PDA

View Full Version : Geluiden aan linkerkant TDI-blok


JAN_TDI
13-08-2007, 21:37
Hallo collega-VW-ers,

Ik heb sinds een tijd vreemde geluiden aan de linkerkant (de kant van de dynamo) van mijn 1.9 100PK TDI blok. Mijn golf is 4 jaar oud en heeft 113000 gelopen.

Ik ben hiervoor al een aantal keer naar de VW-garage geweest, die in eerste instantie niks konden vinden. Ze hebben na mijn derde bezoek de multiriem losgehaald, omdat ze eerst dachten aan de dynamo, maar dit bleek het niet te zijn. Uiteindelijk hebben ze gekeken naar de 20.000 km geleden vervangen distributieriem, die te strak bleek te staan. Deze is losser gezet, maar de geluiden bleven. Ze hebben nu de waterpomp hebben vervangen, wat helaas niks bleek te hebben opgelost. (€ 400,-)

De geluiden klinken als "luchtfilter"-geluiden net als vroeger op de brommer. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Is het de distributieriem of de spanrol of is het iets heel anders? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,

Jan

daanv5
13-08-2007, 22:44
hebben ze ook de loop en spanrol mee vernieuwd bij de distributieriem?

JAN_TDI
14-08-2007, 09:27
volgens de rekening wel ;-)

Bega_louie
29-08-2007, 19:00
wat voor geluid? DIe van mij tikt... maar soms ook niet.

daanv5
29-08-2007, 22:28
ja kun je mis wat meer zeggen over het geluid want ik
kan er niks bij voor stellen gr.

Jurgen Santana
29-08-2007, 23:07
Enige wat ik er van kan zeggen dat al die onderdelen aan de rechterkant van de auto zitten. Kijk maar eens naar aan welke kant de lampen knipperen als je rechtsaf slaat.

Het geluid kan vanalles zijn. Is het geluid veranderd nadat de distibutieriem losser is gezet?


Ik heb weleens een soort van stethoscoop gebruikt om een geluid in de motorruimte te lokaliseren. Bij mij was het toen een versleten lager van de waterpomp.

Bega_louie
30-08-2007, 07:53
Volgens mij is het bij mij, aan bestuurderskant, net onder het raam (zeg maar) een vierkant blokje waar draden in gaan. Deze tikt! Maar zoals ik al eerder zei niet altijd...

JAN_TDI
26-09-2007, 19:04
Collegae VW-ers!

Men heeft, nadat ik een luid en duidelijk gesprek met de manager van de betreffende garage heb gehad, een omlooprol en de distributieriem weer vervangen en hij loopt nu weer netjes.

Deze garage heeft wel een klant minder, jammer voor ze. Ik werd er helemaal gek van dat ik voor elke klacht die ik had 3 a 4 keer moest terugkomen. En ik maar betalen...

De Golf heeft nu bij een andere dealer een beurt gehad, tot nu toe naar volle tevredenheid.

Ik had vorige week trouwens een nieuwe probleem: een koelslang was helemaal opgelost door de dieselolie die er achteraf al een hele tijd overheen lekte. Ook dat had ik bij de eerste dealer al gemeld, maar het was "maar een klein lekje, kon geen kwaad".

Dat bleek dus wel kwaad te kunnen, want ik stond zonder koelvloeistof. De slang is inmiddels gerepareerd, maar ik kreeg wel te horen dat ik een nieuwe tandempomp nodig heb, hij lekt namelijk. Kost weer 450 euro, geweldig.

Nu kwam ik via Google een post in www.tdisite.nl tegen waarbij voor Seats die hetzelfde probleem hadden een terugroepaktie is geweest. Er zouden dan nieuwe bouten in het deksel van de pomp moeten worden gezet en klaar is Kees! Is hier bij jullie iets van bekend?