asje van de wisser op uit komt, anders loopt ie niet goed vrij. Als je em goed maakt, dan wist ie op een stukje na, aan 1 kant meer als met 2 wissers.

Nog 1 ding, als je een oud type mechanisme hebt, dan zul je ook bij de dealer een nieuw asje moeten halen waar de wisser op gemonteerd zit. Die lancia wissers hebben een 8mm gat, terwijl bij de oude type VW mechanismes 6mm is gebruikt. Nieuw asje halen bij dealer, van later model, uit 1990 ofzo en dan past ie er ook op

GIANT
25-06-2004, 18:32
Ik zoek ook een lang wisserblad voor mijn Jetta. Ik heb nog de originele wissermotor erop zitten. Past zo'n Lancia wisserblad ook op mijn Jetta 2 uit 1992? Of weet iemand een site / winkel waar ik voor nie alteveel zo'n wisserblad kan vinden? En.. is zo'n wisserblad niet te zwaar voor een gewone originele wissermotor?

Alvast bedankt,

GIANT

Johan-dtc
25-06-2004, 18:53
kun je van een dikke enkele wisser ook een nieuwe wisser krijgen en wie verkoopt deze?
heeft iemand al eens het probleem opgelost met de te trage snelheid van je motor als deze veel regen te verduren krijgt dmv een snellere motor of zo???

vraag eens aan jeroentjuh, die houdt wel eens wat ruitewissers over van ze werk

Pedaalemmer
25-06-2004, 18:55
Iemand een foto van het wisser mechanisme..dan weet ik ook hoe het in elkaar zit ... :confused:

Pedaalemmer
23-07-2004, 08:48
nou gaat er een dikke wisser op me golf komen ook...waarschijnlijk eentje van bonrath aangezien ik liever het zelf klooien aan me ruitenwisser systeem afkoop dan dat ik het geld bespaar en waarschijnlijk nog iets vernaggel...