PDA

View Full Version : G60 in de jetta ??


Johs 3.0 VR6
28-08-2007, 22:09
Kan voor een leuke prijs een corrado g60 overnemen , maar vroeg me af of dit alles in de jetta MK2 te plaatsen is .

wat komt er allemaal bij kijken . is het plug &play of wordt het lastig .


bvd johs .

Edward
29-08-2007, 06:15
bouwjaar jetta? nieuwer type zekering kast?

Jetta MaNiA
29-08-2007, 09:12
Past allemaal wel, alleen geen typegoedkeurig. Dus je zal naar lelystad moeten voor een omkeuring. Anders onverzekerd rondrijden. KATJIENGGGGG

Ben er zelf ook mee bezig, g60 in mijn jetta. Maar al met al nogal kostbaar.
Je bent een bepaalde 180 graden bocht nog nodig, die op een corrado niet zit.

Richard
29-08-2007, 10:02
http://www.rp-motorsport.de/glader/g60-tuning.htm

99 euro in de aanbieding

g60 inbouw valt kwa kosten goed mee hoor

GerardMkIIVR6
29-08-2007, 10:37
Oh ja een G60 in een Jet hoeft helemaal niet duur te zijn.

Jurgen Santana
29-08-2007, 10:46
Past allemaal wel, alleen geen typegoedkeurig. Dus je zal naar lelystad moeten voor een omkeuring. Anders onverzekerd rondrijden. KATJIENGGGGG

Gewoon als G60 verzekeren.

Bij mijn Jetta hoef je al helemaal niets doortegeven bij het RDW, hooguit het aantal cillinders. Al bouw ik hem om naar Golf is dat nog geen probleem.

Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming 19E
Kleur(en) Rood
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Jetta MaNiA
29-08-2007, 12:17
Gewoon als G60 verzekeren.

Bij mijn Jetta hoef je al helemaal niets doortegeven bij het RDW, hooguit het aantal cillinders. Al bouw ik hem om naar Golf is dat nog geen probleem.

Voertuigsoort Personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming 19E
Kleur(en) Rood
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 0 cm3
Vermogen 0 kW
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.

Omdat jij een amerikaan rijd? En iemand bij invoeren van het RDW lui is geweest met invullen van de gegevens?
Bij mij staat er Jetta 53 kW op kenteken. Straks kom ik met 118 kW aanzetten en dan? Bij stijging van meer dan 40% van het vermogen moet je toch omkeuren?

Jurgen Santana
29-08-2007, 14:09
Omdat jij een amerikaan rijd? En iemand bij invoeren van het RDW lui is geweest met invullen van de gegevens?
Bij mij staat er Jetta 53 kW op kenteken. Straks kom ik met 118 kW aanzetten en dan? Bij stijging van meer dan 40% van het vermogen moet je toch omkeuren?

Dan wel, ideaal kenteken dus dat van mij. En nog met 18.2 platen ook:D

Jetta MaNiA
29-08-2007, 14:17
Jakkes, komt dus rond de 4 a 500 euro overheen voor omkeuren.

Edward
29-08-2007, 15:14
yep, been there done that.....uurtje circuit kost je 350 meijer om te beginnen.

Johs 3.0 VR6
29-08-2007, 18:09
komen er buiten het omkeuren nog zaken kijken die aangeschaft moeten worden .
kabelboom , brandstof pomp , tellerbak .?? ben zelf nog niet echt technies kwa ombouwen . kan veel zelf maar motorisch wordt lastig .


de jetta is uit 87' . 1,6

jettaracing
29-08-2007, 18:17
Voor een iemand die wat technische kennis heeft is het best te doen ,maar bereid je voor op veel onverwachte dingen ,kijk maar eens naar dit topic ,daar hebben we een 16v in een jetta gezet .http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18579

Tenminsta als je het goed wilt doen .

