View Full Version : Achterbumper Jetta
Hey,
2 weken geleden bij de vw-dealer bumperdragers besteld, voor een Jetta
achterbumper, vorige week te horen gekregen dat alleen de rechtse leverbaar is.
Deze heb ik dus inmiddels thuis liggen, maar de linkse wordt volgens de importeur niet meer gemaakt... (beetje onlogisch niet?)
Dus dat wordt voor mij de sloop afgaan, aangezien er geen andere optie is, maar wilde vragen, de bumperdrager van een golf, is die hetzelfde? volgens ETOS is het een andere art. nummer, maar zijn er verder nog verschillen? weet iemand dat toevallig?
http://www.volksforum.com/albums/files/2/4/9/1/achterbumper.JPG
Voor de duidelijkheid, het gaat dus om nummer 18, de bumperdrager.
golf mkII 16v
14-08-2007, 09:47
Als er een ander nummer bij golf staat zijn ze denk wel anders[lengte ofzo]
Maar als je een beetje handig bent kunnen die van een smalle er ook op pas
Heb het bij mij ook maar dan voor
Heb de steunen zo goed opgeborgen dat ik ze niet meer gevonden kon krijgen en heb toen de steunen van een smalle bumper pas gemaakt
Is als opie als je er niet meer aan kunt komen [of als je ze hebt liggen en goedkoop wilt doen]net als ik:D:D
Jurgen Santana
14-08-2007, 10:45
Deze heb ik dus inmiddels thuis liggen, maar de linkse wordt volgens de importeur niet meer gemaakt... (beetje onlogisch niet?)
Worden dan allebei niet meer gemaakt, en een kant is natuurlijk het eerste op (even logisch nadenken!)
Worden dan allebei niet meer gemaakt, en een kant is natuurlijk het eerste op (even logisch nadenken!)
Vind het zowiezo raar, dat ze van auto's die slechts 17 jaar oud zijn, dit soort onderdelen niet meer van maken.. terwijl bumpers en dergelijke de grootste schade onderdelen zijn.
Maar, ben net bij de duitse VW-dealer geweest en volgens hun hebben ze het
onderdeel morgenmiddag in huis, dus ben benieuwd....
Ik laat het morgen wel weten, of ze me blij kunnen maken in Duitsland.
Jurgen Santana
14-08-2007, 13:05
Vind het zowiezo raar, dat ze van auto's die slechts 17 jaar oud zijn, dit soort onderdelen niet meer van maken.. terwijl bumpers en dergelijke de grootste schade onderdelen zijn.
Maar, ben net bij de duitse VW-dealer geweest en volgens hun hebben ze het
onderdeel morgenmiddag in huis, dus ben benieuwd....
Ik laat het morgen wel weten, of ze me blij kunnen maken in Duitsland.
Dan ben je dus naar de verkeerde dealer gestapt;)
Die steunen kun je sowieso nog bestellen aangezien je de complete bumper incl. steunen nog steeds kan bestellen. Is alleen wel aardig aan de prijs als het je alleen om de steunen te doen is;) Heb er laatst nog eentje voor de voorkant besteld.
En dat dat spul eruit gaat is niet zo gek. De meeste mensen kopen echt niks meer voor een MK2 als het meer dan 5 Euro kost. Dan halen ze wel een hand parkers, een tube kit en een zak tie-wraps.
ik heb toevallig vorige week een bumpersteun gekocht rechts voor ..
die konden ze gewoon leveren, en ik vermoed de linkse ook nog
edit.. kzie dat het om de drager en niet de steun gaat :chair:
immitatie is het ook nog wel te krijgen volgens mij
Achterbumper voor Jetta is niet imitatie te krijgen, volgens mij,
maar ik ben bij de VW-dealer in Nederland geweest, en die hadden de importeur gebeld, werd mij verteld.
Maar zolang ik die andere bumper steun nog niet in mijn hand heb, is nog niets zeker he :)
Ik hou jullie op de hoogte :)
Nou,
Gister bij de dealer in Duitsland geweest, ook daar konden ze het onderdeel niet bestellen, dus nu gaan we maar de sloop af, kijken of we er daar een tegenkomen.\
Als iemand nog een binnenbalk + steunen van een Jetta achterbumper heeft liggen (dikke type) ik hou me aanbevolen :)
Jurgen Santana
16-08-2007, 14:36
ik heb toevallig vorige week een bumpersteun gekocht rechts voor ..
die konden ze gewoon leveren, en ik vermoed de linkse ook nog
edit.. kzie dat het om de drager en niet de steun gaat :chair:
Het gaat om de bumpersteun. Jij hebt denk ik een kunststof bumpergeleider gehaald.
@Nas, je kunt er ook zelf een maken.
Het gaat om de bumpersteun. Jij hebt denk ik een kunststof bumpergeleider gehaald.
ik had zon witte, ovale steun gehaald die aan de zijkant van de auto zit, daar rust je bumper op
Jurgen Santana
16-08-2007, 14:54
Klopt de bumpergeleiders zijn dat, houden de zijkanten op hun plek.
Hier zie je er eentje die zijn werk wat minder goed doet;)
http://i183.photobucket.com/albums/x201/albertohylco/Foto-QT6DUPEL.jpg
ik had zon witte, ovale steun gehaald die aan de zijkant van de auto zit, daar rust je bumper op
Jah, die zijn nog wel verkrijgbaar, maar die andere niet, ga nu de sloop af, en anders zat ik te denken aan eentje van een golf verlassen, maar ik gok dat er op de slopen nog wel genoeg te vinden is :)
Klopt de bumpergeleiders zijn dat, houden de zijkanten op hun plek.
Hier zie je er eentje die zijn werk wat minder goed doet;)
http://i183.photobucket.com/albums/x201/albertohylco/Foto-QT6DUPEL.jpg
jup dat is mijn auto, en dat is dus ook de bumpergeleider die ik heb vervangen :woowoo:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.