Log in

View Full Version : schijven weer krom

okkehel
30-08-2007, 18:06
Ik heb ongeveer 9 maanden geleden mn remschijven + blokken laten vervangen (bij mn passat b4). Omdat ze krom waren, (trillen met remmen.)
Maar nu heb ik er weer een tijdje last van.
Het begon gelijdelijk aan weer met trillen en nu is het weer erger.

Ik wil nu eigenlijk gelijk remklauwen van een g60 monteren + ebc remmerij

maar omdat ik niet over een paar maanden weer kromme schijven wil hebben wil ik eigenlijk uitsluiten dat het weer gebeurt.

Voor mn gevoel ligt het niet aan mn rijgedrag, (voet op de rem bij het stoplicht, door plassen gereden etc.)

Wat kan ik het beste vervangen??
En wat kan nog meer een oorzaak zijn dat ze zo snel weer krom zijn?

Melvin
30-08-2007, 18:13
Automaatje?

okkehel
30-08-2007, 18:19
Automaatje?

nee gewoon handmatig,
een passat B4 tdi uit 1996. de remschijven zijn luchtgekoeld die kunnen toch niet snel krom zijn verwacht je??

RubenD
30-08-2007, 18:30
G60 op een B4, ik heb zelf het idee dat de remmen van een B4 (mijn ervaring langduurig rijden met 2 130pk TDI's) een stuk beter zijn als die van een G60. Maar dat terzijde.

Als de wielen van de grond zijn en je geeft een draai aan het wiel, dan draait deze soepel rond of hoor je allemaal bijgeluiden?

Rij jij er alleen in? Of ook anderen? Ben jij of zijn die anderen "stoplichtremmers" en veel hard en laat remmen (snel heel warm). En hellingproef met handrem of voetrem.

Ik lees dat jij geen stoplichtremmer bent maar weet niet of je de enige bestuurder bent. Maar wel vervelend zeg. Uitlijning is in orde?

okkehel
30-08-2007, 18:39
Ik rij er het meest in, mijn vriendin ook soms.
Voor me gevoel rijd zei ook niet zo. we hebben al meer auto's gehad maar nooit dit probleem.

Ik heb de auto nog niet op de krik gehad en het wiel rond gedraaid.
En de auto is net uitglijnd na mn verlaging.

G60 op een B4, ik heb zelf het idee dat de remmen van een B4 (mijn ervaring langduurig rijden met 2 130pk TDI's) een stuk beter zijn als die van een G60. Maar dat terzijde.

Als de wielen van de grond zijn en je geeft een draai aan het wiel, dan draait deze soepel rond of hoor je allemaal bijgeluiden?

Rij jij er alleen in? Of ook anderen? Ben jij of zijn die anderen "stoplichtremmers" en veel hard en laat remmen (snel heel warm). En hellingproef met handrem of voetrem.

Ik lees dat jij geen stoplichtremmer bent maar weet niet of je de enige bestuurder bent. Maar wel vervelend zeg. Uitlijning is in orde?

okkehel
30-08-2007, 18:56
Ik heb de auto net even op de krik gehad en de wielen rond gedraaid.
Ik hoorde geen vreemde geluiden of iets dergelijks.

Maar kan de naaf ook krom zijn? of zou je dat bij monteren van nieuwe remmen gelijk weer opmerken??

Arnaud
31-08-2007, 23:35
Kromme naaf pak je er gelijk wel uit; bovendien is een naaf ook niet 1-2-3 krom.
Over het trillen: ik weet niet hoe secuur de monteur te werk is gegaan bij het vervangen van de schijven, maar het is wel belangrijk om de naaf goed schoon te schuren voor het monteren van de nieuwe schijven. Heeft de monteur dit destijds verzaakt dan kan het zijn dat de klachten achteraf terug komen. Dit gebeurt meestal niet meteen!
Het beste kun je de schijven eraf halen en de naven goed schoonschuren evenals het aanlegvlak van de schijf op de naaf, en de schijven even afdraaien. Is de klacht naderhand niet over controleer dan ook de staat van de stuur- en fuseekogels en draagarmrubbers, en laat dan ook je voorwielen eens balanceren, wanneer hier onbalans inzit wil dit in een enkel geval weleens wat een vertekenend beeld geven (bv. de gedachte aan kromme remmen).
Succes, en laat even horen wat het nou geweest is! :)

okkehel
01-09-2007, 11:03
Kromme naaf pak je er gelijk wel uit; bovendien is een naaf ook niet 1-2-3 krom.
Over het trillen: ik weet niet hoe secuur de monteur te werk is gegaan bij het vervangen van de schijven, maar het is wel belangrijk om de naaf goed schoon te schuren voor het monteren van de nieuwe schijven. Heeft de monteur dit destijds verzaakt dan kan het zijn dat de klachten achteraf terug komen. Dit gebeurt meestal niet meteen!
Het beste kun je de schijven eraf halen en de naven goed schoonschuren evenals het aanlegvlak van de schijf op de naaf, en de schijven even afdraaien. Is de klacht naderhand niet over controleer dan ook de staat van de stuur- en fuseekogels en draagarmrubbers, en laat dan ook je voorwielen eens balanceren, wanneer hier onbalans inzit wil dit in een enkel geval weleens wat een vertekenend beeld geven (bv. de gedachte aan kromme remmen).
Succes, en laat even horen wat het nou geweest is! :)

Oké bedankt voor je antwoord.
Ik denk dat ik ze idd maar af laat draaien, en zorg dat een goede garage ze weer monteerd.
Ik heb net nieuwe banden onder mn velgen dus ze zijn als het goed is goed gebalanceerd.
Voor de apk moest er wel een fuseekogel vervangen worden, dit is toen ook gebeurt.