Je kunt in principe veel zo omzetten ,maar bedenk wel dat een goede g lader wel minimaal 800 kost ,dus houd daar rekening mee ! ;)

Als je het gaat doen wens ik je in ieder geval veel succes ! :thumbup:

Edward
29-08-2007, 19:22
hier het bouwen van een G60 in een 16V:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6854

kabel bak of stangen bak?

Richard
29-08-2007, 19:50
Voor een iemand die wat technische kennis heeft is het best te doen ,maar bereid je voor op veel onverwachte dingen ,kijk maar eens naar dit topic ,daar hebben we een 16v in een jetta gezet .http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=18579

Tenminsta als je het goed wilt doen .

Je kunt in principe veel zo omzetten ,maar bedenk wel dat een goede g lader wel minimaal 800 kost ,dus houd daar rekening mee ! ;)

Als je het gaat doen wens ik je in ieder geval veel succes ! :thumbup:


ach een goede g-lader hoeft geen 800 euro te kosten.. ik zou gewoon een knappe corrado kopen en deze als donor gebruiken en de rest in de handel

jetta mk1 '82
29-08-2007, 21:09
johs kan voor een leuk prijsje een donor corrado kopen dus dat zit wel goed ;) !!


gr. Martijn

Nas
29-08-2007, 22:00
1987 Jetta, dus oude type zekeringskast, dus dat is al niet plug and play....

Wat johan zegt, bij 40% vermogen is het omkeuren, dus dat zal ook moeten bij een 1.6
(Moet niets uiteraard, is aan jou de keus... zelf dokken of verzekering dokken bij ongeluk...)

Alleen hoe zat dat nou met die kabelbak of stangen bak, ik heb bijv. een Jetta GT met standaard een PF blok, is dat met stangen of kabel en wat heeft G60?

jettaracing
29-08-2007, 22:26
Jetta's zijn nooit met kabelschakeling geleverd !
Dus zal je het moeten overbouwen ,of er gewoon een 4t ,of 2y bakje erachter zetten .
G60 is altijd een kabelgeschakelde bak .ook in de golf g60

Jurgen Santana
29-08-2007, 22:56
Jetta's zijn nooit met kabelschakeling geleverd !


Die leveren ze nog steeds ;)

jettaracing
29-08-2007, 23:04
Die leveren ze nog steeds ;)

:tongue:

RubenD
29-08-2007, 23:16
Handelsbenaming 19E

D'r zijn wel meer Golfjes/Jetta's geleverd met deze handelsbenaming. Voor sommige mensen komt dat mooi uit. Ik denk alleen niet dat je de RDW zover kunt krijgen je kentekenpapieren aan te passen naar 19E...

Maar over die motorcode, is dat echt zo? Op de lijst van de RDW staat bijvoorbeeld ook dat er een typegoedkeuring is voor de Golf 1 Cabrio met CY motor. Dat is dus een Cabrio 1.6 TD. Maar die zijn in NL nooit verkocht. Misschien dat een PG ook wel voor de Jetta op de lijst staat...

Ik ben zelf dat overzicht kwijt, heb net even DÁ-BRT een PB gedaan. Als het goed is heeft hij een mooi overzicht.

Gijs
29-08-2007, 23:48
Als het aantal cilinder niet veranderd hoef je toch alleen maar door te geven dat er meer vermogen hebt?
Mijn Jetta (die ik nog steeds een keer om wil laten keuren) had een CR (55pk) en nu een SB motor (80pk). Dit is meer dan 40% meer vermogen (en het is nog niks ;)) Een SB motor is ook nooit in een Jetta 1 geleverd. Bij mijn weten hoef je dit alleen maar te melden bij de RDW... Rondje circuit zou niet nodig zijn.
Jou verhaal met en G60 is in principe hetzelfde.

Hajee zal er ook wel alles over kunnen vertellen :)

Nas
30-08-2007, 09:28
De RDW Bellen, kunnen je denk ik alle uitleg geven, die je nodig hebt.

