PDA

View Full Version : inbouwmaten golf 3?

golfke
25-08-2007, 13:34
mijn zus klaagt al verschillende keren dat het geluid voorin haar auto niet meer meekan met het setje philips XH 1730 drieweg 16.5cm coaxs in de hoedenplank. Nu heb ik zo'n beetje het idee om de voorspeakers in de hoedenplank te steken en de philips luidsprekers in de voordeuren. Maar ik ga hier niet zomaar aan beginnen zonder grondig voor informatie. Dus ik ben dringend op zoek naar iemand die mijn kan vertellen welke inbouwmaten er maximaal in een golf 3 passen (qua diepte, breedte etc) in de voordeuren. O ja, de auto is uitgerust met een vw tweeweg composet voorin met tweeters in het dash, zouden deze moeten losgekoppeld worden of niet? Tweede vraag hierronder: kunnen aftermarket luidsprekers makkelijk aangesloten worden op de standaard vw speakerkabels en kunnen de standaard vw speakers aangesloten worden op aftermarket bekabeling? Laatste info: het geheel draait op het interne 4X45watt versterkertje van een sony cdx-s1000, niet zo belangerijk maar ja. Straks kan ik indien nodig wat meer info postten over de grootte van de philips gevallen (die trouwens verrekt deftig klinken. Wat ik tot nu toe al weet is dat het 16.5cm 3wegs zijn en 93db gevoeligheid hebben. Kan er iemand helpen, ik zou je eeuwig dankbaar zijn. ;)

p.s: is een vw golf 1900 diesel atmoferisch model '95, een 3 deurs. Raamlijsten en de plastiek aan de zijkant van de dakhemel zijn beige dus ik denk dat het en cl model is als je dat moet weten.

golfke
25-08-2007, 14:25
:mad: shit! Ik heb juist wat geklooid (achter de rug van mijn ouders natuurlijk :rolleyes: ) en de standaard midranges opgemeten: 16.5cm en 6cm diep. Klinkt oké maar de standaard golf speakers zitten in een soort van 'kelk' en de magneet van een standaard midrange is enorm smal... Zou het een probleem worden om een deel van deze kelk weg te snijden want de inbouwdiepte van de philipse'n zijn zo rond de 6cm... en ze hebben een brede magneet

Vento Vice
04-09-2007, 00:27
nee hoor, heb ik ook gedaan (moeten doen...), toen ik mijn Pioneerset monteerde!

golfke
14-09-2007, 16:25
op één of andere manier heb je gelijk vento vice want ik heb ze eventjes geprobeerd en raar maar waar: 't past! :eek: :screwy: Maar nu heb ik nog wat vraagjes:

hoe krijg je de originele stekker waaraan de vw nokia speaker is aangesloten los (ernaast zit een pinnetje) en heb je speciale adapterstukken nodig om deze stekker op de + en de - van een gewone 16.5cm coax aan te sluiten? :confused:

Thanks alvast

Vento Vice
14-09-2007, 17:35
Dat probleem had ik niet, tenminste kan het niet herrinneren...

Als de kabels lang genoeg zijn, gewoon Nokia-stekkers afknippen en nieuwe stekkertjes eraan maken! (die k*t-speakers komen er toch nooit meer in, toch?)
Kijk ff goed wat de + en de - is.

Als je dan toch bezig bent, vervang dan ook meteen de speakers in bovenin je dashboard (àls ze er al zitten...) voor tweeters met een tweewegfilter; dit scheelt aanzienlijk in de kwaliteit van het geluid, echt!
De hoge tonen reflecteren via je voorraam richting je oren; je krijgt daardoor helderder geluid.

Succes!

greetz Vento Vice :D

golfke
14-09-2007, 17:46
we gaan da allemaal eens goe bekijken en zien wat we doen (maar tis mijne auto nie dus ik moet alles doordacht doen anders heb ik vlammende ruzie. :mad: Ik hou jullie op de hooogte. Nu nog even ambetant doen:

iemand die weet wat ik zou doen: er zitten speakertjes bovenop het dash, zou ik deze laten zitten? Ik bedoel: de philipsen die nu achterin in zitten zou ik vooraan willen inbouwen en dat zijn 3wegjes.