Maar voor een Golf G60 is wel type goedkeuring, Terwijl een Jetta praktisch hetzelfde is.
Er rijd in Nederland wel een Jetta GTX G60 rond, maar heb net gekeken via RDW, deze staat nog gewoon als GTX 16v op kenteken met 102 Kw

Edward
30-08-2007, 16:17
als je naar de RDW gaat, regel een motorvermogens verklaring bij Pon want dat hebben ze nodig....kost je 3 tientjes, even bellen en klaar. Daarin staat de motorcode van het blok wat je hebt gebruikt met vermogen bij bepaalde toeren = 118kW.

Wat Nas zegt: omkeuren is niet nodig hoor, alleen bij een verkeers controle of een dik ongeluk....en ze gaan zoeken...dan ben je vreselijk de sjaak. Dus doe het gewoon netjes en doe het goed. Hou de eer aan jezelf! Het valt allemaal wel mee.

Als je naar Lelystad gaat: Denk wel aan geluid van je uitlaat. Laat hem keuren met standaard pijp, helemaal van voor tot achter. Standaard chip en standaad poeile, niet verlagen of een beetje verlagen....zeker niet plat op zijn buik tijdens de technische keuring. Voor lelystad: afkeuren = de boel aanpassen = opnieuw keuren = opnieuw 350 eu dokken!!!!!!!!!!! Een gewaarschuwd mensch...

G60 op je kentken krijg je toch niet, daarvoor moet ie precies 100% een G60 zijn is mij verteld met assen, ruiten und so weiter..... Bij mij haalde ze GTI 16V K6 van het kentekenbewijs af en plaatste 118kW terug.

Johs 3.0 VR6
06-09-2007, 23:34
Bedankt voor de info , maar helaas gaat het project niet door .
Heb gereden met de corrado , maar die had z'n langste tijd gehad .

Ron mk1
11-09-2007, 07:03
Zou je mij die lijst kunnen sturen Ruben via pb?

En inbouw van een g60 is zo gedaan.
Corrado ernaast zetten en een golf g60 ic set erbij scoren.
DAn kan je het in 2 avondjes doen.

Oude motor eruit en de nieuwe erin met een 2y bak bijvoorbeeld.
Kabelboom van de corrado gebruiken, interieur draadboom en verlichtingsdraadboom even scoren op de sloop incl. nieuw type zekeringenkast.

Benzine pomp van de corrado gebruiken.

Ic set plaatsen, moet je wel je slotplaat iets aanpassen ( ruimte maken).
starten en rijden.

Allart-Ghetta
20-09-2007, 20:24
Handige jongen die Ron, was ik maar zo. Mijn Jetta heeft al de 3e motor en schakelsysteemombouw gedurende 5 jaar aan zijn broek maar nog steeds geen gang erin. : )

RubenD
20-09-2007, 20:36
Veel te laat, maar hier is dan die lijst:

http://www.zwalve.eu/main.php?g2_itemId=945&g2_imageViewsIndex=1

Met dank aan DÁ-BRT, bovenstaande motorcode lijst staat op zijn website.

Edit: Ik zie net dat er op die lijst niet alles staat, sorry.

Ron mk1
22-09-2007, 17:01
Handige jongen die Ron, was ik maar zo. Mijn Jetta heeft al de 3e motor en schakelsysteemombouw gedurende 5 jaar aan zijn broek maar nog steeds geen gang erin. : )

:)

Is ie nou nog niet ingereden???

Schiet niet op met jou.

Maar mijn beschrijving klopt wel hoor, misschien klinkt het makkelijk maar is zeker te realiseren in 2-3 avondjes.
En kabelschakeling praat ik niet over, heb het over een 2y bak.

:thumbup:

sampo11
26-09-2007, 16:59
Ik heb het ook zo gedaan, geen enkel probleem.
Heb ook heel de kabelboom overgezet incl zekering kast, abs en noem maar op!
Alleen de IC paste niet zo goed...